Den fedeste kommentar om træning


Henning
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden skrevet 4317 indlæg, og læst mange flere,

og er i mange henseender ikke blevet klogere (eller stærkere og større).

Det eneste jeg har opnået i min tid her på MOL er måske at jeg er blevet bedre til at diskuttere :laugh:

Og hvis det er hvad jeg har opnået, så er det da heller ikke spildt,

men så læste jeg denne kommentar:

Hvis man træner 1 time om dagen og ligger på sofaen de resterende 23 timer af døgnet, hvilken fysik vil kroppen så afspejle? - der er nu ikke noget som manuelt arbejde og et højt aktivitetsniveau HELE dagen og det er nødvendigt hvis ens krop ikke skal ligne noget der ligger på sofaen hele dagen...

/KJ

<{POST_SNAPBACK}>

Den forklarer virkelig hvad det handler om :4thumbup:

Er alle de uendelige diskussioner om træningsprogrammer, få /mange reps,

tunge singles eller lettere træning med stor volumen opv. osv.

virkelig spildt, fordi Kenneth Jay kom med svaret her ?

Jeg føler næsten sådan, hvad er Jeres mening om det ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke i hvilken sammenhæng quoten er taget ud fra, så som den står der alene, synes jeg nu ikke den sådan uden videre er løsningen på universets gåder..

Hvordan ens krop ser ud afhænger af mange faktorer - den vigtigste er dog nok hvad du fylder i den. Et højt aktivitetsniveau er ikke nok. Hvor mange hårdtarbejdende håndværkere ligner ikke sofadyr?

En uheldig genetik kan aldrig reddes uanset kost og træning; men velværen og selvtilliden kan forbedres.

Dog er jeg enig i din betragtning om, at mange løber i ring for at finde det ULTIMATIVE system. Jeg mener mange af de programmer og teorier man kan læse om her på MOL er absolut velfunderede; men det er ikke nødvendigvis sikkert, at hver og en vil gøre en forskel for netop DIG. Man skal turde eksperimentere lidt - også med metoder og teknikker som ikke lige er påvist som værende de mest givtige - ellers ender det med, at man render rundt og bliver frustreret (hvor mange gange har jeg ikke prøvet det?!) over de manglende resultater; men føler sig klog nok til at belære resten af verden om hvordan et træningsprogram bør se ud. Lidt som det billede Everlast har i sin profil:

photo-5411.jpg

:laugh:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke i hvilken sammenhæng quoten er taget ud fra, så som den står der alene, synes jeg nu ikke den sådan uden videre er løsningen på universets gåder..

<{POST_SNAPBACK}>

Den lille røde pil i nederste højre hjørne af quoten fører direkte tilbage

til Kennet Jay s log, hvorfra quoten stammer.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Hvis man træner 1 time om dagen og ligger på sofaen de resterende 23 timer af døgnet, hvilken fysik vil kroppen så afspejle? - der er nu ikke noget som manuelt arbejde og et højt aktivitetsniveau HELE dagen og det er nødvendigt hvis ens krop ikke skal ligne noget der ligger på sofaen hele dagen...

/KJ

Den forklarer virkelig hvad det handler om

Ked af at sige det, men det er overhovedet ikke dette det drejer sig om. Vil vove at påstå, at man kunne opbygge en drømme fysisk med ovennævnte løsning. Det drejer sig om at finde sit Kcal ligevægt indtag og så gå over eller under dette med eksempelvis 500 Kcal pr. dag eller blot ligge på ligevægts nivauet alt efter hvad formålet er med sin træning samt så udnytte den 1 times træning om dagen maksimalt ud fra hvad der virker bedst for en selv. Samt få lavet det rigtige antal af måltider fordelt på en fornufig måde ud over dagen med det rigtige indhold af proteiner, kulh, fedt osv.

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

Hvis man træner 1 time om dagen og ligger på sofaen de resterende 23 timer af døgnet, hvilken fysik vil kroppen så afspejle? - der er nu ikke noget som manuelt arbejde og et højt aktivitetsniveau HELE dagen og det er nødvendigt hvis ens krop ikke skal ligne noget der ligger på sofaen hele dagen...

