Gammelt og alligevel nyt - men godt...??


wasabi
 Share

Recommended Posts

Hey alle i glade mennesker..

Her er lige et udkast til mit nye program, det ville være rart med nogle kommentare og gode ideer. :smile:

Dag 1 - Forlår, læg, mave

-Squat (normal benstilling) 3 x 8-10

-Squat (smal benstilling) 3 x 8-10

-Benpres (bred benstilling) 3 x 8-10

-Benspark (extention) 3 x 8-10

-Stående læg 4 x 8-10

-Siddende læg 4 x 8-10

-Mave div. øvelser (3 forskellige med belastning til max 12 reps).

--------------------------------------------------

Dag 2 - Horisontalt træk (ryg), bryst, triceps

-Bend over row 4 x 8-10

-One arm row 4 x 8-10

-Cable row 4 x 8-10

-Bænkpres 4 x 8-10

-Incl. pres 4 x 8-10

-Flyes i cable 4 x 8-10

-Fronttræk i cable 4 x 8-10

-Dips 3 x max

-Fransk pres 3 x 8-10

-Reverse push down 3 x 8-10

---------------------------------------------------

Dag 4 - Baglår, lænd, læg, mave

-Dødløft 3 x 8-10

-Stivbenet dødløft 3 x 8-10

-Lunges 3 x 8-10

-Bencurls 3 x 8-10

-Goodmornings 3 x 8-10

-Hypereks. (+15 kilo ) 3 x 8-10

-Stående læg 3 x 8-10

-Siddende læg 3 x 8-10

-Mave div. øvelser

---------------------------------------------------

Dag 5 - Vertikalt træk (ryg), skulder, biceps

-Chinups 3 x 8-10

-Pulldown 3 x 8-10

-Pullover 3 x 8-10

-Shrugs 3 x 8-10

-Skulderpres 3 x 8-10

-Lat. raices 3 x 8-10

-Lat. raices (bagskulder) 3 x 8-10

-(upright row) 3 x 8-10

-Siddende curl 2 x 8-10

-Siddende EZ-curl 2 x 8-10

-Hammer curl 2 x 8-10

Håber på nogle konstruktive kommentare... :4thumbup:

-Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Det virker overvældende og mange af de øvelser du kører overlapper hinanden.

Jeg tror ikke det ville gøre noget hvis du sorterede nogle af øvelserne fra... men det er bare min mening!

Dag 5 - Vertikalt træk (ryg), skulder, biceps

-Chinups 3 x 8-10

-Pulldown 3 x 8-10

-Pullover 3 x 8-10

-Shrugs 3 x 8-10

-Skulderpres 3 x 8-10

-Lat. raices 3 x 8-10

-Lat. raices (bagskulder) 3 x 8-10

-(upright row) 3 x 8-10

-Siddende curl 2 x 8-10

-Siddende EZ-curl 2 x 8-10

-Hammer curl 2 x 8-10

På dag 5 har du for eksempel 5 øvelser der rammer biceps.... jeg ved ikke med dig, men jeg ville nok være godt vissen når jeg nåede til hammer curls!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes generelt bare at der er ALT for mange øvelser i programmet.

Hvilke mål har du?

- Størrelse/styrke?

- Hvor tit vil du træne?

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal have masse, så meget masse som overhovedet i løbet af vinteren.

Har heller ikke kørt et spilt sådan før, men fik lidt inspiration til det gennem en artikel af vist nok Jan Moos.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bringer lige et citat fra en artikel:

"Most athletes do too many exercises. Many times they look over other peoples programs like they are at a buffet. They pick a little of this and a little of that from a variety of programs, and end up with something useless. People think you have to train each muscle with a different specific exercise. Many guys in college athletics would do better if they would just randomly slash off half of what they are doing, and then work twice as hard on the half that is left."
'

Jeg synes at du burde skære dit øvelses-udvalg helt ind til benet og primært træne basisøvelser med et forholdsvist stort antal løft. Jeg ville kigge på Alternativ Hypertrofi programmet for inspiration. Hvis du ikke vil lave singlerne i de store løft kunne du jo fx skifte 5 x 5 ud med 6 x 6. Det burde kunne pakke en ordenlig omgang kød på dig, hvis du ellers spiser nok. Det ser ikke så voldsomt ud, men skal skam nok blive vold hårdt! :w00t:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Og helt generelt (håber ikke nogen bliver sure :smile: ) kan jeg ikke forstå, hvorfor folk med manglende erfaring kaster sig ud i noget så komplekst som at sammensætte programmer. Det er noget, som selv meget erfarne SL/BB kan gå og gruble over i lang tid.

