NBA 2005/2006


JesperT
 Share

Recommended Posts

Så blev det Play off tid gutter.

Lad os lave en lille "bracket".

Hvem går videre fra første runde?

Øst:

Washington - Cleveland: Cleveland, fordi de ikke kan stoppe Lebron og the big Z.

Detroit - Milwaukee: No brainer. Detroit vinder.

New Jersey - Indiana: Den var straks værre. Spændende serie, som jeg godt tror kan gå 7 kampe. New Jersey går dog videre.

Miami - Chicago: Hmmm. Der er faktisk en del der tror på at Chicago har en chance i denne serie, men jeg tror simpelthen de er for unge. Shaq kommer til at dominere denne serie og Miami vinder.

Vest:

San Antonio - Sacramento: San Antonio tromler Kings ned og vinder klart.

Memphis - Dallas: Dallas har været godt spillende på det seneste, men Memphis har et fantastisk forsvar. Jeg tror dog på en Dallas sejr, men Memphis skal nok gøre det spændende.

Denver - LA Clippers: Hmmm, svær serie. Det er en serie med en masse mismatches på alle positioner og jeg tror vinderen af serien er det hold der udnytter dem mest.

Phoenix - Lakers: Phoenix spiller drømmebold, de er SÅ underholdende at se på. Men Lakers med Phil Jackson og Kobe er altså ikke barnemad. Kobe er en af de spillere der kan vinde en serie på egen hånd og de kampe jeg har set ham mod Phoenix, har han haft let spil. Jeg tror dog på Phoenix som vinder.

Giv jeres bud drenge og piger. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er stort set enig, men tror dog, at Lakers slår Phoenix. Lakers spiller deres bedste basketball i to år og har bl.a. vundet de de sidste 5 kampe i træk. Upset comming up :superman: :4thumbup:

Ja jeg frygter det også lidt. Der var en god artikel på ESPN for et par uger siden, hvor de blandt andet skrev en del om at det var lige meget om Lakers endte nummer 7 eller 8, for hvem gad møde Lakers i en bedst af syv serie med Kobe i play off mode og Zenmesteren når han er bedst...?

Link to comment
Share on other sites

Frygter :blink::sneaky2:

Jeg har været diehard lakersfan siden 1984!!!

Bwahahahaha. Man kan sige hvad man vil om Kobe, men han kan fanme spille bold. Men jeg er faldet pladask for Phoenix spillestil i år. Jeg tror jeg har se knap 20 kampe med dem og de giver den altså bare gas hver gang! Så jeg håber de vinder. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Washington-Cleveland: Ja, Cleveland går sgu nok videre fordi LeBron bare er umulig at stoppe når man ikke hedder Ron Artest eller Bruce Bowen. Til gengæld er Gilbert Arenas heller ikke en nem spiller at dække op (han scorede 29,5 ppg i sæsonen :blink: ) så man skal absolut ikke udelukke Wizards. Men jeg tror at Cavs går videre til 2. runde, hvor de så selvfølgelig vil få konge-prygl af Pistons! :devil:

Detroit-Milwaukee: NO QUESTION ABOUT IT!!!

New Jersey-Indiana: Jeg håber selvfølgelig på Indiana sejr fordi Jermaine O'Neal er The Man og klart en af NBAs 3 bedste low-post scorere, men New Jersey var stærke i slutningen af sæsonen og bliver ikke nemme at hamle op med. Men nu stjal Pacers lige kamp 1, 90-88 på udebane, så det ser lyst ud.

Miami-Chicago: Det kunne være så nice hvis Bulls vandt denne serie, men Wade og Big Daddy er sgu nok for stor en mundfuld for Chicagos små hundehvalpe...

San Antonio-Sacramento: Blowout i kamp 1 og sådan fortsætter det nok.

Memphis-Dallas: Svært at sige hvem der vinder denne serie. Dallas er favoritter, men Memphis skal man ikke udelukke i år. Men uanset hvem der vinder så ryger de ud til San Antonio i 2. runde.

Denver-LA Clippers: Også en svær serie at sige noget om. Begge hold har fortjent at komme forbi 1. runde, og de er sultne efter det, så serien kan let gå i 7 kampe. Jeg håber på en Clippers sejr, og de startede jo også godt i kamp 1.

Phoenix-Lakers: Klart den mest spændende serie af dem alle! Det er svært at følge med i Phoenix' tempo når de først er kommet op i gear, så Lakers skal score mange points for at vinde. Men så er det jo godt at de har verdens bedste scorer, med nummer 8 på ryggen, til at gøre det! Jeg tror og håber på et Lakers upset, og så kunne det være nice med at rent LA-opgør i 2. runde!

