Hvad er bedst?


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey..

Da jeg snart ikke har mulighed for at træne i OBBC mere :'( pga. transport besvær, tænkte jeg på at lave mit eget lille træningscenter herhjemme...

Men da pengene er små, og pladsen ligeså, vile jer gerne høre forslag.. Min far er smed og har adgang til værksted hvor der kan svejses alt muligt sammen.. Men stang, bænk og skiver skal stadigvæk købes...

Vil gerne have en stang der kan holde til over 200 kg... så er jeg da lidt fremtidssikret...

Men kiggede rundt på nettet og fandt nogle billige bænksæt. Men er de noget værd??:

1

2

3

Link to comment
Share on other sites

Hvis du på nogen måde kan få råd til det, så køb en OL stang. Findes bla. hos din første leverandør som et "50 mm vægtsæt komplet 145 kg". Men det kommer jo nok til at koste dig et par tusinde kr.

Hvis du kan fremstille et stativ, kan du så ikke også fremstille en bænk? Hvis man tænker over det, så er det jo faktisk et ret primitivt stykke møbel.

Link to comment
Share on other sites

ja okay.. tænkte bare lidt på hældningen og polstringen... men hvad så med håndvægte?? Helst justerbare...

<{POST_SNAPBACK}>

Hældningen kan laves ved at du smidder et par skiver under den ene ende. Polstring? Et liggeunderlag der sættes fast med en hæftepistol.

Mener Norah snakkede om at man kunne få Eleiko stænger ufatteligt billigt et engros staed i frankrig. Så hvis turen alligevel går til frankrig til sommer, kunne du købe en stang der bare holder!

En lille PM til Englen så skal hun nok hjælpe dig med adresse etc. :smile:

Ud over stang og bænk mangler du bare et powerrack. Hvis du kigger i billedforummet på ruggedmag's forum, vil du kunne finde mange seje hjemmelavede stykker af træningsudstyr :smile:

Med en far som smed, kan du få udstyr vi andre kun drømmer om :smile:

En grappler (søg på elitefts.com) kan f.eks. laves for små penge..

Jeg vil også kunne svejse :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

hva satan er en grappler?? Jeg sidder her med et billede af en, men kan overhovedet ikke se hvad den skulle bruges til :laugh:

hmm jeg skal til rhodos i år, og tvivler på jeg kan tage en 2 m stang med i flyet hehe :tongue:

Men hvor lang skal en stang være?? De ligger jo mellem 180 og 220...

Og med hensyn til powerrack, så havde jeg mere tænkt på et squat stativ (som i obbc), tror powerrack bliver alt for dyrt i metal....

Link to comment
Share on other sites

Men hvor lang skal en stang være?? De ligger jo mellem 180 og 220...

Og med hensyn til powerrack, så havde jeg mere tænkt på et squat stativ (som i obbc), tror powerrack bliver alt for dyrt i metal....

<{POST_SNAPBACK}>

Stangen skal være 220 cm lang og have 50 mm diameter endestykker som kan dreje på kuglelejer. Og den skal veje nøjagtig 20 kg.

Hvis du nøjes med squat stativ istedet for et powerrack, så tænk på hvordan du laver en sikkerhedsanordning som du kan lægge stangen på hvis den er for tung at løfte op igen. Det er altså et must hvis man træner alene.

Der er vist nogen herinde der simpelthen bruger to bukke til formålet.

Link to comment
Share on other sites

Som start kan et alm ol vægtsæt jo bruges som minimum, der kan man sgu lave en masse fornuftigt og så kan man lave lidt hen af vejen og købe en smule når pengene er der..

J.B. herfra købte noget OL sæt billigt igennem ER equipment

Link to comment
Share on other sites

Som start kan et alm ol vægtsæt jo bruges som minimum, der kan man sgu lave en masse fornuftigt og så kan man lave lidt hen af vejen og købe en smule når pengene er der..

J.B. herfra købte noget OL sæt billigt igennem ER equipment

<{POST_SNAPBACK}>

Tja ikke billigere end så mange andre steder, men måske lidt bedre. Jeg gav 5125 kr inkl fragt for et Int vægt sæt 140kg med stang + 2 stk 20 kg skiver.

Det er iøvrigt stangen i teddys signatur :laugh:

se lidt flere billeder her

Link to comment
Share on other sites

til J.B

Hvor har du købt det?  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Som start kan et alm ol vægtsæt jo bruges som minimum, der kan man sgu lave en masse fornuftigt og så kan man lave lidt hen af vejen og købe en smule når pengene er der..

J.B. herfra købte noget OL sæt billigt igennem ER equipment

<{POST_SNAPBACK}>

:wink:

Link to comment
Share on other sites

til J.B

Hvor har du købt det?  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Som start kan et alm ol vægtsæt jo bruges som minimum, der kan man sgu lave en masse fornuftigt og så kan man lave lidt hen af vejen og købe en smule når pengene er der..

J.B. herfra købte noget OL sæt billigt igennem ER equipment

<{POST_SNAPBACK}>

:wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Godt at se at nogle medlemmer ikk kun træner, men også kan læse :wink:

Link to comment
Share on other sites

Som start kan et alm ol vægtsæt jo bruges som minimum, der kan man sgu lave en masse fornuftigt og så kan man lave lidt hen af vejen og købe en smule når pengene er der..

J.B. herfra købte noget OL sæt billigt igennem ER equipment

<{POST_SNAPBACK}>

Tja ikke billigere end så mange andre steder, men måske lidt bedre. Jeg gav 5125 kr inkl fragt for et Int vægt sæt 140kg med stang + 2 stk 20 kg skiver.

Det er iøvrigt stangen i teddys signatur :laugh:

se lidt flere billeder her

<{POST_SNAPBACK}>

er det så en rigtig leokostang eller er et billigere mærke som han også ligger inde med?

Link to comment
Share on other sites

Som start kan et alm ol vægtsæt jo bruges som minimum, der kan man sgu lave en masse fornuftigt og så kan man lave lidt hen af vejen og købe en smule når pengene er der..

J.B. herfra købte noget OL sæt billigt igennem ER equipment

<{POST_SNAPBACK}>

Tja ikke billigere end så mange andre steder, men måske lidt bedre. Jeg gav 5125 kr inkl fragt for et Int vægt sæt 140kg med stang + 2 stk 20 kg skiver.

Det er iøvrigt stangen i teddys signatur :laugh:

se lidt flere billeder her

<{POST_SNAPBACK}>

er det så en rigtig leokostang eller er et billigere mærke som han også ligger inde med?

<{POST_SNAPBACK}>

Går stærkt ud fra det er et billigere mærke. Der står ihf ikke leoko på den, eller noget som helst andet for den sags skyld :smile:

Link to comment
Share on other sites

laver Eleiko stadigvæk de store (sorte) gummi skiver som vist på billede 

(Photo Copyrights Louis Preuthun fra KSK)

<{POST_SNAPBACK}>

tilfreds L^P :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

MEEEGET bedre :smile::laugh:

Det billede kan gå hen og blive penge værd om nogle år når jeg laver verdensrekord :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share