Fundament program.?


CSM
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har trænet i ca. 1 år.

Mit udgangspunkt var meget dårligt, da jeg var meget tynd.

Det første halve år havde jeg pæn fremgang i min vægt og hvad jeg kunne løfte.

Jeg vejede dengang ca. 58 kg og i dag ca. 78 kg. Jeg er dog også blevet en del højere. Er ca. 185 cm høj nu.

De sidste 4-5 måneder har jeg ikke rigtig haft den store fremgang.

Jeg løfter i øjeblikket:

1 x 65 kg bænkpres

Jeg føler virkelig jeg er gået i stå med min træning hvilket er meget irriterende, da jeg tager det rimelig seriøst.

Jeg har kørt en del forskellige programmer, men som sagt er der ikke den store fremgang de sidste 4-5 måneder.

Det er ikke min kost den er galt med, da jeg i hvertfald indtager nok til at opbygge muskler. Jeg har taget et par kilo på på det seneste, men primært fedt.

Vil høre hvad I synes jeg skal gå i gang med.?

Jeg kigger selv på Bill Starr fundament træning.

Hvad kan I anbefale.? Vil som sagt gerne kunne løfte lidt tungere vægte samtidig med at blive større.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med et hst program, eventuelt med progression?

Hvordan har du trænet hidtil?

Der er mange her på MOL som har gode erfaringer med det og det hvad jeg selv kører lige pt.

Det er ikke min kost den er galt med, da jeg i hvertfald indtager nok til at opbygge muskler. Jeg har taget et par kilo på på det seneste, men primært fedt.

Hvordan ser din kost ud? Får du nok protein? (2g per kg per dag)

Det ligner ellers et typisk eksempel på at du ikke får nok kalorier, men hvis du tager fedt på er det jo nok ikke tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører i øjeblikket HST med progression. Føler at det eneste jeg har opnået er at mindske min styrke.

Jeg har kørt en del forskellige programmer, såsom George Turner og Bill Starr.

Min kost er nogenlunde.

Normalt drikker jeg ca. 1 liter kakao, 1,5 liter mælk og 2 protein shakes.

Så skulle få nok protein.

Jeg er bare lidt frustreret nu, da jeg kun føler at det er fedt der ryger på kroppen.

Jeg overvejer lidt at stoppe træningen nu og så lave hård cardio de næste 14 dage og så starte op med træningen igen.

Men hvad skal jeg starte op med. Er ikke så meget for HST lige nu.

Nogen forslag.?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører i øjeblikket HST med progression. Føler at det eneste jeg har opnået er at mindske min styrke.

Jeg har kørt en del forskellige programmer, såsom George Turner og Bill Starr.

Min kost er nogenlunde.

Normalt drikker jeg ca. 1 liter kakao, 1,5 liter mælk og 2 protein shakes.

Så skulle få nok protein.

Jeg er bare lidt frustreret nu, da jeg kun føler at det er fedt der ryger på kroppen.

Jeg overvejer lidt at stoppe træningen nu og så lave hård cardio de næste 14 dage og så starte op med træningen igen.

Men hvad skal jeg starte op med. Er ikke så meget for HST lige nu.

Nogen forslag.?

<{POST_SNAPBACK}>

Har du bare kørt hårdt på i meget lang tid?.. Kan være du skal have en lille pause fra træning, så din krop kan restituere. :poking:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører i øjeblikket HST med progression. Føler at det eneste jeg har opnået er at mindske min styrke.

Jeg har kørt en del forskellige programmer, såsom George Turner og Bill Starr.

Min kost er nogenlunde.

Normalt drikker jeg ca. 1 liter kakao, 1,5 liter mælk og 2 protein shakes.

Så skulle få nok protein.

Jeg er bare lidt frustreret nu, da jeg kun føler at det er fedt der ryger på kroppen.

Jeg overvejer lidt at stoppe træningen nu og så lave hård cardio de næste 14 dage og så starte op med træningen igen.

Men hvad skal jeg starte op med. Er ikke så meget for HST lige nu.

Nogen forslag.?

<{POST_SNAPBACK}>

Har du bare kørt hårdt på i meget lang tid?.. Kan være du skal have en lille pause fra træning, så din krop kan restituere. :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jeg holder sommetider en uges pause, dog ikke regelmæssigt.

Tror jeg holder 14 dage fri fra træningen og så starter igen med noget fundament træning, så jeg kan blive lidt stærkere.

Nogen forslag til godt program.?

Link to comment
Share on other sites

Har kigget lidt på Thomas Jagd´s "Fundament træning for begyndere", som også ser fornuftigt ud.

Mit spørgsmål lyder så på om jeg kan bruge dette program.?

Der står at det primært er til begyndere der har trænet under et år.

Jeg har styr på udførelsen af de fleste løft og er også steget en del i basisøvelserne, da mit udgangspunkt også var meget ringe. Derfor vil gerne kunne løfte endnu mere.

Link to comment
Share on other sites

Normalt er princippet jo at hvis din kost er ok så skal du nok øge muskelmasse... Men da du tager fedt på så skulle det jo være ok. Prøv at skrive dit program her, måske kan der laves nogen forbedringer.

Specielt kunne jeg forestille mig at du måske ikke har lavet ændringer nok, hvis du har kørt 3x10 i alle øvelser i lang tid så er det på tide at lave ændringer!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share