Problemer med ryggen


Nutellakrigeren
 Share

Recommended Posts

AAAAAAAAAAHR! [skreget i bedste dolph-stil]

Den forbandede glasryg! Den er jo møgbelortet!

Det må fandme være en hippi der har siddet i lotus-stilling i årevis der har haft den, før mig! :devil:

Jeg kommer ned i gymmet idag, varmer lidt op med noget frivend osv, og gør så klar til en omgang dødløft.

Læsser ~75% af mit max på (155kg - forrige gang kørte jeg 6x3 med 150kg), og skal så løfte.

Godtnok kan jeg godt mærke jeg måske ikke er helt i stødet idag mht. træning, men jeg vil dog alligevel gøre et forsøg.

Jeg gør klar, tager fat om stangen, og løfter - ca 15cm over jorden ryger mit spænd FULDSTÆNDIG a' helvede til, og det bliver det værste kranløft NOGENSINDE! Virkelig med rund lænd og armene hængende en meter ude fra kroppen.

Af en eller anden grund smider jeg ikke stangen, men får den hevet op - og smider jeg den også! Det gør sindsygt nas, helt nede inde på midten af lænden, og jeg kan ikke engang bøje mig ned og tage sko på bagefter. post-3682-1118062993_thumb.jpg

Nu her 1½ time efter kan jeg stadigvæk mærke det, men ikke helt så slemt mere.

Så nu ved jeg ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre...

Jeg prøvede med lidt hyper-extensions for at se om det hjalp, hvilket det ikke gjorde :sneaky2:

For at dagen ikke skulle være helt spildt fik jeg kørt lidt arm, nogen flyes (tror ikke der var til meget opspænd i bænken) og så bagefter nogen pulldowns - de lod dog til at hjælpe lidt på det...

Det her er 2. gang det sker (sidste gang var forrige gang da jeg maxede, i påskeferien tror jeg, og fik trukket 200kg...)

Jeg frygter lidt det her er en slags "2. strike - 3. strike and you're out", så jeg prøver at lægge dødløft på hylden et stykke tid, og så må jeg finde på noget andet... Jeg ved dog ikke hvad :unsure: Kunne det tænkes det var min core-strength der var svag, siden jeg sådan kollapser?

Nogen der har en idé om hvad der gik galt? :unsure.

Edited by Nutellakrigeren
Link to comment
Share on other sites

Hmm jeg kom lige til at tænke på...

Jeg har haft extrem doms i mine trapz efter mine powershrugs i lørdags, hvor jeg prøvede den for første gang.

Det er da sikkert derfor jeg ikke kunne holde spændet? Øvre ryg gav efter, det har vel givet et ryk nedad, hvorved den nedre ryg også har givet efter?

Giver det mening? :smile:

Edited by Nutellakrigeren
Link to comment
Share on other sites

hej Nutella.

Surt show med din ryg!

Har du en kæreste?

Dette er da lige en situation der indbyder til at få lokket lidt blid massage ud af hende :wink: eller bare lidt kærlig omsorg.

Nu det er sket, er det da bare med at få det bedste ud af det :bigsmile:

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Har skam en kæreste ja - spørgsmålet er hvor længe? :unsure: Men det er offtopic...

Jeg tror heller ikke massage er det der skal til her.

Jeg fik et link af DBM til nogen forskellige øvelser jeg kunne lave ( http://www.netfyssen.dk/l%E6nd1.htm )

Jeg får den respons fra ryggen som jeg skulle få iflg. artiklen, så jeg fortsætter med øvelser 4 et par timer endnu...

Link to comment
Share on other sites

hej Nutella.

Surt show med din ryg!

Har du en kæreste?

Dette er da lige en situation der indbyder til at få lokket lidt blid massage ud af hende :wink: eller bare lidt kærlig omsorg.

Nu det er sket, er det da bare med at få det bedste ud af det :bigsmile:

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, surt.

Blid massage lyder ellers rart, hvis det ikke hjælper,

så trøster det forhåbentlig :bigsmile:

Ha du set denne tråd om knæk i ryggen ved DL ?

Specielt det sidste indlæg.

God bedring og pas på dig selv :laugh:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Pas nu på, oplevede selv noget af det samme da jeg kørte for hårdt på med squat og dødløft i længere tid. Til sidst var det så slem at det var svært selv at holde opspænd i presse øvelser uden det også gjorde ondt i lænden. Det var så slemt at jeg på et tidsunkt måtte stå og tage tøj på i slowmotion da jeg var færdig med at træne for at forhindre smerter. Hvad lærte jeg af det? At holde igen når kroppen begynder at advare en :smile:

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Pas nu på, oplevede selv noget af det samme da jeg kørte for hårdt på med squat og dødløft i længere tid. Til sidst var det så slem at det var svært selv at holde opspænd i presse øvelser uden det også gjorde ondt i lænden. Det var så slemt at jeg på et tidsunkt måtte stå og tage tøj på i slowmotion da jeg var færdig med at træne for at forhindre smerter. Hvad lærte jeg af det? At holde igen når kroppen begynder at advare en  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:blink: Jeg ville nok stoppe før det kom så langt :tongue:

Det lader også til at være på tilbagetog nu.

Jeg lavede de øvelser DBM gav mig igår, og jeg har lavet dem lidt her i morges.

Efter at have sovet er et blevet meget bedre - plus igår da jeg skulle prøve at lave 1-arm pushups (hvilket jeg kunne :w00t:) gav det en ordentligt omgang knæk i ryggen, hvor det også blev bedre bagefter :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det kunne lyde som lumbago eller hekseskud, jeg har selv haft to af slagsen fik det en gang under squat og cabel row, det gjorde pisse ondt jeg kunne slet ikke bøje mig forover i flere dage, og måtte holde helt fri for træning i 7 dage.

Mit hekseskud sad præcis der hvor du har markeret på billede, ved iskas nerven

prøv at læse her

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/rygsmerter.htm

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

har prøvet det samme for et stk tid siden hvor jeg ikke kunne noget som helst. Det der hjalp mig igennem og gjorde jeg kunne løfte lidt mere var at stræk igennem hver gang jeg var til træning. Især på lænden og ryggen. Simple stræk øvelser gjorde mirakler og med kæresten blide massør hænder har jeg ingen problemer! Fik massage i en god tid inden jeg slap for problemerne!

PRØV DET..du kommer ihvertfald til få nogle gode "offtopic" emner ud af det :4thumbup:

:4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share