Restitution og NSAIDs


Sortiarius
 Share

Recommended Posts

Hej

Er netop begyndt at styrketræne igen og oplever derfor en del problemer med at overholde træningsprogrammet mht. træningsdage pga. ekstremt ømme muskler 2-3 dage efter træning (trænede bl.a. biceps igår og idag kan jeg ikke ekstendere underarmen i forhold til overarmen mere end 90 grader) - så ville høre om NSAIDs på nogen måder hæmmer restitutionsprocessen (hypertrofi-processen) efter træning - emnet har sikkert været oppe masser af gange, men kunne simpelthen ikke finde en tråd der omhandlede dette - håber i kan bære over med mig

Btw så er jeg selvfølgelig godt klar over at NSAIDs ikke er vejen frem i det lange løb, jeg overvejer kun at bruge det lige her i den spæde start

Link to comment
Share on other sites

NSAID hæmmer restitutionen! Der skal en smule inflammation til for at kroppen kan superkompensere for træningen. Så det skal du ikke køre som noget fast. De er kun gode ved skader og/eller ved inflammation.

Link to comment
Share on other sites

Dit indlæg giver sprogligt det indtryk, at du har forholdsvis godt styr på mange af fysiologiske (fysio studerende?). Derfor undrer det mig, at du er så "dum", at du gennemtæsker din bicep så meget på første træningsdag, at du ikke kan strække armen (klassisk begynderfejl. Lavede den selv i 8. Klasse :laugh: ).

Anyways… tror bare det jeg ville sige er, at det virker som om at du vidensmæssigt har et godt fundament. Hvad med at supplere det lidt op, så du også ved noget om træning? :smile:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hehe - læser medicin så har en udmærket fysiologisk indsigt - har imidlertid ikke styrketrænet så meget (i lang tid anyways) - vidste godt det ville komme til at gøre ondt i starten - men ligefrem få låst sin underarm fast i 90 grader flekteret tilstand havde jeg måske ikke regnet med :)

Link to comment
Share on other sites

Dit indlæg giver sprogligt det indtryk, at du har forholdsvis godt styr på mange af fysiologiske (fysio studerende?). Derfor undrer det mig, at du er så "dum", at du gennemtæsker din bicep så meget på første træningsdag, at du ikke kan strække armen (klassisk begynderfejl. Lavede den selv i 8. Klasse  :laugh: ).

Anyways… tror bare det jeg ville sige er, at det virker som om at du vidensmæssigt har et godt fundament. Hvad med at supplere det lidt op, så du også ved noget om træning?  :smile:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vil jeg ikke ligefrem sige at èn bicepsøvelse af 3 sæt x 12 reps er at "gennemtæske" sin biceps, uanset om det er første træning.

Sortiarius> der er ikke andet for end at du må tage en ekstra dag til restitution.

Og siden dine muskler blive SÅ voldsomt ømme vil jeg ikke anbefale dig at starte på min cyklus før du i et par uger har trænet med submaksimale vægte. Dvs. hvis du kan tage 3 sæt x 12 reps med f.eks. 20 kg skal du nøjes med 15 kg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share