Kostbudgettet


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Vil i ærligt fortælle mig at i gainer optimalt på den kost i kan få for de penge?????  :blink:  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil da gerne tilstå, at det ikke kommer i første række at gå ud og shoppe økologiske madvarer, selvom jeg da gerne ville, hvis jeg havde råd... :smile:

Jeg lever heller ikke af okse-mørbrad og røget laks, selvom det da også kunne være lækkert :wink:

Men jeg læser altid tilbudsaviserne og får gerne lidt ekstra motion ved at cykle rundt til de forskellige steder... Mit budget ender på den måde omkring 1500 pr. måned og så vil jeg mene, at jeg lever så sundt, som man nu kan, for det rådighedsbeløb... :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det eneste økologiske jeg køber er mælk, ganske enkelt fordi det er billigere. Igår var jeg i Netto: 1 kg økoløg = 16 kr, 1 kg alm. løg = 4.95 kr..... ikke et svært valg :smile:

Jeg tør ikke tænke på hvor dyrt det ville blive, hvis ikke jeg købte fornuftigt ind, jeg vil skyde på at jeg rammer ca. 2800 kr. med protpulver, vitaminer, Udo's osv.

Det synes jeg ikke er galt når man nu engang er en 100/110 kg's klasse styrkeløfter, som fortsat vil gaine styrke og masse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er det da heller ikke...men nu er jeg jo selv en tøs, som vejer næsten bare det halve af dig :tongue: Men jeg tror da helt klart også, at jeg ville kunne leve en hel del billigere, hvis jeg ikke trænede så meget, da mit forbrug af kød er steget yderst markant siden jeg begyndte at styrketræne... Har for eksempel flere venner, der kun sjældent spiser kød, men derimod en del brød og pasta... Det kan man da sikkert spare på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vi er to og tror vi ligger på ca. 2000-2500 pr. måned. Vi handler primært ind i Netto, men da de ikke altid (læs aldrig) har det helt store udvalg, når man er kommet hjem fra job kl. hungrende sulten, bliver det tit også Superbrugsen.

Vi er prisbeviste og handler, hvis muligt, stort ind, men er ikke fanatiske og synes ikke vi har nogle mangler i vores hverdag...

Derudover køber jeg proteinpulver, vitaminer, fiskeolie mv.

Endvidere får man jo også altid lige lidt fra mama und pappa og det hjælper, da på det! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Vi bruger omkring 4000,- på indkøb om måneden...! Og vi prøver at sparre men det er jo svært...! Man vil jo gerne leve SKIDE godt...! Men det tror jeg nu også at mig og damen gøre (ikke fordi vi er tykke, for det er vi bestemt ikke), men kan bare godt lide at bruge penge på noget godt mad, og så går vi heller ikke efter tilbudene...! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Her på Læsø er valget mellem Brugsen og daglig brugsen :blink::blink::blink: DET sutter!

Vores fødevarebudget er gået MEGET op pga det, selvom vi får ultra billigt oskekød og fisk fra "folk vi kender"

tror vi ligger mellem 3000 og 4000 (Uden mit kostilskuds gejl)..

men jeg er også en lidt for gejlet kok.... :innocent::innocent:

Link to comment
Share on other sites

udelukkende mad og husholdnings-crap (lokumspapir, tandpasta etc) - 3000,- pr måned for to.

Det er simpelthen det vi har besluttet vi vil bruge på den slags og det er så det.....

Handler i alt fra den arabiske og asiatiske købmand til fakta og føtex osv......

Oven i de 3000,- kommer så ting som vitaminer, protein osv, osv....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share