Eremitageløb


JPetersen
 Share

Recommended Posts

Hej! Jeg har meldt mig til eremitageløbet 2005. Jeg har været ude nogle gange og løbe 5 km for at komme igang, men har I nogle konkrete forslag til hvordan jeg kunne træne mig op til det?

Lige nu løber jeg 5 km på 25-27 min...så det skal forbedres. Men nogen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jeg har meldt mig til eremitageløbet 2005. Jeg har været ude nogle gange og løbe 5 km for at komme igang, men har I nogle konkrete forslag til hvordan jeg kunne træne mig op til det?

Lige nu løber jeg 5 km på 25-27 min...så det skal forbedres. Men nogen forslag?

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsa

Mit bedste råd er at du skal huske at træne på bakker. Der er nemlig nogle rigtig lede nogle af dem til Eremitageløbet. Husk også at vænne dig til at løbe på forskelligt underlag. Nogle steder er stierne temmelig sandede og derfor tunge at løbe på hvis det er tørvejr. Det er mine bedste råd.

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg tror helt bestemt du ville kunne få en hel masse ud af noget intervaltræning. Det giver hurtigt en forbedring i kondien, og samtidig gør det at du får dit løbetempo op, så du på de kortere distancer cutter en del af din tid.

Mit forslag:

3 gange om ugen:

3 min. løb, 2 min aktiv hvile, gentag 4 gange. De 3 min hvor du løber skal den virkelig have noget skrald, op på 90% at ligge i hvert fald, du skal være færdig efter den sidste tur.

Efter nogle uger kan den ene af gangene sættes op til 4 min løb og 2 min hvile.

1 gang om ugen:

4-5 km restitutionsløb, stille og roligt tempo bare for at svede lidt.

Husk selvfølgelig opvarmingen, at få løbet af i roligt tempo til sidst, og så udstrækning. Lyt til din krop, hvis den brokker sig mere end godt er, så tag hellere lige en ekstra hviledag end at overbelaste dig selv.

Det bliver nemt lidt trivielt at løbe alle de intervaller, men det virker hamrende godt. Hvis det bliver for kedeligt, så løb nogle ture almindeligt. Det skal jo være sjovt at træne. :cooldance: Det er også meget godt de sidste par uger lige komme ud og mærke lidt på distancen, mest for at ens led og sener ikke bliver alt for chokerede over at man lige pludselig løber så meget længere.

Jeg har selv trænet mig op til at løbe halvmaraton udelukkende med intervaltræning, så det virker fint på kondien. Men hvordan ens led og sener reagere på den forøgede distance er selfølgelig ikke til at vide når man ikke har løbet de længere ture.

Det er i hvertfald noget der har virket kanon for mig, håber du kan bruge det til noget, bare husk at skrue ned for tempoet når du skal ud på de 13 km. ellers går du nok død inden slut. :4thumbup:

Edited by silhouette
Link to comment
Share on other sites

Hej Jørgen...

Kan du ikke prøve at skrive, hvor langt Eremitage løbet er til os, der ikke er så lokale..!!

Samtidig med hvad dine erfaring, alder og evt. vægt ligger på..!!

Så er det lidt nemmere...!

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke prøve at skrive, hvor langt Eremitage løbet er til os, der ikke er så lokale..!!
Københavns Idræts Forening, Københavns Skiklub og B.T. er stolte af at kunne præsentere Danmarks største familieløb Eremitageløbet søndag 9. oktober 2005 for 37. gang.

Den klassiske distance i Danmarks største motionsløb er 13,3 kilometer på de historiske veje og stier i den smukke efterårsklædte Dyrehave nord for København.

Link to comment
Share on other sites

  • 18 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share