Tage mindst 10 kg mere på.


Kejo
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er ret sikker på en af disse topic's sikkert har været oppe herinde 1000 gange. Dog vælger jeg stadig at oprette et mere :blink:

Jeg er gået igang med at styrketræne for ca ~ 5 mdr siden. Og har da også fået større biceps, triceps, patter ect. Dog begrænset - for nu vokser de sku ikke mere. Jeg er meget slank og begyndte faktisk at "pump" fordi jeg ville se mere maskulin ud. Som sagt, det er hjulpet en del - men jeg må åbenbart ikke få nok at spise da jeg vejer 62 kg og er 185 høj. Så nu kommer mit spørgsmål: Hvordan tager jeg mere på? Helst hurtigst muligt, og bedst muligt? Altså sådan til jeg f.eks for større håndled, biceps og triceps. Ved godt de bliver større af at træne, men der mangler sku alligevel en del på dem udover muskler. Det skal helst gå en smule stærkt med at tage på, jeg spiser ca 5 gange om dagen, og spiser mig meget mæt hver gang. - Findes der måske et produkt der gør' at jeg tar mere på?

Tak for hjælper ellers :)?!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft samme 'problem', med at tage på. Jeg ved der er mange herinde der ved langt mere om det end jeg, men nu får du i det mindste mine erfaringer.

Udover at sætte madindtaget væsentligt op spiste jeg også weightgainer. Det er IKKE et vidundermiddel, men hvis man ikke kan spise mere end man gør, hvad årsagerne til det så end er, så er det meget effektivt at tage efter træning, og som endnu et mellem-måltid.

Derudover kan du jo overveje om dit træningsprogram er optimalt for muskel vækst. Selv havde jeg godt udbytte af HST træning http://www.motion-online.dk/styrketraening...cifik_traening/ . F.eks. kan du jo overveje om benene ikke også skal vokse lidt. Lige meget hvad kræver det lidt arbejde, og meget føde fra din side.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

kcal overskud 500kcal om dagen. Der findes en beregner til at estimere dit kcal behov og korrekt træning.

De færreste produkte virker. Prøv evt. kreatin. Men intet virker uden mad nok!

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du "vise" mig hvor jeg kan finde den beregner henne? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft samme 'problem', med at tage på. Jeg ved der er mange herinde der ved langt mere om det end jeg, men nu får du i det mindste mine erfaringer.

Udover at sætte enrgiindtaget væsentligt op spiste jeg også weightgainer. Det er IKKE et vidundermiddel, men hvis man ikke kan spise mere end man gør, hvad årsagerne til det så end er, så er det meget effektivt at tage efter træning, og som endnu et mellem-måltid.

Derudover kan du jo overveje om dit træningsprogram er optimalt for muskel vækst. Selv havde jeg godt udbytte af HST træning som du kan finde links til her på MOL fra forsiden. F.eks. kan du jo overveje om benene ikke også skal vokse lidt. Lige meget hvad kræver det lidt arbejde, og meget føde fra din side.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ligger problemet så i at jeg ikke kan gå i et styrketrænings center uden at køre en del kilometer, så jeg styrketræner herhjemme. Har kun håndvægte. :/

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft samme 'problem', med at tage på. Jeg ved der er mange herinde der ved langt mere om det end jeg, men nu får du i det mindste mine erfaringer.

Udover at sætte enrgiindtaget væsentligt op spiste jeg også weightgainer. Det er IKKE et vidundermiddel, men hvis man ikke kan spise mere end man gør, hvad årsagerne til det så end er, så er det meget effektivt at tage efter træning, og som endnu et mellem-måltid.

Derudover kan du jo overveje om dit træningsprogram er optimalt for muskel vækst. Selv havde jeg godt udbytte af HST træning som du kan finde links til her på MOL fra forsiden. F.eks. kan du jo overveje om benene ikke også skal vokse lidt. Lige meget hvad kræver det lidt arbejde, og meget føde fra din side.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ligger problemet så i at jeg ikke kan gå i et styrketrænings center uden at køre en del kilometer, så jeg styrketræner herhjemme. Har kun håndvægte. :/

<{POST_SNAPBACK}>

Det behøver ikke at forhindre dig, det er et spørgsmål om at vælge de rigtige øvelser. Jeg træner også selv hjemme. Jeg rettede i det oprindelige indlæg hvor der nu er et link. Ellers kan du overveje at lave din egen sandsæk

http://www.motion-online.dk/styrketraening...adsarbejder%21/

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft samme 'problem', med at tage på. Jeg ved der er mange herinde der ved langt mere om det end jeg, men nu får du i det mindste mine erfaringer.

