NBA 2005/2006


JesperT
 Share

Recommended Posts

Tayshaun Prince er ikke overvurderet! Nærmere undervurderet!! Han er jo en rigtig god spiller i begge ender af banen, og en afgørende faktor for om Detroit kan gå hele vejen eller ej! Han kan både score på egen hånd og dække rigtig godt op, både på store og små folk.

Mht. Big Ben så er hans straffeprocent yderst pinlig! Under 25% for en NBA-spiller burde være ulovligt og straffes med dummebøder i flæng... :wink:

Men til spørgsmålet om, om han virkelig burde være en all-star når han er så dårlig i angrebet kan jeg kun sige ja for syvsytten!! Han har været Defensive POY 4 gange (!) og hele hans karriere har han været en af de bedste forsvarsspillere i NBA. Derfor skal han uden tvivl være all-star, også selvom han til tider er pinligt ringe i angrebet.

Men prøv at se hvor mange spillere der er suveræne i angrebet, men ikke har ret meget at prale af i den anden ende. Fx Steve Nash og Tracy McGrady har aldrig imponeret mig med deres forsvars...øhh...kvaliteter. Men kunne folk drømme om at sætte spørgsmålstegn ved om de er all-stars eller ej?? Nej vel...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tayshaun Prince er ikke overvurderet! Nærmere undervurderet!! Han er jo en rigtig god spiller i begge ender af banen, og en afgørende faktor for om Detroit kan gå hele vejen eller ej! Han kan både score på egen hånd og dække rigtig godt op, både på store og små folk.

Mht. Big Ben så er hans straffeprocent yderst pinlig! Under 25% for en NBA-spiller burde være ulovligt og straffes med dummebøder i flæng... :wink:

Men til spørgsmålet om, om han virkelig burde være en all-star når han er så dårlig i angrebet kan jeg kun sige ja for syvsytten!! Han har været Defensive POY 4 gange (!) og hele hans karriere har han været en af de bedste forsvarsspillere i NBA. Derfor skal han uden tvivl være all-star, også selvom han til tider er pinligt ringe i angrebet.

Men prøv at se hvor mange spillere der er suveræne i angrebet, men ikke har ret meget at prale af i den anden ende. Fx Steve Nash og Tracy McGrady har aldrig imponeret mig med deres forsvars...øhh...kvaliteter. Men kunne folk drømme om at sætte spørgsmålstegn ved om de er all-stars eller ej?? Nej vel...

En ting er at BigBen blev valgt til All-star kampen. Der er så få gode NBA-centerspillere, at halvgode spillere (Ilgauskas, Brad Miller) bliver valgt til allstar-kampen. Men han blev valgt til all-NBA second team, altså NBA's næstbedste centerspiller, foran Yao Ming, som i den sidste halvdel af sæsonen havde 27p og 13r i snit med rigtig gode skudprocenter, og som ingen spillere i NBA kan dække (han burde også være foran Shaq men det er han nok næste år).

Link to comment
Share on other sites

Tayshaun Prince er ikke overvurderet! Nærmere undervurderet!! Han er jo en rigtig god spiller i begge ender af banen, og en afgørende faktor for om Detroit kan gå hele vejen eller ej! Han kan både score på egen hånd og dække rigtig godt op, både på store og små folk.

Mht. Big Ben så er hans straffeprocent yderst pinlig! Under 25% for en NBA-spiller burde være ulovligt og straffes med dummebøder i flæng... :wink:

Men til spørgsmålet om, om han virkelig burde være en all-star når han er så dårlig i angrebet kan jeg kun sige ja for syvsytten!! Han har været Defensive POY 4 gange (!) og hele hans karriere har han været en af de bedste forsvarsspillere i NBA. Derfor skal han uden tvivl være all-star, også selvom han til tider er pinligt ringe i angrebet.

Men prøv at se hvor mange spillere der er suveræne i angrebet, men ikke har ret meget at prale af i den anden ende. Fx Steve Nash og Tracy McGrady har aldrig imponeret mig med deres forsvars...øhh...kvaliteter. Men kunne folk drømme om at sætte spørgsmålstegn ved om de er all-stars eller ej?? Nej vel...

Jeg er absolut ikke enig. Tayshaun Prince har mange offensive mangler.

