Vægttab kontra styrke


Lady M
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil gerne REDUCERE omkredsen af mine lår.. Jeg er meget aktiv og løber og spinner og har selvfølgelig deraf meget muskelmasse på lårene. Nu fik jeg at vide, at lounges med vægtstang og andre styrkeøvelser måske kunne hjælpe. Jeg synes dog kun det vil være en yderligere forstørrelse! Det skal lige siges at mine lår er 56 cm på det tykkeste sted - og jeg er 60 cm om livet, så der er liiiidt uharmoni :raisebrow: Men hvad vil i råde mig til? Jeg ved godt man ikke kan punkt-slanke, men jeg er bange for at styrketræning vil gøre mig endnu større.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning - uanset øvelsesvalg - vil i hvert fald ikke gøre dine lår mindre.

Hvis der er en passende mængde muskler på lårene, så er det fedtet du skal have væk, og der er ikke andet for end at være i energiunderskud generelt, dvs lave lidt mere og spise lidt mindre. Så slipper det på lårene også på et tidspunkt.

Hvis der virkelig er for meget muskelmasse på lårene, så bør du reducere træningsmængden af ben.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning - uanset øvelsesvalg - vil i hvert fald ikke gøre dine lår mindre.

Hvis der er en passende mængde muskler på lårene, så er det fedtet du skal have væk, og der er ikke andet for end at være i energiunderskud generelt, dvs lave lidt mere og spise lidt mindre. Så slipper det på lårene også på et tidspunkt.

Hvis der virkelig er for meget muskelmasse på lårene, så bør du reducere træningsmængden af ben.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er nok ikke "for meget". Det jeg har af muskelmasse kommer fra spinning og lange løbeture (man ser jo både cykelryttere og løbere med langt tyndere lår). Men jeg vil efter dit råd så IKKE lave yderligere styrke. Jeg spiser faktisk RET fornuftigt, nogle ville sige fanatisk. Jeg rører stort set ikke hvede, brød, ris eller kartofler. Jeg spiser masser af frugt og grønt og kød, dog en hel del slik. Kan en pose slik om dagen gøre det store udfald?

Mange tak for dit svar :smile:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning - uanset øvelsesvalg - vil i hvert fald ikke gøre dine lår mindre.

Hvis der er en passende mængde muskler på lårene, så er det fedtet du skal have væk, og der er ikke andet for end at være i energiunderskud generelt, dvs lave lidt mere og spise lidt mindre. Så slipper det på lårene også på et tidspunkt.

Hvis der virkelig er for meget muskelmasse på lårene, så bør du reducere træningsmængden af ben.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er nok ikke "for meget". Det jeg har af muskelmasse kommer fra spinning og lange løbeture (man ser jo både cykelryttere og løbere med langt tyndere lår). Men jeg vil efter dit råd så IKKE lave yderligere styrke. Jeg spiser faktisk RET fornuftigt, nogle ville sige fanatisk. Jeg rører stort set ikke hvede, brød, ris eller kartofler. Jeg spiser masser af frugt og grønt og kød, dog en hel del slik. Kan en pose slik om dagen gøre det store udfald?

Mange tak for dit svar :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

At undgå brød, ris og kartofler betyder ikke at man spiser fornuftigt, ofte tværtimod. Ligeledes skal man absolut ikke leve fanatisk for at leve sundt, ingen ofte tværtimod.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share