Nyt træningsprogram - Hjælp ønskes


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har efterhånden trænet i 10 måneder 3 gange ugentlig. Først kørte jeg noget fullbody 8x3 i noget tid, så begyndte jeg på noget HST, som jeg ikke var så vild med. Så har jeg de sidste par måneders tid trænet fullbody igen hvor det har varieret lidt mellem 8x3 og 5x5. De sidste par måneder har det været 5x5.

Set tilbage synes jeg ikke jeg har opnået så meget på 10 måneder, men har heller ikke helt styr på kosten, så det er nok en af årsagerne, men min kæreste synes jeg er kommet okay langt siden jeg startede der for 10 måneder siden.

Dengang vejede jeg 67kg og i dag vejer jeg normalt 76-77kg. Selvfølgelig er der røget lidt fedt ind, hvilket også kan ses lidt, men er ikke sådan fed på nogen måde. Min bf% er omkring de 13%. Her på det sidste har jeg dog tabt mig 2kg hvor der er røget lidt muskelmasse af. Dem skal jeg selvfølgelig have på igen.

Som regel holder jeg min træning vedlige med de 3 gange ugentlig, men af og til kan det knibe sig ned på 2 gange kun om ugen pga uni og især nu her i eksamensperioden.

Men jeg har jo sommerferie 1. juli og frem til 1. september. Der ville jeg så gerne give den gas, også fordi jeg så har tid til at træne flere gange end de 3 gange ugentlig, hvis der er behov for det.

Mine mål er at blive pænt atletisk med lav bf%. Altså pænt markeret og også relativ stor.

Mit tidligere program bestod af:

Squat (når jeg kunne tage mig sammen, for hader den øvelse :))

Dødløft

MP

Laterals Raises

Bænkpres

Incline DP

Chin-Ups

Cable Crunches

Dips

Evt CG BP eller fransk pres

Af og til pull-ups, ellers bare en curl-øvelse til biceps. Som regel hammer curl.

Har prøvet preacher curls, men jeg får vanvittigt ondt i området ved hjertet når jeg sidder i curl-bænk og løfter vægte, samt min puls stiger vanvittigt. Det går sindssygt nas. Ved ikke hvad det skyldes, men tror det er trykket fra bænken mod min brystkasse.

Hvordan vil I anbefale jeg træner de næste 2 måneders tid hvor jeg har sommerferie? Stadig fullbody 3 gange om ugen eller skal jeg gå over til noget split, og hvad med øvelsesvalg?

På forhånd tak.

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Det kunne måske være sjovt at prøve noget nyt, når du nu har trænet i 10 måneder med fullbody, det vil sikkert ikke være dumt at prøve kræfter med et split-program, 4 gange ugentligt.

Jeg synes dit øvelsesvalg i dit sidste program, ser meget fint ud. Byg dit program op med fokus på basisøvelserne, og suppler med lidt mere :smile:

Bænkpres

Squat

Dødløft

Dips

Chins

Bent-over-row

Military Pres

Hvis du gerne vil tage mere på, er det jo bare at spise som et svin. :smile:

Edited by bfc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share