Udover at sætte enrgiindtaget væsentligt op spiste jeg også weightgainer. Det er IKKE et vidundermiddel, men hvis man ikke kan spise mere end man gør, hvad årsagerne til det så end er, så er det meget effektivt at tage efter træning, og som endnu et mellem-måltid.

Derudover kan du jo overveje om dit træningsprogram er optimalt for muskel vækst. Selv havde jeg godt udbytte af HST træning som du kan finde links til her på MOL fra forsiden. F.eks. kan du jo overveje om benene ikke også skal vokse lidt. Lige meget hvad kræver det lidt arbejde, og meget føde fra din side.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ligger problemet så i at jeg ikke kan gå i et styrketrænings center uden at køre en del kilometer, så jeg styrketræner herhjemme. Har kun håndvægte. :/

<{POST_SNAPBACK}>

Det behøver ikke at forhindre dig, det er et spørgsmål om at vælge de rigtige øvelser. Jeg træner også selv hjemme. Jeg rettede i det oprindelige indlæg hvor der nu er et link. Ellers kan du overveje at lave din egen sandsæk

http://www.motion-online.dk/styrketraening...adsarbejder%21/

<{POST_SNAPBACK}>

Aarr hvor lækkert! Nu mangler jeg bare at vide hvor jeg køber det der Weightgainer .. :)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ret sikker på en af disse topic's sikkert har været oppe herinde 1000 gange. Dog vælger jeg stadig at oprette et mere
Ja, det var da underligt :blink::blink::blink:
Dog begrænset - for nu vokser de sku ikke mere.

Der skal lidt simpelt forklaret være to ting til stede for at du vokser. Stimulansen (dvs træningen) men også byggeklodserne (altså mad). Muskler opstår ikke ud af tynd luft.

Hvordan tager jeg mere på? Helst hurtigst muligt, og bedst muligt?
Spis mere.

Det er virkelig så simpelt, men det er realiteterne. I praksis viser det sig så at være sværere for nogle end for andre. Hvis man ikke kan ved "bare" at spise mere, så må man gå systematisk til værks og tælle sit indtag. Hvis et givent indtag af kalorier ved et givet aktivitetsniveau ikke resulterer i en vægtøgning inden for nogle uger, så øger man ganske enkelt indtaget, f.eks. med 300-500kcal og prøver igen.

Hurtig vægtøgning af høj kvalitet (altså primært muskler) eksisterer ikke for personer der ikke benytter steroider, og dette er bestemt ikke en opfordring :wink:

Kloge hoveder siger at du kan håbe på at tage op til 10kg muskelmasse på det første år du træner, hvis forholdene er tæt på optimale og du i øvrigt ikke er kæmpestor i forvejen. For en som dig vil jeg mene at du med målrettethed og dedikation godt kan tage mere på, hvor en del af det så er fedt, uden at det vil få dig til at se fed ud - på nogen måde.

Altså sådan til jeg f.eks for større håndled, biceps og triceps.

Håndledsomkreds er et MEGET MEGET stabilt kropsmål, så det skal du næppe regne med at øge væsentlig. Større arme kommer med træning og med at du tager på, men LAD VÆRE med at fokusere ensidigt på "show-off" musklerne. Du vil både få bedre resultater ved at fokusere på hele kroppen, og det er også meget sundere. At du bruger lidt kræfter på bentræning gør IKKE din biceps mindre.

Findes der måske et produkt der gør' at jeg tar mere på?

Mad.

Hvis du virkelig ikke mener du kan få mere ned af det du spiser nu, så må du kigge dig om efter lidt mere kalorietætte fødevarer, altså varer med flere kcal pr 100g. Bare lad være med at gøre det til en undskyldning for at æde junk hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv haft samme 'problem', med at tage på. Jeg ved der er mange herinde der ved langt mere om det end jeg, men nu får du i det mindste mine erfaringer.