Men uanset hvad, så tror jeg kun at det er skader der kan ændre på at Spurs kommer i finalen mod Miami eller Pistons. Jeg kan ikke se hvem der kan komme i nærheden af de tre hold lige nu...

Forhåbentlig står Pistons med trofæet i juni måned, og Billups med sin 2. Finals MVP! :4thumbup: :cool:

Link to comment
Share on other sites

I nat viste Kobe Bryant at han virkelig er The Man i NBA! INGEN når ham til sokkeholderne!!! I kamp 4 på hjemmebane mod Suns er Lakers bagud med to points da der mangler ca. 7 sekunder og Suns har indspil ved midten. Smush Parker (hvorfor har han aldrig haft en rigtig NBA-kontrakt før nu, han er sgu for nasty!!) stjæler bolden fra en af NBAs bedste PGs Steve Nash, tipper den til Devean George der afleverer til Kobe der rammer et svært layup - BOOM - overtime!

I OT er Lakers bagud med 1 point da bolden ender hos Kobe. Han dribler op af banen og skyder et highpost-skud over to forsvarsspillere. Hornet lyder da bolden ryger gennem nettet. GAME! 3-1 til Lakers. :4thumbup:

Sacramento har overraskende vundet begge hjemmekampe over Spurs så det står 2-2 i den serie, og det ser ud til at den sagtens kan gå i 7 kampe. Højst overraskende! :blink:

Link to comment
Share on other sites

I nat viste Kobe Bryant at han virkelig er The Man i NBA! INGEN når ham til sokkeholderne!!! I kamp 4 på hjemmebane mod Suns er Lakers bagud med to points da der mangler ca. 7 sekunder og Suns har indspil ved midten. Smush Parker (hvorfor har han aldrig haft en rigtig NBA-kontrakt før nu, han er sgu for nasty!!) stjæler bolden fra en af NBAs bedste PGs Steve Nash, tipper den til Devean George der afleverer til Kobe der rammer et svært layup - BOOM - overtime!

I OT er Lakers bagud med 1 point da bolden ender hos Kobe. Han dribler op af banen og skyder et highpost-skud over to forsvarsspillere. Hornet lyder da bolden ryger gennem nettet. GAME! 3-1 til Lakers. :4thumbup:

Sacramento har overraskende vundet begge hjemmekampe over Spurs så det står 2-2 i den serie, og det ser ud til at den sagtens kan gå i 7 kampe. Højst overraskende! :blink:

Jeg så Kobes stats for nattens kamp, hvor han kun scorede 24p, selvom han ramte godt (men kun tog 14skud), ret usædvanligt for ham, specielt i en tæt kamp, som de vinder med 1p.

Ellers har Dallas let spil, som det nu eneste ubesejrede hold (med en Nowitzki i fin form og 3 +30p kampe).

Link to comment
Share on other sites

Til folk, som ligesom mig ønsker NBA på dansk TV, så er der en underskriftsindsamling i gang her

Det er i øvrigt første gang siden klubben blev oprettet i 1976, at Clippers er i anden runde af playoffen, så det er dem vel undt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så kom vi videre. Det gik jo som jeg forventede :tongue: (bortset fra at Lakers var tæt på at overraske).

Næste runde tror jeg ender følgende:

Øst:

Detroit - Cleveland: Cleveland får bøllebank. De kan ikke matche Detroit på en eneste plads. Samtidig er Detroits bænk i skræmmende god form. 4-0 til Detroit.

Miami - New Jersey: Det lugter så meget af upset. Denne serie bliver meget spændende at følge. Vince Carter har smadret Miami i den almindelige sæson og han er i god play off form. Jeg tror det bliver en tæt serie, hvor Miami dog trækker sig ud som vinder hvis de kan vinde deres hjemmekampe. Hvis New Jersey napper en kamp i Miami i de første kampe tror jeg på at de kan vinde serien. 4-2 til Miami, hvis de vinder hjemme. 4-1 til New Jersey hvis de vinder en kamp i Miami.

Vest:

Phoenix - Clippers: Phoenix har smidt nerverne efter 2 fantomkampe mod Lakers og jeg tror de tromler Clippers over. 4-1 til Phoenix.

Dallas - San Antonio:Den sværeste serie af dem alle. San Antonio har rutinen, men Dallas ville slås med næb og kløer for at bevise at de kan slå de forsvarende mestre. Hvis San Antonio kan holde sig skadesfri tror jeg de vinder i 6 kampe. 4-2 til San Antonio.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg dene enste der syntes dommerne stinker?

Måske er det bare at showet betyder så meget mere over there.

Der er så mange no-calls i slutningen af kampene.