Tag i stedet et færdigt program og træn med det. Man kan så efterhånden, når erfaringerne og ens træningsviden begynder at indfinde sig, begynde at udskifte et par øvelser her og der. Og endelig når man synes, man har et passende overblik over træningslitteratur og ens egen krop, kan man lige så stille begynde at sammensætte ens programmer selv, men her snakker vi altså mindst et par år hver dag som fast læser på MOL :wink::smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bringer lige et citat fra en artikel:
"Most athletes do too many exercises. Many times they look over other peoples programs like they are at a buffet. They pick a little of this and a little of that from a variety of programs, and end up with something useless. People think you have to train each muscle with a different specific exercise. Many guys in college athletics would do better if they would just randomly slash off half of what they are doing, and then work twice as hard on the half that is left."
'

Jeg synes at du burde skære dit øvelses-udvalg helt ind til benet og primært træne basisøvelser med et forholdsvist stort antal løft. Jeg ville kigge på Alternativ Hypertrofi programmet for inspiration. Hvis du ikke vil lave singlerne i de store løft kunne du jo fx skifte 5 x 5 ud med 6 x 6. Det burde kunne pakke en ordenlig omgang kød på dig, hvis du ellers spiser nok. Det ser ikke så voldsomt ud, men skal skam nok blive vold hårdt! :w00t:

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig, den artikel er også god, TJ lavede faktisk mit første program på GetBig for nogle år siden. Men tror bare det der passer bedst på mig er en noget større workload...

Ville samtidig gerne have den største fokus på benene...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bringer lige et citat fra en artikel:
"Most athletes do too many exercises. Many times they look over other peoples programs like they are at a buffet. They pick a little of this and a little of that from a variety of programs, and end up with something useless. People think you have to train each muscle with a different specific exercise. Many guys in college athletics would do better if they would just randomly slash off half of what they are doing, and then work twice as hard on the half that is left."
'

Jeg synes at du burde skære dit øvelses-udvalg helt ind til benet og primært træne basisøvelser med et forholdsvist stort antal løft. Jeg ville kigge på Alternativ Hypertrofi programmet for inspiration. Hvis du ikke vil lave singlerne i de store løft kunne du jo fx skifte 5 x 5 ud med 6 x 6. Det burde kunne pakke en ordenlig omgang kød på dig, hvis du ellers spiser nok. Det ser ikke så voldsomt ud, men skal skam nok blive vold hårdt! :w00t:

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig, den artikel er også god, TJ lavede faktisk mit første program på GetBig for nogle år siden. Men tror bare det der passer bedst på mig er en noget større workload...

Ville samtidig gerne have den største fokus på benene...

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig, den artikel er også god, TJ lavede faktisk mit første program på GetBig for nogle år siden. Men tror bare det der passer bedst på mig er en noget større workload...

Ville samtidig gerne have den største fokus på benene...

Link to comment
Share on other sites

Men tror bare det der passer bedst på mig er en noget større workload...
Hvorfor? Og workloaden er ikke nødvendigvis lille bare fordi at der ikke er mange øvelser. 6 x 6 i squat med 75-80 % af dit max er altså noget der trækker tænder ud.
Ville samtidig gerne have den største fokus på benene...

Så kunne du måske kigge nærmere på 20 rep breating squat-programmet eller køre en sheiko eller smolov i squat/frontsquat.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Men tror bare det der passer bedst på mig er en noget større workload...

Hvorfor? Og workloaden er ikke nødvendigvis lille bare fordi at der ikke er mange øvelser. 6 x 6 i squat med 75-80 % af dit max er altså noget der trækker tænder ud.

Ville samtidig gerne have den største fokus på benene...
Så kunne du måske kigge nærmere på 20 rep breating squat-programmet eller køre en sheiko eller smolov i squat/frontsquat.

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Mht. til at squat med 6x6 trækker tænder ud er vi helt enige i, men mon dette alene en gang om ugen er nok til at få den maximale muskelvækst i forlår..?

Ja sheiko ville jeg også gerne prøve kræfter med en dag...

Link to comment
Share on other sites

Men tror bare det der passer bedst på mig er en noget større workload...

Hvorfor? Og workloaden er ikke nødvendigvis lille bare fordi at der ikke er mange øvelser. 6 x 6 i squat med 75-80 % af dit max er altså noget der trækker tænder ud.

Ville samtidig gerne have den største fokus på benene...
Så kunne du måske kigge nærmere på 20 rep breating squat-programmet eller køre en sheiko eller smolov i squat/frontsquat.

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Mht. til at squat med 6x6 trækker tænder ud er vi helt enige i, men mon dette alene en gang om ugen er nok til at få den maximale muskelvækst i forlår..?

Ja sheiko ville jeg også gerne prøve kræfter med en dag...

<{POST_SNAPBACK}>

Så kunne du jo bare squatte flere gange om ugen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share