Udover at sætte enrgiindtaget væsentligt op spiste jeg også weightgainer. Det er IKKE et vidundermiddel, men hvis man ikke kan spise mere end man gør, hvad årsagerne til det så end er, så er det meget effektivt at tage efter træning, og som endnu et mellem-måltid.

Derudover kan du jo overveje om dit træningsprogram er optimalt for muskel vækst. Selv havde jeg godt udbytte af HST træning som du kan finde links til her på MOL fra forsiden. F.eks. kan du jo overveje om benene ikke også skal vokse lidt. Lige meget hvad kræver det lidt arbejde, og meget føde fra din side.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ligger problemet så i at jeg ikke kan gå i et styrketrænings center uden at køre en del kilometer, så jeg styrketræner herhjemme. Har kun håndvægte. :/

<{POST_SNAPBACK}>

Det behøver ikke at forhindre dig, det er et spørgsmål om at vælge de rigtige øvelser. Jeg træner også selv hjemme. Jeg rettede i det oprindelige indlæg hvor der nu er et link. Ellers kan du overveje at lave din egen sandsæk

http://www.motion-online.dk/styrketraening...adsarbejder%21/

<{POST_SNAPBACK}>

Aarr hvor lækkert! Nu mangler jeg bare at vide hvor jeg køber det der Weightgainer .. :)?

<{POST_SNAPBACK}>

Optimalt spiser du 'bare' mere, men se på de sponsorlink der er i bannerreklamerne her på siden. Jeg kan anbefale vanille i mælk. Men som sagt det er ikke et vidundermiddel og bedre ville det jo være at spise rigtigt hele tiden, men det virkede på mig

Edit*: det er naturligvis vanille smag i Mælk.

Og Maxpower har altid ret, og har svaret mange gange på dette emne. Lyt til hvad han skriver, og tag det ikke som et surt opstød :bigsmile:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ret sikker på en af disse topic's sikkert har været oppe herinde 1000 gange. Dog vælger jeg stadig at oprette et mere

Ja, det var da underligt :blink::blink::blink:

Dog begrænset - for nu vokser de sku ikke mere.
Der skal lidt simpelt forklaret være to ting til stede for at du vokser. Stimulansen (dvs træningen) men også byggeklodserne (altså mad). Muskler opstår ikke ud af tynd luft.
Hvordan tager jeg mere på? Helst hurtigst muligt, og bedst muligt?

Spis mere.

Det er virkelig så simpelt, men det er realiteterne. I praksis viser det sig så at være sværere for nogle end for andre. Hvis man ikke kan ved "bare" at spise mere, så må man gå systematisk til værks og tælle sit indtag. Hvis et givent indtag af kalorier ved et givet aktivitetsniveau ikke resulterer i en vægtøgning inden for nogle uger, så øger man ganske enkelt indtaget, f.eks. med 300-500kcal og prøver igen.

Hurtig vægtøgning af høj kvalitet (altså primært muskler) eksisterer ikke for personer der ikke benytter steroider, og dette er bestemt ikke en opfordring :wink:

Kloge hoveder siger at du kan håbe på at tage op til 10kg muskelmasse på det første år du træner, hvis forholdene er tæt på optimale og du i øvrigt ikke er kæmpestor i forvejen. For en som dig vil jeg mene at du med målrettethed og dedikation godt kan tage mere på, hvor en del af det så er fedt, uden at det vil få dig til at se fed ud - på nogen måde.

Altså sådan til jeg f.eks for større håndled, biceps og triceps.
Håndledsomkreds er et MEGET MEGET stabilt kropsmål, så det skal du næppe regne med at øge væsentlig. Større arme kommer med træning og med at du tager på, men LAD VÆRE med at fokusere ensidigt på "show-off" musklerne. Du vil både få bedre resultater ved at fokusere på hele kroppen, og det er også meget sundere. At du bruger lidt kræfter på bentræning gør IKKE din biceps mindre.
Findes der måske et produkt der gør' at jeg tar mere på?

Mad.