Le Bron tager 800skridt. Smush Parker halvt overfalder Nash. Jump ball imellem Nash og en Lakers spiller på trods af at alle skriger på en time-out, Shaq der dømmes for angrebsfejl hvert andet øjeblik, mens forsvarerne har lov til at bryde mere end at dække ham op. Kobe Bryant der deler albuer i et tempo så den gamle NBA spiller Sarunas Marciulionis kommer til at ligne en fair spiller.

Interessante ting vi har lært i den første runde:

Kobe Bryant når aldrig aldrig aldrig Jordans niveau.

Da Jordan spillede var forsvaretlangt mere fysisk. Handchekking var tilladt osv.

Bryant spiller i en æra hvor man kan penetrere som man har lyst til, men formår han at hævne sig på Raja Bell og the Suns?

Nej... hvis det havde været Jordan havde han scoret minimum 60points og havde dunket minimum 5gang over Nash og 5gange over Bell.

Jordan var ærekær og nød at jorde modstanderne, Bryant er endnu værre, men har ikke det niveau og når det aldrig.

Spurs er ustabile. De har ingen stabile spillere. Duncan leverer varen, nogen gange..

Ginobili? Han er en joke. Psyke som en 13årig knægt med hjemve.

Bowen? Han var sgu ikke imponerende defensivt imod Kings, og i visse kampe scorede han langt mindre end hvad han plejer.

Parker, ja nu er han skadet såååå...

Horry dukker måske op til finalerne, måske...

Heldigvis har alle spillerne stadig etmeget højt maks niveau, men er det nok, når så at sige alle spillernes bundniveau er faldet så voldsomt?

Spurs trænger til at lave alvorlige ændringer næste år, for få spillere der virkeligt brænder for det, og for mange spillere der er blevet mætte af gamet. Næsten lige så slemme som Heat.

Nets? Nets er rigtigt rigtigt gode. Carter spiller ligefrem kontrolleret :blink:

Er effektiv og gør det rigtige. Kidd er bare gammel, men det er NBA i år 2006, så man behøver ikke at kunne dække forsvar :wink:

Desuden imod Heat behøver man ikke kunne dække forsvar over for andre end Wade. Shaq skal man ikke dække, man skal bare smide sighele tiden og vente på at han får for mange fejl.

Når de er på hjemmebane og dommerne pludsligt ikke dømmer angrebsfejl længere, så skal man bare lave Haq a Shaq og se ham ramme på 1 ud af 50 straffe :tongue:

NBA vindere? Pistons kommer til at bæse alle omkuld..

Link to comment
Share on other sites

T

Phoenix-Clippers

jeg tror absolut clippers har bedre psyke.

Nash er en tudeprins der misser lige så mange afgørende skud som han rammer. han er ikke bange for at tage skuddet, men virker ikke sikker, har ikke den arrogance og den urokkelige selvtillid der skal til.

Hele den måde det tog dem indtil sidste kamp at finde sig selv er pinligt.

Clippers har Sam Cassell, men de er på den anden side også, Clippers....

Jeg tror faktisk på Clippers :omg:

Link to comment
Share on other sites

T

Phoenix-Clippers

jeg tror absolut clippers har bedre psyke.

Nash er en tudeprins der misser lige så mange afgørende skud som han rammer. han er ikke bange for at tage skuddet, men virker ikke sikker, har ikke den arrogance og den urokkelige selvtillid der skal til.

Hele den måde det tog dem indtil sidste kamp at finde sig selv er pinligt.

Clippers har Sam Cassell, men de er på den anden side også, Clippers....

Jeg tror faktisk på Clippers :omg:

Nu har jeg set alle Lakers - Suns kampene pånær kamp 7 og jeg syntes på ingen måde det er pinligt. Lakers udspillede dem og gjorde det klogt i de kampe de vandt og det er rene tilfældigheder der gør at det er Suns der er videre og ikke Lakers.

Men jeg er enig i dine betragtninger af dommerne. De har ikke haft styr på det i de indledende runder. Desværre.

Link to comment
Share on other sites

Ups... Clippers fik tæsk.

De skal vise disciplin og trække tempoet ud af kampen.

Elton Brand gjorde sit job. men de vinder ALDRIG uden at trække tempoet ud og gøre det til et tungt ½court game..

jeg ville bare gerne se Sam Cassell komme videre. Han er så sjov at se spille. Smittende entusiasme og er 100% frygtløs

Link to comment
Share on other sites

T

Phoenix-Clippers

jeg tror absolut clippers har bedre psyke.

Nash er en tudeprins der misser lige så mange afgørende skud som han rammer. han er ikke bange for at tage skuddet, men virker ikke sikker, har ikke den arrogance og den urokkelige selvtillid der skal til.

