Proteinpulver


Supersonic
 Share

Recommended Posts

I forbindelse med at jeg er ved at omlægge helt mit træningsprogram i ivreren efter at nå mit Mål, er jeg kommet til den konklusion, at jeg bliver nødt til at følge en striks kostplan. Dette er jeg så i fuld gang med at planlægge. Da jeg desværre ikke er typen, som gider at/(kan) æde mig gennem den ene tun dåse efter den anden. (jeg kan simpelthen ikke få det ned.) ser jeg mig nødsaget til at få protein gennem andre veje. Derfor overveje jeg at bruge kosttilskud, nærmere fortalt naturligvis proteinpulver, men jeg har noget tvivlsspørgsmål i forbindelse med dette.

1. Jeg er jo ikke interesseret i at blive stor som Arnold, men ønsker blot, at bibeholde den muskelmasse jeg har/udvikler. Det skal hertil siges, at styrke ikke betyder en disse for mig. Samtidigt er jeg ikke interesseret i at tage på (fedt), men når man læser mange indlæg her på MOL får man nærmest det indtryk, at man skal tage på (fedt) for at udvikle muskelmasse, er det korrekt? (Husk jeg er ikke interesseret i at blive en bodybuilder. se mit Mål)

2. Jeg har desuden forstået det sådan, at det ikke er muligt at gaine muskelmasse overhovedet, hvis man samtidig er i kalorieunderskud, da kroppen vil begynde at tærer på muskelmassen. Det finder jeg bare ikke logisk, hvis man søger for at tilføje kroppen det protein den har brug for, også i stedet skærer ned på fedt-/kulhydratindtaget, så man af den vej er i kalorieunderskud. Altså man søger for der er byggesten til musklerne (proteinoverskud), men holder fedt og kulhydraterne ned på absolut minimum.

3. Da jeg er studerende, og ikke har vildt mange penge at gøre med, vil jeg gerne vide om nogen kender nogle internationale sider, hvor man kan købe billig proteinpulver. Jeg synes at de danske sider er ret dyre, men det kan være det gælder sådan overalt i verden?

Jeg ved godt at der er mange, som vil anbefale at drikke 1l. kakao eller 1l. mælk, men 300 - 500 kcal, er altså meget, når man samtidig ønsker at tabe sig.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

hejsa jeg bruger selv danlab fra sublimsport da det er billigt og jeg syntes at det virker ok til at cutte med.

kig i en tidligere tråd hvor det beskrives hvad de forskellige mærker koster pr gram protein.

mvh foss

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share