rugbrødsmadder..


søren
 Share

Recommended Posts

En stor del af min kost består af rugbrødsmadder med sund pålæg.

Er det en optimal kost, hvad angår prot/kulh/fedt-delen..?

Derudover får jeg selvf. en morgenmad(cornflakes el havregryn) samt en varierende aftensmad. Men middagsmaden og alle mine mellemmåltider består stort set af madder(omkring 10 hele på en dag)

Link to comment
Share on other sites

en stor del af mit indtag er også rugbrøds madder, 3/6 måltider og jeg har da ikke læst noget om at det skulle være dårligt at indtage meget rugbrød..

men jeg tror dog alligevel jeg vil cutte lidt på rugbrødet og finde noget andet da der er rimelig mange kulhydrater i det i forhold til protein/fedt. Jeg prøver at holde mit indtag på protein: 40% kulh: 30% fedt:30% men det er mere end svært!

Har du prøvet kropkost programmet? Det har hjulpet mig meget mht til fordeling af p/k/f over en hel dag.

Edited by Damien
Link to comment
Share on other sites

virker ikke rigtigt som om at du får noget protein i din kost! Få noget mere kød og mejeriprodukter ind i! evt en liter eller to skummetmælk om dagen, samt massere af kød, det hjælper. Ellers er der intet galt med rugbrød, det er fin næring. Men begrænset hvor mange prots der er i tarveligt pålæg.

Link to comment
Share on other sites

det med at mælkeprodukter kan føre til uren hud.. har lige været på en uges ferie sydpå uden noget som helst, og da jeg så kommer hjem og begynder at bælde mælk, begynder der ligeledes at komme nogle urenheder.. så vil lige se om mælken er min udløser..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
det med at mælkeprodukter kan føre til uren hud..  har lige været på en uges ferie sydpå uden noget som helst, og da jeg så kommer hjem og begynder at bælde mælk, begynder der ligeledes at komme nogle urenheder.. så vil lige se om mælken er min udløser..

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har aldrig nogensinde hørt mælk skulle give uren hud.

Selv drikker jeg helt op til 2-4 liter om dagen og jeg har aldrig haft problemer med dette.

Link to comment
Share on other sites

bare vær opmærksom på kcal indholdet, for der kan godt være helt op til 250 kcal pr 100 g... det ret meget... Ellers består min kost også af en del rugbrød...  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig. Jeg køber selv Viking Rugbrød da det kun indeholder 170 kcal/100 gram.

Omkring mælken der giver uren hud, er denne sikkert undersøgelsen der tales om. Man skal dog betale for at læse den komplet.

Dog ville det være pjattet at give mælk op bare på grund af en enkelt undersøgelse, som for i øvrigt heller ikke siger noget om at mælk giver uren hud. Prøv at læse undersøgelsen med egne øjne, istedet for at tage mediernes fordrejede overskrifter og artikler for gode varer.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

bare vær opmærksom på kcal indholdet, for der kan godt være helt op til 250 kcal pr 100 g... det ret meget... Ellers består min kost også af en del rugbrød...  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig. Jeg køber selv Viking Rugbrød da det kun indeholder 170 kcal/100 gram.

Omkring mælken der giver uren hud, er denne sikkert undersøgelsen der tales om. Man skal dog betale for at læse den komplet.

Dog ville det være pjattet at give mælk op bare på grund af en enkelt undersøgelse, som for i øvrigt heller ikke siger noget om at mælk giver uren hud. Prøv at læse undersøgelsen med egne øjne, istedet for at tage mediernes fordrejede overskrifter og artikler for gode varer.

Peter :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg får også "uren" hud af mælkeprodukter. Dvs. små knopper på skuldrene.. :dry:

Link to comment
Share on other sites

uren hud pga. mælk? For omkring 2 måneder siden drak jeg næsten aldrig mælk og min hud var temmelig uren især på ryggen.. nu hvor jeg drikker op mod 1 liter om dagen er min hud renere end nogensinde.. ved så ikke om det er pga. noget andet i min kost..

Jeg stopper i hvert fald ikke med mælk :smile:

Link to comment
Share on other sites

plindboe - har fulgt dit link og læst.

CONCLUSION: We found a positive association with acne for intake of total milk and skim milk. We hypothesize that the association with milk may be because of the presence of hormones and bioactive molecules in milk.

konklusionen lyder da at de finder en sammenhæng mellem mælke indtaget og akne..?!

- jeg har nu bare lige tænkt mig at give det et par uger.. hvis det ikke ser ud til at der er en sammenhæng, skal der bælles igen :)

Link to comment
Share on other sites

plindboe - har fulgt dit link og læst.
CONCLUSION: We found a positive association with acne for intake of total milk and skim milk. We hypothesize that the association with milk may be because of the presence of hormones and bioactive molecules in milk.

konklusionen lyder da at de finder en sammenhæng mellem mælke indtaget og akne..?!

Hvis jeg forstår opsummeringen ret, har de fundet en mindre korrelation mellem svær acne og et ekstremt indtag af mælk hos teenage piger. Så med mindre du er en teenage pige med svær acne og et samtidigt ekstremt indtag af mælk, så er der ingen grund til at skære ned på dit forbrug af produktet på basis af denne undersøgelse. Korrelation betyder heller ikke der er en direkte forbindelse, så det er ikke engang sikkert at det ekstreme mælk indtag

havde en rolle at spille i disse pigers acne problemer.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share