Hans straffeprocent er bla. helt nede på omkring de 75 %. Ikke godt nok af en shooter. Endvidere er det yderst sjældent han "redder" kampe for Detroit når de virkelig er presset, hvilket burde forventes, hvis han har det niveau du argumenterer for.

Han scorede i øvrigt kun sølle 3 pt på 45 min. mod Miami i nat.

Vi kan hurtige blive enige om, at "Big Ben" ikke tilhører den fornemme del af offensive spillere i NBA.

Dog ligger hans straffeprocent ikke under 25 %. Den er på 41, 6 % for sæsonen!

Edited by hotgym
Link to comment
Share on other sites

Nu er mit spørgsmål nok en anelse generelt, og ikke så play-offs inspireret som de seneste indlæg, men håber I kan bære over med en outsiders spørgsmål!

1. Hvordan ser jeg NBA?? :blush: Ved det har været oppe før, men HVOR F*NDEN ser man det henne? Savner NBA! :cry:

2. Nogen nævner harddisk-optagelser af hele kampe? Hvor DL'er man den slags? :tongue: (som alternativ)

Spørger, da jeg faktisk elsker basketball. Spillede det selv i gymnasiet, og holdt det ved lige i en periode bagefter, men efter mili er jeg aldrig rigtig kommet i gang igen, på nær lidt sjov i ny og næ på en street-court.

Håber nogen kan hjælpe mig. Hvis ikke positive svar, så fuck det. I love this game! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nu er mit spørgsmål nok en anelse generelt, og ikke så play-offs inspireret som de seneste indlæg, men håber I kan bære over med en outsiders spørgsmål!

1. Hvordan ser jeg NBA?? :blush: Ved det har været oppe før, men HVOR F*NDEN ser man det henne? Savner NBA! :cry:

2. Nogen nævner harddisk-optagelser af hele kampe? Hvor DL'er man den slags? :tongue: (som alternativ)

Spørger, da jeg faktisk elsker basketball. Spillede det selv i gymnasiet, og holdt det ved lige i en periode bagefter, men efter mili er jeg aldrig rigtig kommet i gang igen, på nær lidt sjov i ny og næ på en street-court.

Håber nogen kan hjælpe mig. Hvis ikke positive svar, så fuck det. I love this game! :devil:

Vewy easy my fwiend: Basketball

Link to comment
Share on other sites

Vewy easy my fwiend: Basketball

Tak for link. Men nu kommer en masse nybegynderspørgsmål, for jeg har aldrig leget i Torrent-universet før. :blush:

Har downloadet torrent-programmet, og klikker på de forskellige kampe, men synes ikke rigtig de vil downloade. Har ellers en fin 1mbit forbindelse, så den burde sagtens kunne suge de kampe. Det virker bare ikke... :bigsmile::blush::cry:

Link to comment
Share on other sites

Vi kan hurtige blive enige om, at "Big Ben" ikke tilhører den fornemme del af offensive spillere i NBA.

Dog ligger hans straffeprocent ikke under 25 %. Den er på 41, 6 % for sæsonen!

Da jeg skrev under 25% tænkte jeg på det som Chris27 nævnte med at han kun havde ramt på 10 af 45 straffe i playoffs.. :smile:

Og ja, Yaos stats i slutningen af sæsonen var imponerende, men jeg synes stadig han er overvurderet. :cool:

Mht. Tayshaun så har du måske misforstået hvad jeg skrev eller jeg har ikke udtrykt mig klart nok. Ligesom dig mener jeg heller ikke han er god nok til at afgøre kampene til aller sidst, men han gør det heller ikke, for det er Billups' rolle. Tayshaun Prince er ikke en scorer der rammer buzzer-beating game-winners og hvad ved jeg, han er bare en god scorer i løbet af kampen, og hvis de andre spillere ikke rigtig rammer, så stepper han op og sætter et par skud, eller han dunker hele det andet hold i bøtten og får momentum over til Detroit igen :superman: . Det er bl.a. det der efter min mening gør ham til en rigtig god spiller, og jeg kan da godt indrømme at jeg ikke er bleg for at sammenligne ham med Scottie Pippen.. :smile:

Dog mener jeg ikke han burde have været all-star i år, som mange amerikanske journalister ellers har sagt.

