K1: Buakaw & Thai


EverLast
 Share

Recommended Posts

Sad lige og så Buakaw kæmpe i K1 MAX, og for fanden han er dygtig.

Men nu sagde kommentateren noget om at det nok var sidste gang vi kom til at se thai'er i K1 - uden dog at konkretisere.

Jeg har tidligere hørt at K1 faktisk helt bevidst ikke har villet have thai'ere med i K1, fordi de simpelthen var for gode - er der nogen der ved om der er hold i den historie, og hvis det er korrekt at de ikke vil have thai'ere med - at dette så vitterlig er grunden ??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere hørt at K1 faktisk helt bevidst ikke har villet have thai'ere med i K1, fordi de simpelthen var for gode - er der nogen der ved om der er hold i den historie, og hvis det er korrekt at de ikke vil have thai'ere med - at dette så vitterlig er grunden ??

Kaoklai vs Choi

Var der nogen der så kampen mellem thaibokseren (lignede det) Kaoklai og en KÆMPE Koreaner, Choi, der var over 2,10 meter høj, her for nyligt? Kæmpe vægtforskel :blink:

photo11b.jpg

Indrømmet ham den store Koreaner lavede ingenting (men vandt). Koreaneren tog imod en masse "myggestik" omend den lille mands teknik var iorden og han arbejdede.

Men jeg synes det var tydeligt, at små Thaibokserne typisk ikke kan stå sig mod de tunge drenge. Havde Koreaneren bare haft et minimum af teknik havde den kamp været overstået før den var gået igang.

Choi Wins K-1 Asian GP; Bonjasky Dispatches Mercer

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Nu var det så heller ikke den tunge vægtklasse der ellers var tale om her i tråden. Det var K-1 World Max, som svarer til weltervægt og mellemvægt.

Hvis man har set ham Burakaw Pramuk banke de andre til kødsovs, og man så forestiller sig at han vist nok ikke er den bedste i Thailand, så kan man godt forstå hvorfor K-1 føler sig truet.

Bortset fra det, er ham Thai'en i dit eksempel vist ikke engang stor nok til at deltage i sværvægt, eller hvad det nu er de opererer med i FreakShow (K-1).

Link to comment
Share on other sites

Nu var det så heller ikke den tunge vægtklasse der ellers var tale om her i tråden. Det var K-1 World Max, som svarer til weltervægt og mellemvægt.

Hvis man har set ham Burakaw Pramuk banke de andre til kødsovs, og man så forestiller sig at han vist nok ikke er den bedste i Thailand, så kan man godt forstå hvorfor K-1 føler sig truet.

Bortset fra det, er ham Thai'en i dit eksempel vist ikke engang stor nok til at deltage i sværvægt, eller hvad det nu er de opererer med i FreakShow (K-1).

<{POST_SNAPBACK}>

Ok var ikke inde i det med betegnelsen K-1 MAX.

K1 er for alle - det er det der er hele ideen bag K"1" et. Kun "1" Vægtklasse.

Link to comment
Share on other sites

Desuden har kommentatoren på Eurosport også fortalt at K1-max ikke er særligt velestimeret blandt Thaiboxere.

Jeg ville personligt også hellere se Thaiboxing end K1-max (det sjove ved K1 er freaksne - og det er sorteret fra i K1 MAX).

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Desuden har kommentatoren på Eurosport også fortalt at K1-max ikke er særligt velestimeret blandt Thaiboxere.

Jeg ville personligt også hellere se Thaiboxing end K1-max (det sjove ved K1 er freaksne - og det er sorteret fra i K1 MAX).

<{POST_SNAPBACK}>

Enig, Thaiboxing er klart federe. Det bliver bare ikke sendt på Eurosport. Så jeg foretrækker klart World Max frem for "alm." K-1, der er en farce i mine øjne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kaoklai har da før tæsket folk der var markant større end ham.

I K1 Granprix (kan ikke huske hvilket) knuste han de nemt en temlig stor gut så alle havde satset på vandt, med et high-kick i ansigtet. Hvorefter han tabte til ham Japaneren som gik i finalen og tabte til ham den sorte gut fra Holland som altid vinder. (kan ikke huske navnene i skrivende stund :blush: )

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Sad lige og så Buakaw kæmpe i K1 MAX, og for fanden han er dygtig.

Men nu sagde kommentateren noget om at det nok var sidste gang vi kom til at se thai'er i K1 - uden dog at konkretisere.

Jeg har tidligere hørt at K1 faktisk helt bevidst ikke har villet have thai'ere med i K1, fordi de simpelthen var for gode - er der nogen der ved om der er hold i den historie, og hvis det er korrekt at de ikke vil have thai'ere med - at dette så vitterlig er grunden ??

<{POST_SNAPBACK}>

Ja

det er rigtigt, der er ikke de helt store penge i Thailænder i forhold til kæmper fra vesten og Japan

risikoen er for stor hvis K1 MAX ender med at blive en turnering kun med Thailænder der deler øretæver ud til kæmper fra andre lande, så vil interessen nok falde i bla. Japan, K1 oprindelses land

Link to comment
Share on other sites

De skulle hellere ændre i regelerne sådan at grapling blev tilladt. så skulle vesterlændingene kunne give Thaiboxerne modstand. Men thaiboxere har næsten altid været overlegne i kampsport

<{POST_SNAPBACK}>

Der findes jo K1 MMA og alle mulige andre MMA forbund hvis det endelig er - jeg synes det er fint at det er adskilt - jeg synes ikke altid ubetinget af MMA er så fedt igen at se på - og derudover er jeg egentlig også tilfreds med at man ikke må hage sig fast som i muay thai og bare stå og arbejde med knæ i K1.