/KJ

Den forklarer virkelig hvad det handler om

Ked af at sige det, men det er overhovedet ikke dette det drejer sig om. Vil vove at påstå, at man kunne opbygge en drømme fysisk med ovennævnte løsning. Det drejer sig om at finde sit Kcal ligevægt indtag og så gå over eller under dette med eksempelvis 500 Kcal pr. dag eller blot ligge på ligevægts nivauet alt efter hvad formålet er med sin træning samt så udnytte den 1 times træning om dagen maksimalt ud fra hvad der virker bedst for en selv. Samt få lavet det rigtige antal af måltider fordelt på en fornufig måde ud over dagen med det rigtige indhold af proteiner, kulh, fedt osv.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du evigt ret i. Du kan i princippet træne stenhårdt 2 gange om ugen i 1 time, og så alligevel bygge en imponerende og stærk fysik, hvis bare dit kalorieindtag er afstemt dit aktivitetsniveau. Selvom der er en smule sandhed i Kenneth´s citat, så skal det nu ikke tages så bogstaveligt som Henning gør.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nogle, bl.a. Chris McDonald i Politiken, talte på et tidspunkt om at analysere sin overordnede sundhedstilstand udfra tre parametre: Træning, som i faktisk planlagt og målrettet træning, kost og generel daglig aktitvitet. Det sidste giver en pointer om ens energiindtag bør ligge i overkanten eller underkanten af normen, og samtidig aflivede det holdningen om at støvsugning også var motion og talte med i de anbefalede daglige 30 min. :4smartass:

Mon ikke udtalelsen bunder i en lignende holdning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke rigtigt se det magiske i udtalelsen. Det er pure logik. Man opnår en sundere og mere funktionel fysik ved at bruge den hele dagen lang, end ved at bruge den 1 time, og herefter ligge på sofaen resten af dagen. Men dermed er det ikke sagt at det er opskriften på en muskuløs og stærk fysik. Dette kan uden problemer opnåes ved 2 timers træning i ugen. Også selvom man den resterende del af tiden ligger på sofaen. Det er et spørgsmål om kalorieoverskud vs. Kalorieunderskud, og så intracellulære hypertrofi-mekanismer. Men der er selvfølgelig langt fra det at være veltrænet og stærk, til det at være sund, funktionel og udholdende, samtidig med at man har den veltrænede og stærke fysik.

Problemet opstår når Henning kommer med en undtalelse som denne....

Er alle de uendelige diskussioner om træningsprogrammer, få /mange reps,

tunge singles eller lettere træning med stor volumen opv. osv.

virkelig spildt, fordi Kenneth Jay kom med svaret her ?

Et lille livsfilosofisk citat erstatter selvfølgelig ikke al træningsmetodik og teori i hele verden. Om så man træner fra morgen til aften, så får man ikke den fysik man ønsker, hvis man ikke har bare minimal begreb om korrekt træningsmetodik. Længere er den egentlig ikke. Man kan jo bare se på de mennesker som render rundt i centrene og laver det samme år ud og år ind, uden hverken at blive større eller stærkere, fordi de ikke ANER et klap om træning.

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Et lille livsfilosofisk citat erstatter selvfølgelig ikke al træningsmetodik og teori i hele verden. Om så man træner fra morgen til aften, så får man ikke den fysik man ønsker, hvis man ikke har bare minimal begreb om korrekt træningsmetodik. Længere er den egentlig ikke. Man kan jo bare se på de mennesker som render rundt i centrene og laver det samme år ud og år ind, uden hverken at blive større eller stærkere, fordi de ikke ANER et klap om træning.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil nu mene at meget af det er en kombination af manglende viden om træning og kost. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et lille livsfilosofisk citat erstatter selvfølgelig ikke al træningsmetodik og teori i hele verden. Om så man træner fra morgen til aften, så får man ikke den fysik man ønsker, hvis man ikke har bare minimal begreb om korrekt træningsmetodik. Længere er den egentlig ikke. Man kan jo bare se på de mennesker som render rundt i centrene og laver det samme år ud og år ind, uden hverken at blive større eller stærkere, fordi de ikke ANER et klap om træning.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil nu mene at meget af det er en kombination af manglende viden om træning og kost. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Uden tvivl. Mange æder simpelthen for lidt. Men det er jo ikke en undskyldning for ikke at blive stærkere. Selv med den meste usle kost burde man bliver stærkere via neurale tilpasninger, hvis man træner nogenlunde fornuftigt. Alligevel er der mange som træner med den samme vægtmængde måned efter måned.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share