Hele den måde det tog dem indtil sidste kamp at finde sig selv er pinligt.

Clippers har Sam Cassell, men de er på den anden side også, Clippers....

Jeg tror faktisk på Clippers :omg:

De har først og fremmest Elton Brand. Manden er fænemonal.

Desuden burde de at bruge Corey Maggette mere.

Ps. Tror også Clippers trækker det længste strå. Det bliver dog meget tæt. 4-3 :wink:

Edited by hotgym
Link to comment
Share on other sites

Holy moly det har været en spændende runde i play offs indtil videre. Phoenix - Clippers serien er noget af det bedste bold jeg længe har set. Det er altså kampe man SKAL se! Det samme gælder egentlig Dallas - San Antonio, det har også været en rigtig god serie.

Jeg har ikke set kampene mellem Detroit og Cleveland endnu, men de ligger på harddisken og venter. I morgen har jeg fridag og de lover vist regn, så ved jeg vidst godt hvad jeg skal få tiden til at gå med... :4thumbup:

Men fuldstændig vanvittigt at Cleveland tager til Detroit og vinder kamp 5 der!!! Nu kan de afgøre det på egen bane!

Link to comment
Share on other sites

Totalt uforudsigeligt...

Ærgeligt at Nets ikke balancerede angrebet mere ud... Hvis Jeferson havde fået flere skud, istedet for at det blev det store Vince Carter show, kunne de måske have været med.

Af en eller anden grund kan jeg ikke holde Heat ud. For mange spillere der whiner for meget og underachiever..

Der er bare SÅ mange dramatiske matchups..

Dallas vs San Antonio

Cavs vs Pistons.. Pistons er pressede og Cavs spiller ONDT forsvar :omg:

Nets er en overraskelse, og så alligevel ikke..

Carter er bedst når han tager færre bedre skud og tager den mere til kuren og skyder færre 3'ere.

Jefferson er fremragende og gør det vanskeligt at stoppe Nets når han er hot.

Hvad gør Carter efter en god kamp hvor Jefferson er med i angrebet. Carters scoringsprocent er HØJ Heat bankes i bund! Carter går i Koma og kører soloshow :4slap:

Link to comment
Share on other sites

Damn jeg gad godt have set Cleveland vinde kampen i går.

Spørgsmålet er nu, hvis Detroit går videre om de er for trætte til Miami, som trods alt har haft en del hviledage? Sidste år var både Shaq og Wade skadet i den serie og alligevel var de SÅ tæt på at vinde. Nu er de uden skader og Shaq ser ud som om han er i bedre form end han var sidste år.

Suns - Clippers er jeg ligeglad med. Begge hold har spillet fantomkampe og jeg tror de vil underholde lige så meget i Conference finalerne.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det desværre Suns som trak det længte strå. Havde hellere set Elton Brand og company gå videre, hvilket havde været et pænt stort upset.

Imponerende af Phoenix de klarer sig så godt uden Amare!

Det bliver da spændende at se om Suns har overtaget på Mavericks ligesom sidste år. Det er svært at gisne om da begge hold ikke ligner de 2 hold der mødtes sidste år. Jeg tror dog det bliver en meget spændende serie. Den afgøres garanteret af om Jason Terry kan matche Nash. Kan han det vinder Mavericks serien.

Link to comment
Share on other sites

Endnu et nederlag til Pistons på hjemmebane. De har virkelig været overraskende ustabile de sidste par uger!

Miami vandt 91-86. Wade med 25, Shaq med sølle 14 pts..

Og Detroits berømte forsvar holdt Miami på en skudprocent på 56 :cool: . Men jeg kan godt undvære Detroit i finalen, jeg er træt af skamrosningen af dem, og at de burde have 5 spillere i allstar kampen. Ben Wallace har i øvrigt ramt 10/45 i straffe i playoff'en, det er lidt overvurderet at han blev valgt til all-star 2. team foran Yao Ming.

Link to comment
Share on other sites

Og Detroits berømte forsvar holdt Miami på en skudprocent på 56 :cool: . Men jeg kan godt undvære Detroit i finalen, jeg er træt af skamrosningen af dem, og at de burde have 5 spillere i allstar kampen. Ben Wallace har i øvrigt ramt 10/45 i straffe i playoff'en, det er lidt overvurderet at han blev valgt til all-star 2. team foran Yao Ming.

Helt enig. Ben Wallace er en utrolig god defensive player, ingen tvivl om det.

Men hans offensive kvaliteter er ikke en All Star værdig!

Desuden mener jeg også, at Tayshaun Prince er noget overvuderet.

Edited by hotgym
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share