Så jeg er faktisk ret godt tilfreds med K1 konceptet - det er action for pengene, og så gerne at de fik indført fast at der var flere penge til vinderen hvis denne vinder på en knockout.

Men jeg er også vild med rigtig thaiboxing men desværre er det småt med det på TV - det ville være for fedt med thairegler med albuer og hvad har vi.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Kaoklai har da før tæsket folk der var markant større end ham.

I K1 Granprix (kan ikke huske hvilket) knuste han de nemt en temlig stor gut så alle havde satset på vandt, med et high-kick i ansigtet. Hvorefter han tabte til ham Japaneren som gik i finalen og tabte til ham den sorte gut fra Holland som altid vinder. (kan ikke huske navnene i skrivende stund  :blush: )

<{POST_SNAPBACK}>

Det må være Remy Bonjaski :smile:

post-2041-1118668537_thumb.jpg

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Der findes jo K1 MMA og alle mulige andre MMA forbund hvis det endelig er - jeg synes det er fint at det er adskilt - jeg synes ikke altid ubetinget af MMA er så fedt igen at se på

Nej det har du ret i men det der er ved at ske i K1 er at thaibokserne er ved at give alle de vestlige kæmpere seriøst røv.Buakaw er ikke den bedste Thaikæmper og når først eliten får øjnene op for K1 får allde andre kæmpere virkelig lov til at bide i græsset Det var såmænd bare et foreslag for at få spillet i balance igen at jeg foreslog grappeling. K1 går en kedelig tid i møde hvis det kun er en stilart der dominerer, ligesom UFC var en smule kedeligt da brazilian jiu jitsu var den altdominerende stil.

Btw tror jeg at nogle Pride-kæmpere kunne give Buakaw en god modstand Mirko "Cro Cop" Filipovic f.eks

Edited by T:I:R
Link to comment
Share on other sites

Der findes jo K1 MMA og alle mulige andre MMA forbund hvis det endelig er - jeg synes det er fint at det er adskilt - jeg synes ikke altid ubetinget af MMA er så fedt igen at se på

Nej det har du ret i men det der er ved at ske i K1 er at thaibokserne er ved at give alle de vestlige kæmpere seriøst røv.Buakaw er ikke den bedste Thaikæmper og når først eliten får øjnene op for K1 får allde andre kæmpere virkelig lov til at bide i græsset Det var såmænd bare et foreslag for at få spillet i balance igen at jeg foreslog grappeling. K1 går en kedelig tid i møde hvis det kun er en stilart der dominerer, ligesom UFC var en smule kedeligt da brazilian jiu jitsu var den altdominerende stil.

Btw tror jeg at nogle Pride-kæmpere kunne give Buakaw en god modstand Mirko "Cro Cop" Filipovic f.eks

<{POST_SNAPBACK}>

Er Cro Cop ikke alt for stor? Buakaw vejer 68 kg....

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er også vild med rigtig thaiboxing men desværre er det småt med det på TV - det ville være for fedt med thairegler med albuer og hvad har vi.

<{POST_SNAPBACK}>

Thai-boxing er den suverænt fedeste kampsport...! :4thumbup: Det kunne være, man snart burde i gang igen... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er også vild med rigtig thaiboxing men desværre er det småt med det på TV - det ville være for fedt med thairegler med albuer og hvad har vi.

<{POST_SNAPBACK}>

Thai-boxing er den suverænt fedeste kampsport...! :4thumbup: Det kunne være, man snart burde i gang igen... :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Tænk...jeg render rundt med præcis samme tanker for tiden :wink: man kan godt savne lidt at brage den af.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er også vild med rigtig thaiboxing men desværre er det småt med det på TV - det ville være for fedt med thairegler med albuer og hvad har vi.

<{POST_SNAPBACK}>

Thai-boxing er den suverænt fedeste kampsport...! :4thumbup: Det kunne være, man snart burde i gang igen... :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Tænk...jeg render rundt med præcis samme tanker for tiden :wink: man kan godt savne lidt at brage den af.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det kan man sgu... Der er ligesom bare ikke så meget træning, der rykker ligeså intenst som thaiboxing gør... Det er skønt at komme i kontakt med sin fysik :devil: Er vist desværre blevet en anelse for doven efter den lange pause fra sporten... :dry: Ville sikkert efterhånden ikke engang kunne klare en enkelt omgang træning... :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er også vild med rigtig thaiboxing men desværre er det småt med det på TV - det ville være for fedt med thairegler med albuer og hvad har vi.

<{POST_SNAPBACK}>

Thai-boxing er den suverænt fedeste kampsport...! :4thumbup: Det kunne være, man snart burde i gang igen... :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Tænk...jeg render rundt med præcis samme tanker for tiden :wink: man kan godt savne lidt at brage den af.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det kan man sgu... Der er ligesom bare ikke så meget træning, der rykker ligeså intenst som thaiboxing gør... Det er skønt at komme i kontakt med sin fysik :devil: Er vist desværre blevet en anelse for doven efter den lange pause fra sporten... :dry: Ville sikkert efterhånden ikke engang kunne klare en enkelt omgang træning... :sneaky2:

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv MMA - her kommer du nok ligesåmeget rundt om fysikken (og så er det ikke helt så hårdt ved kroppen (Mht. skader) :smile:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share