Link to comment
Share on other sites

Overlooked Prince gets his due :4thumbup:

Heat coach Pat Riley said his team had to do a better job of containing Prince and treating him like the "great player" he is rather than overlooking the fact that he's the only one of the Pistons starters who didn't make the Eastern Conference All-Star team this season.
But Prince also has developed into the Pistons' most versatile offensive threat and also one of the league's top defensive forwards; he was voted All-Defensive second-team after each of the past two seasons.

In short, there isn't much the 6-foot-9 lefty with the 7-footer's wingspan can't do.

He's very similar to KG in his versatility, and he can basically play all over the floor, does everything well and can be a very difficult matchup.
I think that's probably the one thing that maybe sets him apart from a lot of other players is how intelligent he is on the floor."
Link to comment
Share on other sites

Nu har vi fået finalen på plads, Miami vs. Dallas, og Mavs har hjemmebane-fordel. Hvem vinder??? Og hvor mange kampe går serien i?

Selv har jeg sgu svært ved at komme med en dybere analyse og ud fra det konkludere hvem der vinder, så lad mig bare sige at jeg håber på Dallas i 6 eller 7 kampe, fordi jeg synes de virkelig fortjener det! Færdig arbejd'! :cool:

Edited by SimonW
Link to comment
Share on other sites

:annoyed: :4ranting: :dead_banana::nonono::4goodbye::4slap::thumb_down::mad::4pooh:

Så røg Detroit ud med et 95-78 nederlag i kamp 6..... Spiller et'!!!

Jeg har det fint med at Detroit røg ud. Det er et uinteressant hold uden profiler, som bare har deres forsvar (som lod Miami skyde 55% :blink: ).

Men det er overraskende, at Dallas er så gode i år. På papiret så holdet langt bedre ud for 2 år siden. Måske er verdens bedste basketspiller tysker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det fint med at Detroit røg ud. Det er et uinteressant hold uden profiler

:blink::blink::blink:

Men du har ret i at deres forsvar i serien mod Miami var en stor skuffelse, Shaq og Wade pissede på dem! Spillerne udtalte efter kamp 4 at det var fordi de havde brugt næsten al deres træningstid på angrebet og ikke ret meget på forsvar. Flip Saunders er jo en meget offensivt orienteret coach og måske ikke den rette træner for dette Detroit-hold, de var måske bedre stillet med en gut som Jeff Van Gundy der sætter forsvar meget højt..??

Og Dirk er simpelthen grotesk!! 50 pts. i kamp 5 og fører sit hold til finalen! MVP!

Dallas har de sidste år været et hold med en masse profiler, men i år ser det ud som om de klikker bedre, de spiller bedre forsvar og Avery Johnson styrer tingene perfekt fra bænken!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja Shaq det fede svin skal satme ikke vinde endnu et mesterskab, han skal bare gå på pension!! Dwyane Wade skal nok vinde et mesterskab senere i sin karriere (forhåbentligt!), og de andre tosser har ikke gjort sig fortjent til det. :wink: Undtagen Alonzo, ham kunne jeg godt unde (er det stavet rigtigt??) en ring, men det er også den eneste (fornuftige) grund til at holde med Miami.... :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det nye amerikanske landshold er åbenbart heller ikke verdens bedste. I dag tabte de semifinalen imod Grækenland (som slet ikke har nogen NBA-spillere på holdet).

Deres problem er tilsyneladende det samme som med det gamle hold, nemlig at de ikke skyder godt nok på 3-points skud og straffe, selvom de havde prøvet lidt bedre på at udtage et hold denne gang.

Så NBA kan vist stadig ikke kalde deres vindere for verdensmestre. Lidt mere kan læses her

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig til at se kampen. :smile:

Grækenland er jo ikke et dårligt hold og de har på dagen simpelthen været bedre end amerikanerne. Det amerikanske hold er stadig meget ungt og har en del basketballforståelse til gode. Når de får det om et par år, bliver de ikke rare at spille i mod(som om de var det nu! :blink: )

Jeg glæder mig ihvertfald til OL i kina i 2008. Tror det bliver et helt andet hold vi får at se fra USAs side. Lad os forestille os at alle de "vigtige" spillere fortsætter og du samtidig erstatter Chris Paul med Chauncey Billups, Batier med Kobe og Elton Brand og Dwight Howard fortsætter med at udvikle sig... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share