Hvis du virkelig ikke mener du kan få mere ned af det du spiser nu, så må du kigge dig om efter lidt mere kalorietætte fødevarer, altså varer med flere kcal pr 100g. Bare lad være med at gøre det til en undskyldning for at æde junk hele tiden.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg forestår ikke din vrede, og undskylder meget hvis jeg har stødt dig på nogenmåde.

Blev en smule stødt på det sidste, og det er sådan set det eneste jeg vil kommentere i din kommentar, da jeg finder resten ualmindelig barnlig. Det er ikke nogen undskyldning for at jeg spiser Junk food, da jeg bor langt fra en by hvor man overhovedet kan spise det. Jeg tar bare ikke på, kan ikke ligenu påstå hvor meget jeg spiser hver dag. Men Junk Food bliver sjældent spist. Jeg er kun 16, måske har det meget med min alder at gøre - Det er jo trodsalt "vokse" alderen.

- Ligenu kan jeg allerede sige hvad din næste kommentar vil handle om: "Det er ikke en undskyldning at du kun er 16, og at du er i vokse alderen." :)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forestår ikke din vrede, og undskylder meget hvis jeg har stødt dig på nogenmåde.

Det tror jeg at du har misforstået... :wink:

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Er hans atitude da sådan heletiden? Synd for jer daglige brugere af forummet. :/

Link to comment
Share on other sites

Jeg forestår ikke din vrede, og undskylder meget hvis jeg har stødt dig på nogenmåde.

Det tror jeg at du har misforstået... :wink:

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Er hans atitude da sådan heletiden? Synd for jer daglige brugere af forummet. :/

<{POST_SNAPBACK}>

Øhh, tror du skal få dig noget tykkere hud. bare fordi en post ikke er overdænget med smilies betyder ikke at han er sur på nogen måde. Det er kort præcis rådgivning intet andet.

Der er ingen nedladende eller personlige angreb i den post, sååå ja Max powers tone og hjælpsomhed er værdsat, brugere der ikke kan bruge søgemaskinen og ikke kan læse de råd der gives, er ikke noget stort plus for forummet, men vi skal jo alle starte et sted :smile:

Ifht dit spørgsmål vedrørende weight gainer er det ikke særligt smart, der er klare forum regler der vises inden hver post

Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller andet reklamemateriale for kosttilskud.
der kan gøre det noget vanskeligt aty svare på dit spørgsmål :smile:

Men kom igen, du er ikke den første der har formået at tale grimt til MOD's, overtræde regler, og glemme alt om søgemaskinen i dine første indlæg :tongue:

Held og lykke med projekt spisekonkurrence :4mewantfood:

Modsat max p syntes jeg at junk-bulker metoden godt kan forsvares i korte perioder :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forestår ikke din vrede, og undskylder meget hvis jeg har stødt dig på nogenmåde.

Blev en smule stødt på det sidste, og det er sådan set det eneste jeg vil kommentere i din kommentar, da jeg finder resten ualmindelig barnlig. Det er ikke nogen undskyldning for at jeg spiser Junk food, da jeg bor langt fra en by hvor man overhovedet kan spise det. Jeg tar bare ikke på, kan ikke ligenu påstå hvor meget jeg spiser hver dag. Men Junk Food bliver sjældent spist. Jeg er kun 16, måske har det meget med min alder at gøre - Det er jo trodsalt "vokse" alderen.

- Ligenu kan jeg allerede sige hvad din næste kommentar vil handle om: "Det er ikke en undskyldning at du kun er 16, og at du er i vokse alderen." :)?

Vrede er et temmelig stærkt ord, og det er rimelig malplaceret på min nuværende sindstilstand (og generelt i øvrigt) :wink:

Men ja, jeg finder det underligt at du indleder dit indlæg sådan som du gør, for hvis du er så sikker på at svaret allerede findes her i tusindvis, så er det vel bare at finde det. Og jeg skulle mene det er til at finde.

