Krophævninger med underhåndsgreb


Karakal
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er lidt i vildrede angående de chins jeg kører...jeg kører hver 2. eller 3. dag 10 x 10 chins spredt ud over dagen...jeg kan helt klart mærke, at det øger mit maksimum rep...men jeg synes, at jeg til tider mangler noget råstyrke i denne øvelse...det kan godt være, at det er ren indbildning, fordi jeg træner meget andet og kroppen derfor blot er træt...eller fordi jeg konstant ligger 2 reps fra maksimum.

Så skal jeg køre 10 x 10 og derfra blot øge mit antal reps eller skal jeg variere ved at køre færre reps og så køre med en rygsæk med 10-15 kg?

Alle forslag velkomne!

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg er lidt i vildrede angående de chins jeg kører...jeg kører hver 2. eller 3. dag 10 x 10 chins spredt ud over dagen...jeg kan helt klart mærke, at det øger mit maksimum rep...men jeg synes, at jeg til tider mangler noget råstyrke i denne øvelse...det kan godt være, at det er ren indbildning, fordi jeg træner meget andet og kroppen derfor blot er træt...eller fordi jeg konstant ligger 2 reps fra maksimum.

Så skal jeg køre 10 x 10 og derfra blot øge mit antal reps eller skal jeg variere ved at køre færre reps og så køre med en rygsæk med 10-15 kg?

Alle forslag velkomne!

<{POST_SNAPBACK}>

Det som du selv foreslår er en mulighed... men istedet for at køre 10x10 så prøv at køre ladders istedet... det er en meget bedre måde at få kørt mange reps på over en dag (eller hvilket som helst tidsrum)... i Ladders holder man sig et godt stykke fra failure... du starter først med en gentagelse (så lille pause), så 2 gentagelser (lille pause) etc.... hvis vi nu siger dit max er 14 gentagelser så kunne det se sådan her ud (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8)... du må aldrig på noget tidspunkt være i nærheden af failure... men husk at du ved ladders hurtigt opsparer en akkumuleret træthed så det er ikke engang sikkert du vil være i stand til at komme op på 8 gentagelser til sidst (det bliver du lige nødt til at prøve dig frem med)... sådan kan du også gøre hvis du adder kg i din rygsæk... hvis vi nu siger du adder 10kg ville dit max måske blive 6 chinups... så kunne en ladder se sådan her ud (1, 2, 3)... der er mange måder at gøre det på... men ladders er en virkelig god ide hvis man har mulighed for at fordele en masse ladders over dagen :wink:

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Har selv haft det samme problem... jeg var kørt død i chins ved max på 15 reps. Jeg kørte kun ladders (og max-test en gang i mellem - højest en gang pr. uge), men følte ikke at jeg blev bedre.

For nogle uger siden sagde jeg "så ski’ vær’ mæ’et" og tog en 15 kg. vægt "i lommen". Med den kunne jeg kun tage 4 fullrange chins før failure var faretruende nær. (de tunge chins bruger jeg kun som afslutning 3x4-5, det er stadig ladders der tager slæbet)

Men allerede en uge efter følte jeg et nyt overskud når jeg kørte alm. chins.

Med andre ord TROR jeg godt det kan anbefales at supplere med ekstra vægt, men dog stadig ikke til faliure.

Det er stadig lidt nyt for mig, så jeg ved ikke om jeg bare tilfældigvis er på vej op ad min "biorytmekurve" – altså om det overskud jeg føler bare er en go’ dag.

Det samme gør sig i øvrigt gældende for mine dibs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share