Hvordan cutter man?


Anders_9
 Share

Recommended Posts

Jo mere energiunderskudet hentes ved høj aktivitetsniveau og ikke lavt fødeindtag desto bedre.

<{POST_SNAPBACK}>

For den vægttrænende er der vel et ret lavtliggende cut off point mht. dette. Meget intensiv cardio ved siden af ST kan meget vel påvirke restitutionen (mens en lille smule måske kan bedre den).

Link to comment
Share on other sites

Tommelfingerregel. Hold energiundskudet på maks 2.000 kj.

Spis rigeligt med proteiner - husk sundt fedt - husk lidt hurtige kylhydrater + proteiner efter træning.

Jo mere energiunderskudet hentes ved høj aktivitetsniveau og ikke lavt fødeindtag desto bedre.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil mene et energi-underskud på 2000 kalorier er rimelig voldsomt? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tommelfingerregel. Hold energiundskudet på maks 2.000 kj.

Spis rigeligt med proteiner - husk sundt fedt - husk lidt hurtige kylhydrater + proteiner efter træning.

Jo mere energiunderskudet hentes ved høj aktivitetsniveau og ikke lavt fødeindtag desto bedre.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil mene et energi-underskud på 2000 kalorier er rimelig voldsomt? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Så er det heldigt der står 2.000 kj :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

[

Øhhhhh???? 2000 kalorier er da MERE end 2000 kj?? Ikke sandt?? Kan vi få eksperterne på banen.. Jeg mener, at der går 4, et eller andet kj på 1 kalorie...

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det er ca 4 - så der tales omkring 500 kcal.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene et energi-underskud på 2000 kalorier er rimelig voldsomt?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Så er det heldigt der står 2.000 kj :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Øhhhhh???? 2000 kalorier er da MERE end 2000 kj?? Ikke sandt?? Kan vi få eksperterne på banen.. Jeg mener, at der går 4, et eller andet kj på 1 kalorie...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er din pointe? Det er rigtigt at 2000 kcal er mere end 2000 kj, :4smartass: og derfor er et energi-underskud på 2000 kcal også meget voldsomt i forhold til et på 2000 kj, for ikke at sige urealistisk/forkert for en normal motionist. det er et på 2000 kj ikke.

edit* Everlast overhalede mig...

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Øhhhhh???? 2000 kalorier er da MERE end 2000 kj??

2000 kalorier er ingenting. Men der menes sikkert 2000 kcal, som er mere end 2000 kj.

Kan vi få eksperterne på banen.. Jeg mener, at der går 4, et eller andet kj på 1 kalorie...

1 kcal = 4.16 kj

Dvs. 2000 kj = ca. 480 kcal

Edit: owned af både Everlast og Waits :w00t:

Edited by J_J
Link to comment
Share on other sites

Er der egentlig nogen der bruger KJ i praksis ? og er der en grund til i gør det ? hele min verden foregår alene i kcal.

JJ:

2000 kalorier er ingenting. Men der menes sikkert 2000 kcal, som er mere end 2000 kj.

Den er så også tarvelig :wink: der var jeg lige ved at brokke mig, men det er vel fordi at kcal i virkeligheden er kilo-kalorier ?

I daglig tale omtaler jeg dem dog som "kalorier" altså kcal.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Er der egentlig nogen der bruger KJ i praksis ? og er der en grund til i gør det ? hele min verden foregår alene i kcal.

<{POST_SNAPBACK}>

Kj er den officielle betegnelse (SI-enhed).

Men umiddelbart nej, har set Incognito og Stubbe bruge det nogle gange, men ellers regner alle vel i kcal, da det er nemmest.

Den er så også tarvelig  :wink:  der var jeg lige ved at brokke mig, men det er vel fordi at kcal i virkeligheden er kilo-kalorier ?

Jeps. Så 2000 kalorier = 2 kcal. Men den er der rigtig rigtig mange der laver.

Edited by J_J
Link to comment
Share on other sites

Tommelfingerregel. Hold energiundskudet på maks 2.000 kj.

Spis rigeligt med proteiner - husk sundt fedt - husk lidt hurtige kylhydrater + proteiner efter træning.

Jo mere energiunderskudet hentes ved høj aktivitetsniveau og ikke lavt fødeindtag desto bedre.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan måler man det? Jeg æder bare 80 gram proteiner om dagen, men jeg spiser ikke særligt sundt? Ikke usundt, men skal jeg bare skære voldsomt ned eller hvad. Ved ikke hvordan man tæller kalorier? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Tommelfingerregel. Hold energiundskudet på maks 2.000 kj.

Spis rigeligt med proteiner - husk sundt fedt - husk lidt hurtige kylhydrater + proteiner efter træning.

Jo mere energiunderskudet hentes ved høj aktivitetsniveau og ikke lavt fødeindtag desto bedre.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan måler man det? Jeg æder bare 80 gram proteiner om dagen, men jeg spiser ikke særligt sundt? Ikke usundt, men skal jeg bare skære voldsomt ned eller hvad. Ved ikke hvordan man tæller kalorier? :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Søgemaskinen!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share