Indtagelse af væske før og/eller under måltidet


KongKent
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg ved at et godt slanketip er, at man kvæler en ½ liter vand 30 min. før det store måltid (for de flestes vedkommende om aftenen), da man så har stillet den værste sult, og derfor normalvis ikke spiser nær så meget som man ellers ville.

Har så i dag haft en lille diskussion med en kollega, og denne siger, at man så samtidig overhovedet ikke bør indtage væske mens man er i gang med det store måltid. For blander man vand/mælk etc. ned midt i maden, så sænker man fordøjelsesenzymernes virkning, og dermed mindsker den optimale optagelse og udnyttelse af maden.

Er det rigtigt? Skal man drikke vandet FØR hovedmåltidet, og derefter overhovedet ikke drikke noget mens man spiser det? Er det den mest optimale løsning, hvis man vil undgå at alt for meget af det indtagne sætter sig?

(aner overhovedet ikke om mit spørgsmål giver mening... men vover pelsen alligevel :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved at Ori Hofmekler anbefaler at stoppe med at spise når man føler sig mere tørstig end sulten - idet det skulle være et tegn på at man har fået det mad man har brug for - deraf formoder jeg også at han anbefaler ikke at drikke imens at man spiser.

Link to comment
Share on other sites

Har så i dag haft en lille diskussion med en kollega, og denne siger, at man så samtidig overhovedet ikke bør indtage væske mens man er i gang med det store måltid. For blander man vand/mælk etc. ned midt i maden, så sænker man fordøjelsesenzymernes virkning, og dermed mindsker den optimale optagelse og udnyttelse af maden.
Hvis dette passede ville det jo netop være en fordel for personer som vil tabe sig da en større del vil udskilles ufordøjet.

Drik bare under måltidet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share