Hvad bruger man mest i bænk?


Nummi
 Share

Recommended Posts

Det bedste ville være vist og du også fik smidt lidt mavetræning ind...

:tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Øhh, det er vel ikke det han spørger om...??? Men om hvordan han skal sammensætte sit bryst-træningspas.

Personligt ville jeg se det som en helt klar fordel at sætte bryst og triceps sammen, idet en hel del bryst øvelser også træner dine triceps...

Men det kommer også an på hvor mange gange om ugen du træner, og hvor mange pas du vil have din træning delt op i... nogle kører et todelt split hvor de kører hele kroppen igennem 2 gange om ugen... personligt træner jeg et 4 delt program som jeg kører igennem 1 gang om ugen...

Men umiddelbart ville jeg sætte bryst+triceps og ryg+biceps sammen...

Mit er:

Ben

Skulder+nakke

Fri

Ryg+biceps

Bryst+triceps

Fri

Fri

+ hver dag mave og lænd

men det er jo en smagssag

et todelt split ville jeg lave som følgende

Ben+Ryg+Biceps

Bryst+Triceps+Skuldre/nakke

Og hver gang stadig træne mave og lænd ned masse reps og middel tungt

....

Link to comment
Share on other sites

Triceps restituerer hurtigere end de større muskelgrupper, og kan dermed trænes hyppigere. F.ex. indirekte gennem brysttræning og en efterfølgende dag direkte sammen med ryg.

Hvis jeg f.eks. ville sætte fokus på triceps ville jeg aldrig træne triceps sammen med bryst men sammen med ryg hvor triceps er næsten 100% frisk.

Men alt i alt er det ikke særligt væsentligt om man kører det ene eller andet sammmen.

Men for at svar på dit spørgsmål i henhold til overskriften: i bænk bruges langt mere triceps end biceps.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Mit er:

Ben

Skulder+nakke

Fri

Ryg+biceps

Bryst+triceps

Fri

Fri

+ hver dag mave og lænd

Det der er da helt hen i vejret....

Du træner mave og lænd hver dag hvorfor dog det????

Du træner alt det andet 1 gang om ugen hvorfor det ???

folk fyrer da op for nogle mere og mere underlige programmer herinde...

Link to comment
Share on other sites

Mit er:

Ben

Skulder+nakke

Fri

Ryg+biceps

Bryst+triceps

Fri

Fri

+ hver dag mave og lænd

Det der er da helt hen i vejret....

Du træner mave og lænd hver dag hvorfor dog det????

Du træner alt det andet 1 gang om ugen hvorfor det ???

folk fyrer da op for nogle mere og mere underlige programmer herinde...

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne jo hænge sammen med øvelsesvalget. Hvis maveøvelserne eksempelvis er alm. crunches, og lændetræningen er hyperextensions, vil antallet af reps sandsynligvis være rimeligt højt, hvorfor restitutionstiden vil være kortere....

Link to comment
Share on other sites

Det der er da helt hen i vejret....

Du træner mave og lænd hver dag hvorfor dog det????

Du træner alt det andet 1 gang om ugen hvorfor det ???

folk fyrer da op for nogle mere og mere underlige programmer herinde...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg træner ikke tungt, men hyppigt i mave og lænd og går der et par dage hvor jeg ikke får trænet min lænd for jeg ganske enkelt hovedpine og migræne...

Og ja jeg har øvelserne sat sammen så jeg også rammer lidt ryg når jeg træner ben og også lidt skulder/nakke når jeg træner bryst... derfor har jeg det sat sammen som jeg har. Jeg er også ganske tilfreds med restitutionstiden ved kun at træne en muskelgruppe hårdt igennem 1 gang om ugen... personligt synes jeg at resultatet er meget bedre end da jeg kørte 3-split med 6 dage om ugen og derved kom hver gruppe igennem 2 gange på en uge...

Dog skal jeg snart ha sat nyt program sammen så ved ikk hvordan det kommer til at se ud til den tid...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share