Varm træning


TigerDyr
 Share

Recommended Posts

Jeg er i form og fitness. Når det er lidt varmt udenfor synes jeg bare jeg koger når jeg træner... folk må nok glo lidt for jeg har det med at vade rundt og rundt mellem maskinerne mens jeg forsøger at køle af. Jeg ved ikke helt hvad der sker... men nogle gange har folk det med at lukke vinduerne... de fryser åbenbart..? Jeg synes ikke ligefrem det virker præsentationsfremmende med de temperaturer.

Hvordan er temperaturen i de centre hvor i træner? Er der nogle centre hvor der altid er en dejlig lav temperatur?Tiger

Link to comment
Share on other sites

Hej tiger...

I mit træningscenter er der altid dejligt varmt og svedigt - det kan simpelthen ikke UNDGÅS når man træner hårdt!! Hvis det er rigtigt varmt udenfor - så kan det godt ske jeg åbner et par vinduer for at få lidt gennemtræk..... men se positivt på det - dine muskler blir hurtigere varme og du kan måske undgå skader på den konto!!

Dit indlæg beviser blot, at træning derhjemme er NUMERO UNO! Jeg er FORLÆNGST holdt op med at træne i kommercielle træningscentre, jeg gider ikke engang bruge det ellers udemærkede træningsrum på mit arbejde - i mit eget træningsrum derhjemme bestemmer JEG selv hvordan tingene skal være. En anden fordel ved mit træningsrum er, at det ikke er fyldt op med alle mulige ligegyldige "trænings-"maskiner, der er KUN det mest nødvendige: en stang, et solidt squat-rack, et par håndvægtsstænger med tykt håndtag, en god og solid fladbænk (som jeg næsten aldrig bruger), en tung sandsæk, lidt hjemmelavet grebtræningsgrej  og så naturligvis MASSER af skiver!!

sorry jeg kom lidt udenfor emne - ku ik la vær! :)

hej!

Link to comment
Share on other sites

Ja ok jeg kan godt se der kan være en fordel i at træne hjemme. Dog ikke på mit værelse - der er teeeeemelig varmt - varmere end nede i træningscenteret vil jeg tro. Så skulle det være ude i haven i skyggen - det ville nok ikke være dårligt :)

Kan man ikke sætte nogle monster aircondition anlæg til at køle ned?? Det er træningscentrene måske alt for store til kan lade sig gøre?!?!

Problemet er bare når det er så varmt at når man er færdig med en øvelse så går hjertet nogle gange ka-dung-dung-dung-dung-dung!!!! og så skal man sidde i laaaaang tid før den er nede på normal igen.

Tiger

Link to comment
Share on other sites

Generelt er Form og Fitness ikke stedet hvor folk sveder det helt store under styrketræning, så det er muligt at de virkelig er kolde i forhold til dig som sikkert knokler. Nogle mennesker er også fra naturens hånd bare varme, jeg er selv en af de kolde alt under 25 grader og jeg har langærmet bluse på også selvom jeg sveder helt vildt kan jeg føle mig kold - dont ask why

Link to comment
Share on other sites

:lily:

angående det at træne for sig selv. Det lyder lidt trist i mine øre. Det der er fedt ved at træne i en centre er netop at kunne dele sine erfaringer med andre entusiaster, sammenligne "muskelstørrelse/styrke" osv. også muligheden for at have en til at spotte sig og dermed kunne jonglere med endnu tungere vægt end normalt - bare min mening

Link to comment
Share on other sites

Helt klart - at vide man skal ned og træne sammen med et par kammarater giver en bedre motivation til at gå ned at træne... men jeg foretrækker nu alligvel at træne hjemme som MILO fordi:

- At træningen af en eller anden grund altid bliver lidt mere seriøs når man sidder hjemme og er 100% koncentreret, end når man træner ved siden af ens kammarater, og samtidig lige skal spotte chicken ovre i det andet hjørne...

- At man ved hjemetræning sparer alt tiden ved at tage ned i centret - og at man derfor samtidig kan

styrketræne hjemme hvis man lige "mangler noget og lave"

- At vægtene og alt står som man forlod det ved sidste træning, så man hurtigt kan komme igang...

Tjaeh bl.a. disse fordele har fået mig til at rykke hjem selvom jeg giver Tigerdyr i at temperaturen/dunsten i ens værelse ikke lige er optimalt under/efter træning :)

Link to comment
Share on other sites

:lily:

Det kan godt være du har ret med det du siger, forudsat at man træner alene. Jeg har derimod trænet med min kærste gennem de sidste 5 år og vi presser hinanden utroligt godt - det ville jeg helst ikke undvære.

I perioder har jeg selvfølgelig trænet alene og også godt som 100 procent, men jeg manglede lige det sidste kick han kan give mig ved at komme med opmuntrende ord - det synes jeg giver en stor forskel, for han skal godt nok ikke bestemme om jeg skal tage to eller fem reps til, og jeg ender altid med at tage en mere end han opmuntrer mig til, og derved får jeg presset mig selv længere og hårdere end jeg ville alene, og på samme tid står han parat, hvis jeg alligevel ikke kan gennemføre den sidste rep, til at hjælpe.

Apropro at tjekke "hønen" over i hjørnet :blush: - du skulle tage at spørge om hun ikke vil træne med dig, så slipper du for at hele tiden ukoncentreret at kigge ud til siden!!! og et stort plus - hun kan virke præstationsfremmende, da du sikkert lige smider et par kilo ekstra på bænkpressen for at imponere hende!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share