Forskel på højre og venstre


Brian J
 Share

Recommended Posts

jeg har hørt at dette skulle udligne sig efter et stykke tid, eftersom man tvinger den svage side til arbejde meget hårdere end stærke, hvis man tager samme vægt i bege sider.  Iøvrigt skulle det være meget normalt at der er lidt forskel på højre og venstre arm, eftersom man nok ikke bruger begge arme lige meget i hverdagen...Dog har jeg aldrig hørt at dette skulle forkomme ved benene...

Link to comment
Share on other sites

Man har nok altid en tendens til at være en smule mere stærk i sin "fortrukne" arm/ben.

Med hensyn til styrketræning vil jeg tro, at det vil hjælpe meget hvis du fortrinsvis træner med løse vægte, istedet for maskiner. Med dem vil du nemlig, i langt højere grad, blive tvunget til at bruge begge sider lige meget.....dette kunne måske hjælpe dig med dit problem?!

Go´ træning, DBM

P.s Jeg er ikke uddannet, eller har noget specielt grundlag (andet end egne erfaringer) for at udtale mig om den slags.......Der er måske andre "kloge" personer som har et bedre råd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give DBM ret i at løse vægte altid at foretrække, hvis man træner som bb og ønsker mass and volume men, hvis man feks. træner squat og har indskrænket bevægelsesfrihed i hofteleddene kan det resultere i at man ikke kører øvelsen 100% korrekt. Dette kan senere give mange problemer!

Jeg ville foreslå dig at konsultere din læge og få ham til at tjekke din bevægelighed for at komme godt fra start.

Link to comment
Share on other sites

DBM: dit råd er helt korrekt.

Micah: Begrænset bevægelighed i hofteled (og ankler) kan ganske rigtigt give problemer ifm. squat, men jeg tror, at det er de færreste praktiserende læger der vil være i stand til at gennemskue et sådant problem.

En veluddannet og erfaren styrketræningsinstruktør er nok et bedre bud.

Link to comment
Share on other sites

=> Morten Z: Ja, det har du sikkert ret i og det afh selvfølgelig af hvem det er. Der er også mange instruktører som fatter for lidt! Grunden til at jeg foreslog en læge var at man kan være heldig at denne vil sende en videre til en fysioterapeut hvis altså problmet er til det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share