Fundament program...?!


Kim_Kristensen
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg vil begynde og træne igen, efter en pause på en 6 måneders tid, har nok trænet 6 måneder i alt før pausen... Har fundet et fundament program, som jeg har hørt mange tale godt om. Nu skal det siges at jeg ikke vil træne styrkeløft men BB/fitness, men har forstået at det også der er lige så vigtigt med et godt fundament?!

Programmet er sat til mandag, onsdag og fredag. Men har jeg desværre kun mulighed for at køre mandag, onsdag og så skiftevis lørdag og søndag, kan det gå eller går der for langt i mellem passene?

Vil også lige høre om man ikke kan tilføje nogle ekstra øveler til de foreskellige dage?

Håber der er nogle der vil hjælpe mig, da jeg er på nogenlunde barbund... heh :4smartass:

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres 5 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

På forhånd tak :bigsmile:

Edited by Kim_Kristensen
Link to comment
Share on other sites

Programmet er sat til mandag, onsdag og fredag. Men har jeg desværre kun mulighed for at køre mandag, onsdag og så skiftevis lørdag og søndag, kan det gå eller går der for langt i mellem passene?

De to dages pause mellem onsdag og lørdag gør ikke noget. Træner man f.eks. mandag, onsdag og fredag er der alligevel to dages pause lørdag og søndag. Så det er jo det samme.

Det jeg ser som et lille problem, er hvis du træner om søndagen. Så hedder det pludselig mandag, onsdag og søndag. Der har du tre dages pause mellem onsdag og søndag, og så slet ingen mellem søndag og mandag. Men kan godt træne samme muskel to dage i træk og stadig vokse, men når det gælder bodybuilding, især når man som du, er 'begynder', vil det mest optimale være at få resitueret musklen. Især indtil din krop igen er vant til presset.

Altså kan det lade sig gøre at træne mandag, onsdag og søndag. Men tror det bliver hårdt at træne fullbody to dage i træk.

Vil også lige høre om man ikke kan tilføje nogle ekstra øveler til de foreskellige dage?

TJ skriver selv

Ovenstående program vil i det store hele stimulere hypertrofi i alle kroppens muskler, men der kan måske blive brug for lidt side laterals for den laterale del af skulderen, en øvelse for lægmusklen, ekstra øvelser for latissimus rygmusklen osv. Det er dog detaljer, som vi snakker om her. Fundamentet skabes af de tunge basisøvelser.

men som han også skriver er det blot detaljer. Men der skal du også stoppe. Det bliver for meget, hvis du begynder at fylde flere, små isolationsøvelser på.

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

Programmet er sat til mandag, onsdag og fredag. Men har jeg desværre kun mulighed for at køre mandag, onsdag og så skiftevis lørdag og søndag, kan det gå eller går der for langt i mellem passene?

De to dages pause mellem onsdag og lørdag gør ikke noget. Træner man f.eks. mandag, onsdag og fredag er der alligevel to dages pause lørdag og søndag. Så det er jo det samme.

Det jeg ser som et lille problem, er hvis du træner om søndagen. Så hedder det pludselig mandag, onsdag og søndag. Der har du tre dages pause mellem onsdag og søndag, og så slet ingen mellem søndag og mandag. Men kan godt træne samme muskel to dage i træk og stadig vokse, men når det gælder bodybuilding, især når man som du, er 'begynder', vil det mest optimale være at få resitueret musklen. Især indtil din krop igen er vant til presset.

Altså kan det lade sig gøre at træne mandag, onsdag og søndag. Men tror det bliver hårdt at træne fullbody to dage i træk.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er kun hver anden uge jeg vil træne søndag... det er pågrund af at jeg arbejder hveranden lørdag.. så er det ikk altid lige sikkert jeg kan få tid...!

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke andre muligheder, må du selvfølgelig bare gøre det. Men så skal du også sørge for ikke at rende rundt og imponere damer resten af dagen nede i byen ved at løfte tunge ting, så skal der slappes af :wink:

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share