Hvad gør i mhs. t. kcal?


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Hejsa MOL

Jeg har bestemt mig for at jeg vil cutte efter jeg har kørt min HST cyklus færdig, men har det lille problem at jeg ikke rigtigt ved hva jeg skal gøre med aftensmaden msh. til kcal regnskabet.... Altså spiser jo bare det kød/fisk/andet og kartofler/pasta/ris som mutti bakser sammen, så derfor kan jeg jo ikke rigtigt vide hvor mange kcal jeg får der, ligeledes med ports fedt og carbs.. Så jeg vil bare høre hva i andre gør mhs. til det? Hvordan holder i styr på regnskabet og får aftensmaden med i det??

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo ikke alle her der bor hjemme hos mutti mere og kan få lavet aftensmad hver dag..! hehe..! :4smartass:

Men du kunne jo lave din egen aftensmad? Og veje alt det du nu skal have, så ved du hvor meget du får af fedt, carbs og prots..

Brug kropKost regnearket! En søgning burde gøre det her på MOL..! Ellers sig til..!

Link to comment
Share on other sites

Få opskriften af hende hvis hun laver noget der er bakset sammen. F.eks hvis hun laver lasagne.

Hun bruger 1000 gram oksekød, 200 gram pasta og 100 gram ærter, så bare tast det hele ind i KropKost og derefter regn ud hvad der er pr 100 gram og så tast det ind som mors lasagne eller noget. Så vejer du jo bare det du selv spiser. Hvis du forstår? :wink: Og så er det inde til næste gang hun laver lasagne.

Og er det bare noget kød og grøntsager for sig måler du jo bare som du plejer.

Link to comment
Share on other sites

hmm.. nu tænker jeg på fx kartofler og pasta.... Jo lidt svært at bruge deres vægt til noget, når de er kogt?? Altså man ka jo ikke vide hvor meget vand de har trukket??  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Og derfor vejer du dem *før* de koges. :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu laver jeg ikke aftensmad selv. men skal dele den med 3 adnre familiemedlemmer, derfor gør det det lidt bøvletg hvis jeg skal stå og veje mit pasta fx seperat, og det så også skal koges i en gryde selv. derfor er det faktisk et lille problem.. tror i hvert fald ikke min mor gider stå og lave min mad alene ved siden af. så hvad gør i drenge? :smile:

Link to comment
Share on other sites

hmm.. nu tænker jeg på fx kartofler og pasta.... Jo lidt svært at bruge deres vægt til noget, når de er kogt?? Altså man ka jo ikke vide hvor meget vand de har trukket??  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Og derfor vejer du dem *før* de koges. :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu laver jeg ikke aftensmad selv. men skal dele den med 3 adnre familiemedlemmer, derfor gør det det lidt bøvletg hvis jeg skal stå og veje mit pasta fx seperat, og det så også skal koges i en gryde selv. derfor er det faktisk et lille problem.. tror i hvert fald ikke min mor gider stå og lave min mad alene ved siden af. så hvad gør i drenge? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ingen nemme løsninger... hvis du ikke kan få regnet sammen hvad din muttis mad indeholder af kcal eller selv lave din egen aftensmad så er det svært at vide hvad du får ind af kcal... der findes ingen magisk tabel der kan oplyse det for dig hvis du ikke gider gøre et stykke arbejde for det selv :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at tilbyde at lave mad derhjemme? Så ville du da vide præcis hvad du putteri munden, og din mor vil sikkert blive glad for at blive aflastet lidt.

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe.. Jaah.. Det er selvf. en mulighed.. Men når man lige er startet i 2. g, og samtidig prøver at få tid til træning er det sku lidt svært også få tid til at stå og kokkerer.. Men har fået det ind i knolden nu.. Der er ingen nemme løsninger på mit problem :smile:

Tak for alle svarene...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share