Jeg skriver for at give dig hjælp og jeg forsøger så vidt muligt at skære ind til benet for at undgå misforståelser, men i dette medie er det desværre pissenemt at blive misfortolket alligevel. At du tager min måske lidt kontante udmeldinger personligt er uheldigt, for jeg kender dig jo ikke, så hvad skulle det være baseret på? Jeg skal overveje hvad jeg kan gøre anderledes for at blive opfattet en smule mere positiv i mine råd :smile:

Kommentaren omkring junkfood skulle såmænd bare forstås sådan, at jeg ikke mener man kan få særlig gode resultater ved at æde slam, for igen aner jeg jo ikke hvordan dine kostvaner ser ud.

Unge fyre i voksealderen har skam et rimelig fornuftigt energiforbrug, men det sætter dem dog ikke over fysikkens love - med mindre man er syg tager man på hvis man spiser nok. At du vejer 62kg fordelt på 185cm viser bare at du har en meget effektiv appetitregulering, dvs du spiser ikke mere end du har behov for.

Håber det afklarede et par ting. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kommentaren omkring junkfood skulle såmænd bare forstås sådan, at jeg ikke mener man kan få særlig gode resultater ved at æde slam, for igen aner jeg jo ikke hvordan dine kostvaner ser ud.

Junkfood er gådt

:4pizza::cola::icecream::partytime2:

Jeg kan helt alvorligt ikke spise nok uden en smule junk hver dag! Min appetitregulering/viljkestyrke er ikke til clean bulk endnu :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forestår ikke din vrede, og undskylder meget hvis jeg har stødt dig på nogenmåde.

Det tror jeg at du har misforstået... :wink:

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Er hans atitude da sådan heletiden? Synd for jer daglige brugere af forummet. :/

<{POST_SNAPBACK}>

Den kan jeg altså kun trække på smilebåndet af.

Jeg håber de fleste herinde sætter pris på mine simple råd.

Rolig nu, Maxpower overfalder aldrig nogen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle da lige være en Boogie-burger :4mewantfood:

Modsat max p syntes jeg at junk-bulker metoden godt kan forsvares i korte perioder :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Det tænkte jeg nok du ville sige :tongue: og som en supplement til en i øvrigt fornuftig kost ser jeg bestemt heller ikke nogen problemer idet. Bare det ikke er 100% junk.

PS: Kejo -> For at undgå fremtidige misforståelser må du meget gerne gøre det klart hvilke af mine formuleringer du følte dig stødt over, for jeg har altså lidt svært ved at se det selv. :smile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Kommentaren omkring junkfood skulle såmænd bare forstås sådan, at jeg ikke mener man kan få særlig gode resultater ved at æde slam, for igen aner jeg jo ikke hvordan dine kostvaner ser ud.

Junkfood er gådt

:4pizza::cola::icecream::partytime2:

Jeg kan helt alvorligt ikke spise nok uden en smule junk hver dag! Min appetitregulering/viljkestyrke er ikke til clean bulk endnu :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ikke noget som en durum med kylling lige efter træning :4thumbup: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det letteste i verden er at "tage på" – håbløst udtryk - og det største tidsspilde er diverse "beregnere" over dagligt kalorieindtag.

Man justerer naturligvis blot sit indtag indtil den gennemsnitlige forøgelse realiseres over tid.

Det egentlige problem er blot, at man selvfølgelig ikke kan justere fornuftigt på noget ukendt, hvorfor man til en start bør ulejlige sig med at finde ud af, hvad man egentlig kaster i løgnhalsen.

Link to comment
Share on other sites

HEHE

Det er sådan en tråd her, hvor man har lyst til at læse alle posterne.... :D

Jeg er selv i den situation, at jeg har MEGET svært ved at tage på. Min læge har fortalt mig, at det er fordi jeg har et stof skifte som mange vil være misundelige på.

Jeg bliver selv meget hurtigt mæt, men alligevel er det lykkes mig at få 3500-4000kcal ned.

Bland evt lidt fløde i mælken og put det på morgenmaden. Det hjalp en del for mig. (Måske det giver 1-2 ekstra bumser) Men det er vejen frem. Du er kun 16år. Som det blev skrevet her i tråden, vil der ikke ske noget ved at du tager på i form af fedt, hvis du træner seriøst skal du nok få det brændt af igen. Desuden giver fedt meget mere energi når det bliver "brændt" af, i forhold til kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share