Den fysiologiske skala


Cyclingspinner
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg husker korrekt så stammer den fra Gunner Borg og kaldes også Borg Skala.

Her er link til den:

http://www.gomotion.dk/html/artikler/borgsskala.html

Håber det hjælper men jeg er ikke 100% sikker på at scalen er den samme.

Personligt bruger jeg pulsen til at måle hvor meget jeg belaster kroppen men ellers håber jeg at du kan bruge linket :bigsmile:

Edited by siggi
Link to comment
Share on other sites

Søg på borg skala på Google. evt. på billeder, så er jeg sikker på at du finder noget.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, ingen graf :confused: HAR prøvet...

Hvis jeg husker korrekt så stammer den fra Gunner Borg og kaldes også Borg Skala.

Her er link til den:

http://www.gomotion.dk/html/artikler/borgsskala.html

Håber det hjælper men jeg er ikke 100% sikker på  at scalen er den samme.

Personligt bruger jeg pulsen til at måle hvor meget jeg belaster kroppen men ellers håber jeg at du kan bruge linket  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan sagtens finde forskellige tal-skalaer rundt omkring på nettet - men ikke netop DEN, som hænger som let overskuelig illustration i mange spinninglokaler rundt omkring - Den er også på side 53 i boget "Spinning, biking & cycling" - men desværre ikke i farver - hvis jeg nu kunne finde den i farver ét eller andet sted, ville det være det bedste!

Link to comment
Share on other sites

Søg på borg skala på Google. evt. på billeder, så er jeg sikker på at du finder noget.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, ingen graf :confused: HAR prøvet...

Hvis jeg husker korrekt så stammer den fra Gunner Borg og kaldes også Borg Skala.

Her er link til den:

http://www.gomotion.dk/html/artikler/borgsskala.html

Håber det hjælper men jeg er ikke 100% sikker på  at scalen er den samme.

Personligt bruger jeg pulsen til at måle hvor meget jeg belaster kroppen men ellers håber jeg at du kan bruge linket  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan sagtens finde forskellige tal-skalaer rundt omkring på nettet - men ikke netop DEN, som hænger som let overskuelig illustration i mange spinninglokaler rundt omkring - Den er også på side 53 i boget "Spinning, biking & cycling" - men desværre ikke i farver - hvis jeg nu kunne finde den i farver ét eller andet sted, ville det være det bedste!

<{POST_SNAPBACK}>

Skal den hænge over din seng i overdimensioneret størrelse :4smartass::w00t: Nej jeg ved godt, hvad du skal bruge den til hmmm. Aner det ikke lige godtnok :wink:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Er det den her du tænker på:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej Arne jeg tror, at Jeanet1980 mener den der plakat stribe med ham cykelrytteren på vej op af bakker og alt muligt, som man ser i mange centre blandt andre Equinox, hvor der er indikeret de forskellige procentsatser på med store hvide tal... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det den her du tænker på:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej Arne jeg tror, at Jeanet1980 mener den der plakat stribe med ham cykelrytteren på vej op af bakker og alt muligt, som man ser i mange centre blandt andre Equinox, hvor der er indikeret de forskellige procentsatser på med store hvide tal... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok - den kender jeg ikke

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke "tegneserien" med cykelrytteren - den er da også god nok - men den jeg tænker på er den GRAF, som illustrerer dét, som cykelryttertegneserien også viser. Altså nogle lag på en graf - den øverste er rød og indeholder 90-100% af max intensitet. Den næstøverste er mørk orange og har vist intervallet 80-90% osv. nedad...

Arne, det ER faktisk den skala du har sat et billede ind af i dit indlæg - bare illustreret som en graf. Hvis du har bogen "Spinning, Biking & Cycling, så kig på side 53. :smile:

Edited by Jeanet1980
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share