CNS i forbindelse med Deload


tenace
 Share

Recommended Posts

Overordnet emne CNS&deload:

1.

Når vi snakker om deload uger..er det så hensigtsmæssigt at træne CAT træning i disse perioder....når man tænker på at beholde sin eksplosivitet..så er det jo..men får nervesystement så den hvile det skal have?...for når man presser igennem bruger man jo all nervesystemet i en rimelig høj grad..skulle man måske sætte vægten lidt ned i sine CAT sæt også? Personligt holder jeg mil i mine deload uger at køre de 3 store løft 2 gange for bænk&squat og 1 gang CAT for dødløft på en deload uge..er det helt ved siden af hvis jeg går efter hvile men stadig vedligeholdelse af eksplosiviteten så vidt muligt...

2.

Man skulle mene at man i teorien har bedre mulighed for at komme sig fra en stor workload i f.eks bænk, hvis man skærer ned for volumen i andre øvelser...er det også sådan i praksis, eller er det ren teori ?? Det kunne jo være rart, hvis man kunne nedpriotere sin 2 andre løft lidt i en periode hvor man skal træne op til et bænkstævne....tilfordel for lidt mere "bænktid"...???

flere spøgrsmål følger måske senere :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan da sagtens køre cat i en deload uge... Jeg skal selv køre deload næste gang jeg træner og ugen frem........ og der vil jeg selvfølgelig benytte mig af cat.. du spørger om man så ikke skal sætte vægten ned? I mit program er mine cat løft på forhånd sat til at være 65 kg, hvilket er 20 kg fra det mit max er sat til i bænk. Det burde ikke være noget problem at bibeholde dette, jeg mener cat dagen er jo en let dag på sin måde, udover at man prøver at fintune sit løft og teknik.. selve arbejdsmængden og spændingen over musklen kan næppe være lige så stor som ved tunge løft .......

Du kan til fordel skære ned på dine hjælpeøvelser i deload ugen, at skære ned på squat og dødløft vil efter min mening være dumt..... kør lavere vægt, færre reps, færre sæt eller whatever i dine hjælpeøvelser og benyt dig så ellers ikke af alt for tung vægt i dine basis løft

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share