Mulig skade på lårbenssene...


Karakal
 Share

Recommended Posts

Jeg har pt. en skade...den giver meget ubehagelige smerter når jeg løber dvs. når jeg lander på benet...

Jeg er ganske sikker på, at det er senen, der hæfter på lårbenet til hoften som er betændt...dvs. på billedet altså senen mellem A og H distalt til knæet...er der nogen som har erfaring fra samme skade?...pt. har jeg booket en tid hos en privatlæge som jeg vil få til at give blokade med binyrebarkhormon...en fysioterapeut vil blive inddraget snarligt...skaden har stået på i 5 uger, efter 3 ugers løbepause har jeg løbet en enkelt gang skaden er der stadig :mad:

Jeg er overbevist om, at problemet kommer fra knæet...til tider kan jeg mærke lettere smerter som stråler ned til knæet i område C og D på billedet...jeg har aldrig haft lignende problemer dog har jeg haft en akillessenebetændelse i samme ben, hvilket kunne tyde på, at der skal korrigeres med løbesko for at opnå mere skånsomt løbetræning...

Som sagt kunne det være rat at høre fra andre som har haft lignende skade...

Takker på forhånd!

post-6707-1120826988_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke almindeligt at smerter breder sig "opad" i kroppen - snarere det modsatte.

Hvorfor vil du have binyrebarkhormon i, før skaden er blevet tilset?

Du skriver at problemet stammer fra knæet - altså vil det kun være symptombehandling at arbejde på låret - find først ud af om der vitterligt er et problem i knæet :wink:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke almindeligt at smerter breder sig "opad" i kroppen - snarere det modsatte.

Hvorfor vil du have binyrebarkhormon i, før skaden er blevet tilset?

Du skriver at problemet stammer fra knæet - altså vil det kun være symptombehandling at arbejde på låret - find først ud af om der vitterligt er et problem i knæet  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har god erfaring med blokader til inlammationsskader...er nu ret sikker i min sag...jeg har en tid mandag hos en idrætslæge, der bl.a. er kirurg så må vi se, hvad han siger...

Link to comment
Share on other sites

Du spørger i øst, og svarer selv i vest :wink:

Hvis du mener at den rigtige løsning er at medicinere der hvor symptomerne er, så synes jeg da du skal gøre det :smile:

Jeg prøvede bare at henlede din opmærksomhed, på muligheden for at du ikke får nogen gavnlig effekt, hvis du ikke behandler skadesvolderen først (Som du jo selv mente var knæet)

Gør som du selv føler for :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du spørger i øst, og svarer selv i vest :wink:

Hvis du mener at den rigtige løsning er at medicinere der hvor symptomerne er, så synes jeg da du skal gøre det :smile:

Jeg prøvede bare at henlede din opmærksomhed, på muligheden for at du ikke får nogen gavnlig effekt, hvis du ikke behandler skadesvolderen først (Som du jo selv mente var knæet)

Gør som du selv føler for  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Øhhhhh...

Først og fremmest drejer det sig for mig om, at kunne komme til at løbe, hvilket er nævnt andetsteds...

Selvfølgelig vil jeg også følge op på mit knæ jeg føler er mere touchy end normalt, men det kan jo også skyldes overkompensering...det første problem er at få knaldet maskinen i omdrejninger...dernæst må vi se påætiologi...mit primære mål er ikke sundhed selvom det siger sig selv, at jeg ikke gider ødelægge min krop!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share