får man uren hud af pulver..?!


søren
 Share

Recommended Posts

kender mange som siger at man får uren hud/ bumser af at spise prot. og kulhyd. pulver.. er der noget hold i denne påstand, elelr kan man bare æde løs..?

<{POST_SNAPBACK}>

Ehh, hvis du fik uren hud af at spise protein og kulhydrater, så ville du stort set få uren hud af ALT - du skal huske på at protein og kulhydrater er "bygge"-sten så at sige, til alt mad. Du kan stortset ikke finde et madprodukt der ikke indeholder protein eller kulhydrater (jo du kan, men generalt :blink: )

Så der er ikke den store grund til at være bange for, at du skulle få et kæmpe acne-udbrud ved at spise noget protein/kulhydrat-pulver. :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

kender mange som siger at man får uren hud/ bumser af at spise prot. og kulhyd. pulver.. er der noget hold i denne påstand, elelr kan man bare æde løs..?

<{POST_SNAPBACK}>

Du vil nok få svaret at acne/bumser er hormonelt betinget, og altså ikke noget direkte med din kost at gøre (men som så sagtens kan være forelediget af kosten).

I praksis ja, så kender jeg udmærket til problemet og jeg tror hovedparten af dem jeg træner sammen med kender det også - at det ikke er unormalt at man normalt i opstartsfasen rammes af bumser.

Nogle produkter (som jeg vil lade være unavngivne) er værre end andre, hvorfor det også er lidt vigtigt at man finder noget pulver som man er tilfreds med.

Link to comment
Share on other sites

er udemærket klar over prot. og kulh. opbygning, funktion osv. (har dog bio på A niv.), men det var mere om det kunne være fordi man indtog et så nærings-koncentreret pulver som man jo må sige det er..

Læger/forskere fraråder jo også at spise mad som måske har en sammenhæng med forøget acne.. så der er måske et eller andet om det...

Men det lyder ikke som om at det er noget man begynder at blomstre fuldstændigt af..?!

- Everlast - ved godt man ikke må reklamere, men kan du ikke uddybe det med "nogle produkter bedre en andre"..? mener du at nogle produkter generelt har en tendens til at give lidt acne, eller er det individuelt - at man skal finde sit "eget" produkt...?

Link to comment
Share on other sites

- Everlast - ved godt man ikke må reklamere, men kan du ikke uddybe det med "nogle produkter bedre en andre"..? mener du at nogle produkter generelt har en tendens til at give lidt acne, eller er det individuelt - at man skal finde sit "eget" produkt...?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror bare det er individuelt - nogle gange kan der dog være en sammenhæng imellem pris og kvalitiet er ihvertfald min holdning.

Link to comment
Share on other sites

Underwear>>

Lige mine ord :smile:

Jeg tror der er en sammenhæng mellem valleprotein, lactose også bumser/acne... Døjer selv med bumser (især på ryggen og omkring munden), og hvis jeg skærer ned på mælken, bare 3-4 dage, er mine bumser væk... men vil sku gerne ofre de få bumser jeg får, til fordel for mælk :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Underwear>>

Lige mine ord :smile:

Jeg tror der er en sammenhæng mellem valleprotein, lactose også bumser/acne... Døjer selv med bumser (især på ryggen og omkring munden), og hvis jeg skærer ned på mælken, bare 3-4 dage, er mine bumser væk... men vil sku gerne ofre de få bumser jeg får, til fordel for mælk  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg oplever præcis det samme. De perioder hvor der ryger meget pulver ned (og dermed også MEGET mælk) ligner jeg også et krater på hagen og omkring næsen... og når jeg så dropper det en uge, er bumserne pist væk :blink:

Men det er en lille pris at betale :laugh:

Jeg har fået en cremé på recept - skinoren. DET VIRKER

Link to comment
Share on other sites

Som flere har været inde på er jeg sikker på der kan være en sammenhæng mellem pulver protein og bumser.

Proteinpulver er unaturlig for den menneskelige organisme, det er der slet ingen tvivl om!

Også selvom folk siger "Jammen protein er vel protein"

Til det har jeg kun at sige ja,, N, C og H er også N, C og H,, eller hvad...

Vi må erkende at der stadig er uendeligt mange ting inden for kemiens og Biologiens verden, vi ikke har endeligt styr på.

Men hvis man bruger sin sunde fornuft burde man kunne se at det ikke er naturligt at drikke koncentreret Protein udvundet fra mælk, i så store mængder.

Det er som før nævnt unaturligt for kroppen, om det så kommer til udtryk som bumser kan variere fra person til person, da vi alle er forskellige.

Jeg er desuden forbavset over den gennerelt ukritiske holdning der hersker omkring protein pulver og kreatinpulver, på dette forum.

Ja i det hele taget er jeg forbavset over, hvor ukritiske danskerne i det hele taget er, med hvad de propper i munden..... Men det er en anden snak! :dry:

For mig at se er meningen med min træning først og fremmest sundhed.

Træningen går selvfølgelig også ud på at presse sig selv, og er selvfølgelig en konkurrence, ikke bare imod sig selv, men selvfølgelig også imod andre.

Men jeg vil aldrig gå på kompromis med min sundhed og hvad jeg ser som det mest rigtige/naturlige, da det har 1. prioritet.

Derfor er mit råd til jer alle brug jeres penge på ordentlige råvarer, og lev et sundere liv :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Alle >>> Glem ikke at den menneskelige kognition er forudprogrammet til at se mønstre. Selvom der ikke er en sammenhæng i tingene, vil man have tendens til selv at skabe en sådan.

MAO, man skal nok lige være lidt varsom med at udråbe protein-pulver og mælk til en bumsesynder.

Link to comment
Share on other sites

Alle >>> Glem ikke at den menneskelige kognition er forudprogrammet til at se mønstre. Selvom der ikke er en sammenhæng i tingene, vil man have tendens til selv at skabe en sådan.

MAO, man skal nok lige være lidt varsom med at udråbe protein-pulver og mælk til en bumsesynder.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig i at kroppen altid vil prøve at skabe en sammenhæng i tingene.

Men det gælder jo så om at gøre kroppens arbejde med at skabe denne sammenhæng så let som mulig..!

Link to comment
Share on other sites

Alle >>> Glem ikke at den menneskelige kognition er forudprogrammet til at se mønstre. Selvom der ikke er en sammenhæng i tingene, vil man have tendens til selv at skabe en sådan.

MAO, man skal nok lige være lidt varsom med at udråbe protein-pulver og mælk til en bumsesynder.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig i at kroppen altid vil prøve at skabe en sammenhæng i tingene.

Men det gælder jo så om at gøre kroppens arbejde med at skabe denne sammenhæng så let som mulig..!

<{POST_SNAPBACK}>

Æhhh, jeg forstår ikke helt hvad du mener? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share