Brystøvelse?


HelleLP
 Share

Recommended Posts

Dav.

Træner pt. et to-split program med ben, ryg og biceps den ene dag og bryst, skulder, triceps og mave den anden.

Og jeg savner en god brystøvelse, der får godt fat medialt. Synes bænkpres (som i øvrigt er en yndlingsøvelse :smile: ), DB brystpres og brystpres i maskine (en sjælden gang) mest får fat lateralt.

Jeg prøver en gang i mellem med flyes men synes, den er hård ved skulderen (og jeg har en dårlig højreskulder), så det betyder, at jeg ikke kan have nok kilo på - og så kan man jo lige så godt lade være....

Forslag modtages med kyshånd :please:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det der med at træne inder- og ydersiden hvis mest skrøner.

Så vidt jeg ved har man 3 hoveder: Top, midt og bund - så det der med inder- og ydersider er bagateller.

Du kunne jo prøve at variere lidt med incline og decline.

(hhv. skrå op og ned)

/ Søren :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det der med at træne inder- og ydersiden hvis mest skrøner.

Så vidt jeg ved har man 3 hoveder: Top, midt og bund - så det der med inder- og ydersider er bagateller.

Du kunne jo prøve at variere lidt med incline og decline.

(hhv. skrå op og ned)

/ Søren  :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er faktiskt kun to, major og calvicular :4smartass:

Inc. DB Bench og Dec. DB Bench er gode bryst øveleser IMO

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Der er faktiskt kun to, major og calvicular

Den rigtige betegnelse ville være en ascenderende og en horizontal del af brystmuskulaturen, at ligefrem snakke om 2 forskellige hoved ved jeg heller ikke rigtigt. Jeg ved ikke om du tænker på M.Pectoralis Major og Minor som er 2 forskellige muskler med hver deres funktion.

Pectoralis Major (Den store brystmuskel) har udspring fra den miderste del af Clacicula(Kravebenet), forfladen af Sternum(Brystbenet), og de nedeste dele af ribbensbrusken + en del af recusskeden som er det seneblad der dækker den lige mavemuskulatur.

Link to comment
Share on other sites

Den rigtige betegnelse ville være en ascenderende og en horizontal del af brystmuskulaturen, at ligefrem snakke om 2 forskellige hoved ved jeg heller ikke rigtigt. Jeg ved ikke om du tænker på M.Pectoralis Major og Minor som er 2 forskellige muskler med hver deres funktion
Hvorfor ikke? Forstår dig ikke rigtig her...... Ifølge exrx.net er der tale om henholdsvis "the clavicular" and "the sternal" head of pectoralis major.
Link to comment
Share on other sites

Den rigtige betegnelse ville være en ascenderende og en horizontal del af brystmuskulaturen, at ligefrem snakke om 2 forskellige hoved ved jeg heller ikke rigtigt. Jeg ved ikke om du tænker på M.Pectoralis Major og Minor som er 2 forskellige muskler med hver deres funktion
Hvorfor ikke? Forstår dig ikke rigtig her...... Ifølge exrx.net er der tale om henholdsvis "the clavicular" and "the sternal" head of pectoralis major.

<{POST_SNAPBACK}>

vel fordi vedhæftningen spreder sig ud som en vifte, og der ikke er nogen egentlig seperation mellem hæftningen på kravebenet, brystbenet, etc.?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke? Forstår dig ikke rigtig her...... Ifølge exrx.net er der tale om henholdsvis "the clavicular" and "the sternal" head of pectoralis major.
Har lige tjekke min anatomi bog og må nok nød til at give dig ret i at man godt kan tale om 2 hoveder på M.Pectoralis Major :blush: .
vel fordi vedhæftningen spreder sig ud som en vifte, og der ikke er nogen egentlig seperation mellem hæftningen på kravebenet, brystbenet, etc.?

Nemlig! Har nemlig haft fat i sådan et par pecs på nogle kadavere og der huskede jeg dem også uden nogen egenligt seperation. Men den er godt nok. Der findes en sternal og et claviculær hoved. Omend det er ret svært at skelne. En del sværere end foreksempel på triceps og biceps. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nemlig! Har nemlig haft fat i sådan et par pecs på nogle kadavere og der huskede jeg dem også uden nogen egenligt seperation. Men den er godt nok. Der findes en sternal og et claviculær hoved. Omend det er ret svært at skelne. En del sværere end foreksempel på triceps og biceps.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var forhåbentlig i forbindelse med din uddannelse? :wink:

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share