Er det sundt???


lysdal
 Share

Recommended Posts

Hey.. har fået at vide fra flere at mit program ikke skulle være sundt.. men jeg har ingen problemer med at klare det... de siger det kun er sundt at træne 3 dage om ugen hvorimod jeg kører 4 dage om ugen i et split program...

Her er det program jeg kører:

Hvad vil i forslå af Set og Reps til hver øvelse??

Mandag: Triceps, Bryst, Skulder og mave, ben.

• Squad

• Triceps pres stående (med curl stang)

• Dips

• Brystpres m. håndvægte

• Skulder pres

• Bænkpres

• Close grip

• Mavebøjninger

Tirsdag: Biceps, Ryg, Wing, Mave.

• Dødeløft

• Hammeer Curl

• Alm. håndvægt løft

• Biceps Curl (stående)

• Plæneklipperen

• Mavebøjninger

• Bend over Rowing

• Chin ups

Onsdag: Hvile dag

Torsdag: Triceps, Bryst, Skulder og mave, ben.

• Squad

• Triceps pres stående (med curl stang)

• Dips

• Brystpres m. håndvægte

• Skulder pres

• Bænkpres

• Close grip

• Mavebøjninger

Fredag: Biceps, Ryg, Wing, Mave.

• Dødeløft

• Hammeer Curl

• Alm. håndvægt løft

• Biceps Curl (stående)

• Plæneklipperen

• Mavebøjninger

• Bend over Rowing

• Chin ups

Link to comment
Share on other sites

Det er noget fis. 30m,in moderat cardio og lidt vægttræning 3gange om ugen er vist hvad der anbefales, men der er intet i vejen for at træne MANGE gange om ugen. Så længe intensiteten varieres osv. Jeg syntes dit split er mærkeligt, og du har voldsomt mange øvelser med. Men det er ikke det værste jeg nogensinde har set :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er noget vrøvl at sige sådan helt generelt at det ikke er sundt at træne X antal gange om ugen - det kommer helt an på personen og programmet.

Hvor længe har du trænet og hvor mange sæt/reps tager du i hver øvelse? Hvor lang tid er du om programmet?

En rigtig god måde at vurdere om programmet er for hårdt er dels om du er øm flere dage efter, og dels se på om du har fremgang i vægten du løfter (eller tager flere reps med samme). Det sidste går naturligvis langsommere med tiden.

Rækkefølgen på dine øvelser er for øvrigt knap så optimal efter min mening, idet du tager triceps øvelser før bryst-øvelser, hvor du også bruger triceps, og det samme med biceps/ryg øvelser. Resultatet bliver formentlig at bryst og ryg ikke for optimal træning.

Link to comment
Share on other sites

Okay.. altså, jeg er ikke øm flere dage efter min træning, og har små trænet i et par år men gjorde det mere seriøst i løbet af det sidste års tid... jeg køre lige nu 4x4 i alle øvelser, men er lidt usikker på hvor mange Set og reps jeg skal tage pr. øvelse...

#3 Hvilken rækkefølge ville du forslå og med hvor mange reps og set??

(skal lige siges det er sjællendt jeg er øm dagen efter jeg har trænet)

Link to comment
Share on other sites

Som det er sagt, i denne tråd og i MANGE andre tråde.

Det er meget forskelligt hvor meget folk kan træne før de går kolde...

Jeg har en kammerat som træner 3dage 1 hviledag 3dage 1 hviledag osv

han har ingen problemer. Desuden bestiger han bjerge i sin "fritid"

Med mindre du begynder at se en minskelse i muskelmasse. At du begynder at blive syg. (influenza, forkølelse) Så træn du bare løs.

Link to comment
Share on other sites

PtPoul

Fjerner du ikke snart det Brandon pis?  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Bare stik af og lad amerikanerne træde frem i frontlinen og kæmpe jeres kampe, som de altid gør for de Franske kujoner.

Denne gang står kampen på moralens slagmark!

Brandon har allerede vundet kampen, det ved de korrumperede franskmænd bare ikke :wink:

post-2259-1124203314_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Godt sagt Poul :4thumbup: Brandon og Dylan er bare så meget mere, end en flok tarvelige franskmænd.

Vi så dem under VM i fodbold hvor de rendte rundt med deres latterlige kyllinge hat ovenpå hovedet... det siger vidst alt.

Tror ikke Brandon, Dylan eller Steve Sanders for den sags skyld ville rende sådan rundt.

Link to comment
Share on other sites

Godt sagt Poul  :4thumbup: Brandon og Dylan er bare så meget mere, end en flok tarvelige franskmænd.

Vi så dem under VM i fodbold hvor de rendte rundt med deres latterlige kyllinge hat ovenpå hovedet... det siger vidst alt.

Tror ikke Brandon, Dylan eller Steve Sanders for den sags skyld ville rende sådan rundt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jer er sikker på at en Sanders ville gøre det (hvis der var en kvinde involveret). Derudover ville Scott have gjort det helt af sig selv (RIP).

SCOTT.jpg

Vi husker vel alle hvordan David's sind formørkedes efter Scott's tragiske ulykke!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share