Rygskade


typen
 Share

Recommended Posts

Jeg har i dag været ude at spille fodbold men i anden halvleg fik jeg pludselig rimelig ondt i ryggen.

Siden der kun var et kvarter tilbage spillede jeg resten af kampen istedet for at blive skiftet ud...dumt!

Det var ikke så slemt under kampen men nu hvor jeg er kommet hjem kan jeg næsten ikke bevæge mig uden at det gør mega ondt i ryggen.

Selv hvis jeg tager en dyb indånding eller kommer til at nyse gør det sindsygt ondt.

Jeg har før haft ondt i ryggen pga. fodbold men det har aldrig været så slemt som nu.

Kan det være noget alvorligt? og vil det evt. hjælpe at strække ud??

jeg føler mig næsten som en krøbling :(

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare direkte ned i centret, det skal dødløftes væk. :devil:

Nej, det skal det bestemt ikke, du bør tage til lægen på mandag, medmindre det er blevet meget bedre inden da. Rygskader er ikke noget at spøge med, og det kan jo være alt muligt, der er i vejen.

Kan du mærke, om det er en muskel-skade, selve ryggraden eller et andet sted?

Link to comment
Share on other sites

Ja skader skal trænes væk.... :sly:

Jeg tror ikke at det er en muskelskade... men det skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige.

Det er i den øverste del af ryggen at det gør ondt.

Det føles som om det er mellem skulderbladene at den er gal, bare en anelse til højre.

Når jeg er ved at ligge mig ned gør det ondt, men lige så snart jeg ligger kan jeg overhovedet ikke mærke noget??

Link to comment
Share on other sites

Buchardt> har lige læst den og ja det kan faktisk gøre rimelig ondt i ryggen når jeg bøjer hovedet forover. Min skade minder faktisk lidt om din.

Men hvis jeg løfter begge arme ud til siden indtil de danner en vandret linie gør det først ondt (meget ondt) når jeg løfter dem højere op end vandret!

Link to comment
Share on other sites

Det gør ikke rigtig ondt hvis jeg tager armene ud til siden og presser dem opad.

Men, det gør heller ikke særligt ondt mere hvis jeg bøjer hovedet forover...

Har egentlig ikke specielt ondt, så håber på at kunne træne stille og roligt i morgen, og undgå bryst øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om det går den rigtige retning, den skade er sgu snart væk, buchardt.

Jeg lavede lidt stille og rolig træning hjemme i dag bare for ikke at blive sindsyg. Det at kroppen blev varmet op og man svedte lidt hjælp faktisk en del på ryggen!!

Så jeg håber at den fandens rygskade snart er gone for jeg rejser til England om ca. 12 timer (studietur) :beerchug:

Over and out!

Link to comment
Share on other sites

Nu vi er inde på ryggen:

Når jeg bøjer min ryg bagover mærker jeg en svag 'smerte' i lænden. Dette irritere mig da jeg for nogle dage siden havde ondt i ryggen :( Kan i hjælpe mig med om det er en skade eller bare overtræning? (har løftet mange ting på det seneste, selvfølgelig ud fra reglen at det er benene der løfter men ryggen hjælper jo også til!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share