Artikel: "Cola light gør dig tykkere!"


plindboe
 Share

Recommended Posts

Jeg stødte lige på denne artikel på Getbig.dk, og undredes over den. F.ks. den undersøgelse der påviste at gruppen der indtog sukkermiddelvand fik mindre blodsukker end dem der indtog sukkervand, og derfor blev mere sultne. Er det ikke en selvfølgelighed at man bliver sulten hvis man ikke indtager energi? Hvis folk indtager sukker vil deres blodsukker selvfølgeligt stige sammenlignet med det faldende blodsukker for dem der intet sukker indtager. Er jeg galt på den eller lyder den undersøgelse tumpet? Måske nogle har et link til selve undersøgelsen?

Personligt har jeg modsat erfaring med Coca cola ligt f.ks. som indeholder godt og vel 1 kalorie per 100 ml. Jeg bliver bestemt ikke sulten af det, men får istedet mættet min trang til søde sager.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt at nogle undersøgelser viser en øget selvvurderet sultfølelse, men i de studier hvor man har undersøgt om der blev spist mere ved indtagelse af "light" produkter har man set en et positiv udfald til "light" produkterne.

Der kan læses mere her fra referencerne i afsnittet sukker og sødemidler og her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share