Sørgelige comebacks


JesperT
 Share

Recommended Posts

Der er næppe et mere sørgeligt syn end en fantastisk sportsstjerne, der har haft en fantastisk karriere, forsøge et comeback i en alt for dårlig form og i en alt for sent alder. Specielt bokserne er 'gode' til denne diciplin.

Tråden er inspireret af Thomas "the hitman" Hearns, der i en alder af 46 kommer tilbage i ringen. Han var en fantastisk bokser, der havde en utrolig rekordliste: (59-5-1, 46 knockouts) - men lad dog være med at komme tilbage vi vil huske dig på den gode måde!!!

Jeg synes vi skal dedikere en tråd til de stjerner, som helt klart aldrig skulle have forsøgt et comeback.

Jeg nominerer som den første Michael Jordan. Uden sammenligning den bedste basketballspiller gennem tiderne. Han havde en perfekt karriere og endte med at indehave stort set alle rekorder, der var værd at holde. Han havde ét succesfuldt come back, hvilket betød et par mesterskaber mere, men i 2001, efter et par år ude, kom han tilbage til Washington Wizards i en alder af 38 år, hvor han faldt total igennem. Han fik ikke sit hold i slutspillet i en conference, der ikke engang var speciel stærk. Han skulle aldrig have forsøgt endnu et come back, men være blevet væk og plejet sit gode navn og rygte. ØV!!!

Link to comment
Share on other sites

Tråden er inspireret af Thomas "the hitman" Hearns, der i en alder af 46 kommer tilbage i ringen. Han var en fantastisk bokser, der havde en utrolig rekordliste: (59-5-1, 46 knockouts) - men lad dog være med at komme tilbage vi vil huske dig på den gode måde!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Lige netop i boksning har det jo flere gange vist sig, at være muligt for en aldrende champ at lave et vellykket comeback. George Foreman kom feks. tilbage og genvandt sværvægtstitlen 20 år efter han tabte den til Ali. Oh såfremt det er en titelkamp i WBA mod Kessler Hearns sigter imod, er jeg absolut tilbøjelig til at tro at danskeren får røvfuld. :smile:

Link to comment
Share on other sites

MJ er da helt klart den største af dem alle. Hans første comeback er vel det mest vellykkede i sportshistorien overhovedet, hvorimod hans andet comeback var knap så vellykket. Jeg har det dog sådan med sportsfolk at det jo trods alt er op til dem om de vil blive ved. Nogle af dem kan simpelthen ikke undvære det sus, de får når de dyrker deres sport. Livet som "pensioneret" bliver hurtigt kedeligt og ensformigt når man er vant til at træne dagligt.

Det ødelægger selvfølgelig en del af deres arv, når de prøver på comebacks og så fejler, men de tager trods alt chancen og prøver. De lever. Det kan man ikke tage fra dem. For eksempel syntes jeg til den dag i dag stadig at MJ er en af de bedste basketballspillere, der har levet overhovedet. (Larry Bird ville have været den bedste, hvis han ikke var blevet rygskadet :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening, er Diego Maradona den største sportsstjerne nogensinde.

Og det gjorde ondt at se El Diego til sidst, selv om det var imponerende at han kunne spille fodbold med sådan en dunk.

Jeg bliver også nødt til at kommentere Squatfathers Hearns/Kessler-forudsigelse:

Nej, Hearns kunne ikke give Kessler en røvfuld. I øvrigt er der heller ingen chance for at den kamp kommer på tale. Hearns og hans rådgivere ville aldrig løbe den risiko.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share