Hjulbenet


Dresse
 Share

Recommended Posts

Ja.. jeg er desværre en smule hjulbenet.. og ville høre hvordan jeg kan modbevirke dette? Hvilke muskler skal trænes for at mindske det.. eller rettere.. for at mindske at folk bemærker det?

Det ser nemlig en smule dumt ud... jeg har primært trænet overkroppen.. ikke at mine ben er spinkle, men de kunne godt nærme sig det.. og at jeg så er hjulbenet gør det ikke meget bedre :dry:

Jeg er 17 år, 184 høj, 75kg - har styrketrænet i 1,5 år (ikke lige seriøst hele tiden, men har da presset bænken op på 105kg, so far)

Link to comment
Share on other sites

Hej Dresse

Jeg tror løsningen for dig ville være at få groet noget masse på hele dit bentøj. Større lår og lægge vil ligesom få udfyldt luftrummet mellem benene, så du ikke ser så hjulbenet ud.

post-7899-1118389832_thumb.jpg

Undskyld min elendige paint-evner. Så træn noget squat, dødløft osv. :4thumbup:

Din styrke i underkroppen må da også halte lidt efter. Du har jo et ok bænkpres. Du vil vel ikke blive en lyspæremand, stor for oven, tynd for neden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Dresse

Jeg tror løsningen for dig ville være at få groet noget masse på hele dit bentøj. Større lår og lægge vil ligesom få udfyldt luftrummet mellem benene, så du ikke ser så hjulbenet ud.

post-7899-1118389832_thumb.jpg

Undskyld min elendige paint-evner. Så træn noget squat, dødløft osv.  :4thumbup:

Din styrke i underkroppen må da også halte lidt efter. Du har jo et ok bænkpres. Du vil vel ikke blive en lyspæremand, stor for oven, tynd for neden :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret Axethrower Skovdød

Hehe... sguda en smuk mand du har fået tegnet dig dér ;)

Men ja.. okay.. masse generelt på stængerne vil skjule det? Lyder fornuftigt nok... Og nej, selvfølgelig vil jeg ikke være en 'lydpæremand' ;) Jeg har bare en smule svært ved dødløft, da jeg har skæv ryg, og derfor ikke må overbelaste den.. Men jeg prøver såvidt muligt at squate til træning!

Hvordan ville I træne lægmusklerne, hvis I kun havde en ordentlig røvfuld håndvægte og stænger? Fordi jeg kunne også godt trænge til lidt masse på det nederste af benene...

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ville I træne lægmusklerne, hvis I kun havde en ordentlig røvfuld håndvægte og stænger? Fordi jeg kunne også godt trænge til lidt masse på det nederste af benene...

Du kunne evt. smide vægtstangen om på ryggen (ligesom squat) og så lave calf raises på et trappetrin eller lignende.. :smile: Og hvis du ikke helt kan holde balancen med stangen på ryggen, så kan du holde en håndvægt i hver hånd i stedet for.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne prøve med seated calf raises

http://www.exrx.net/WeightExercises/Soleus...dCalfRaise.html

Held og lykke med projektet. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. i følge den der side, ville den øvelse træne denne muskel:

SoleusLateral.gif

.. hvis jeg gerne vil have en mere markeret læg, ville det så ikke være mere optimalt at træne denne muskel?

GastrocnemiusLateral.gif

... det er ikke for at spille bedrevidende (evt. fordi jeg ikke er det?) .. spørger bare af ren nysgerrighed :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

En hver form for calf raises vil ramme hele læg området. Nogle former rammer måske lidt anderledes end andre, men det er nede i så små forskelle at det ikke betyder noget. Det sjældent man med øvelser kan isolere helt ned til en bestemt muskel. Folk vil kalde bænkpres for en bryst øvelse men den rammer jo i høj grad også tricep/front skuldre og lats :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share