Hedder det Pullups eller Chinups?


J_J
 Share

Hvad hedder den øvelse der er linket til nedenunder?  

255 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 3 years later...

For lige at fluekneppe det lidt mere... Så kan jeg huske et link (kan ikke huske om det var på MOL eller BB.dk) til Guiness Rekorder, at reglerne i fht. pullups og chinups er at:

Chin-ups = Underhåndsgreb

Pullups = Overhåndsgreb

Kan desværre ikke huske linket. Men den påstand om en direkte regel for hvad der er hvad, burde vel være international nok, til at denne type tråd ikke dukker op hver dag ;)

Dog syns jeg at det er underligt at det i USA hedder pullups, når det er med OH-greb. Men at det i de danske fitness konkurrencer hedder chinups ?!? Konkurrencer burde vel et sted have en vis overførbarhed i udtryk, da det meste efterhånden er blevet amerikaniseret.

Over and out!

Link to comment
Share on other sites

Klippet fra "World Records for Chin-Ups and Pull-Ups" (samarbejder med "Guinness World Records") :

THE RULES

We make a difference between

* chin-ups [grab the bar with your palms facing you, (supinated grip)] and

* pull-ups [grab the bar with your palms facing away from you (pronated grip)].

Og så er der iøvrigt en englænder, Stephen Hylander, på toppen af næsten alle rekordlisterne - han er vist ikke lige er til at spøge med i chin-ups/pull-ups, fx 908 chin-ups på én time eller 478 pull-ups på 30 min.......

Tjek regler og rekorder her: http://www.recordholders.org/en/list/chinups.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share