3 forskellige kropstyper...


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Fandt et link til en test/beskrivelse af 3 forskellige kropstyper. En af de 3 eller en blanding, skulle vi alle så være.. og udfra disse, kan man via en test (med pointsystem :blink: ) se hvilken kropstype man går under. Disse kropstyper beskrives, både om hvorledes de tager på og hvorledes træning plus kost skal foregå... http://www.bodybuilder.dk/web/Hovedpunkter...r/Kropstype.php

Holder det???

Link to comment
Share on other sites

Den artikel skal du nok ikke ligge for meget i. Der står godtnok en del mystiske påstande, uden nogen som helt reference. Et lille udpluk:

En Ectomorph som vejer 80 kg. skal hermed indtage minimum 7200 kalorier pr. dag (under en muskelopbygningsfase) for overhovedet at kunne se nogen som helst muskelvækst.
Endomorphen skal hermed koncentrere sig om at udføre mange sæt med mange reps (12-15), desuden skal pauserne imellem sættene være korte (1 til 1½ minut max), således at der kan forbrændes mest muligt fedt. For Endomorphen handler det ikke om at træne tungt, i stedet bør han bruge ca. 70-80% af sin maksimale styrke og dermed kører både flere øvelser pr. muskel samt flere sæt og reps. Endomorphen bør koncentrere sig om isolationsøvelser i stedet for basisøvelser.
Mesomorphens træning skal være på ca. 1 time med korte pauser.
Link to comment
Share on other sites

hahahahaha, okay man bliver PÆNT fed som "Endomorph", hvis man med et ligevægtsindtag på ca. 3300kcal pr. dag kører efter den test der..

Et overskud på minimum 3900kcal! :tongue:

Eller hmmm, det hele bliver nok på magisk vis til muskler, når man træner som beskrevet! :blink:

Edited by karlsonpaataget
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er fame skægt!! Jeg troede rent faktisk den teori var uddød, men nej...

I øvrigt spøjst at den er bygget på genetik, men har masser af andre elementer i sig: Fx er min kropstype helt klart ectomorph, hvilket gør at jeg er en intellektuel person (tak for det). Til gengæld er jeg bekymret og sjældent sulten :blink: .

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Synes nu ikke den lyder helt dum den "tekst".

Men det skal dog siges, at jeg ingenting har at holde den op imod.

Kunne dog godt bruge lidt dokumentation ligesom jeg tror "J_J" i et tidligere indlæg henleder opmærksomheden på.

Dog må det siges at det er surt at være Ectomorph (et knap så lækkert ord egentligt) ligesom jeg må konkluderer at jeg er. Mange af tingene som står beskrevet om Ectomorphen passer egentligt overraskende præcist synes jeg.

Men derfra og til at begynde at bruge den tilføjede træningsprogram til kropstypen Ectomorphen... Arrgh... :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Det med hvor meget man skal spise osv ved jeg nu ikke helt, men der er altså noget om snakken!! Har en kammerat som kan spise og spise og spise, og han tar INTET på. Han er ikke møj stor, men han er hakket. Så har jeg en anden kammerat som, ligesom mig selv, tar vold let på.

Testen viste i øvrigt 1.9 for mig, som passer nogenlunde :wink:

Edit: I den muskelopbyg. fase skal jeg spise 8370 kcal :devil: Selvom ALLE måltiderne bestod af macd mad nåede jeg aldrig derop :devil:

Kan så godt se at, hvis jeg starter fra bunden kan det måske godt passe at der skal hældes en del kcal indenbords for at vokse optimalt. Tror så tallet er lidt for højt.

skal hælde 5000kcal indenbords for at holde min vægt... Mon dog. Kan holde det på 3500 og så næsten tage på :smile:.

En anden ting er så at jeg tvivler på at de gamles køleskab/fryser ville holde særlig lang tid hvis jeg skulle ha 8500kcal om dagen :bigsmile:

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

what do you thing mister perfekt!  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha - trust me, stod bagest i køen da der skulle uddeles gener... :mad:

Anyway, den test er lige lovligt baseret på varm luft IMHO... jeg burde ligge på et rent 3-tal hvis det skulle være passende... :innocent::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share