vægtløftning?


simon89
 Share

Recommended Posts

Ja, løftene er teknisk svære og kræver mange ting af løfteren. Teknik, koordination, smidighed, hurtighed og styrke. Det tager LANG tid at blive teknisk velfunderet i VL gamet og det kræver at man træner sammen med folk der kan rette på en. Übung ist das halbe Leben! :4smartass:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke rigtigt til at sige hvor lang tid der går før du er habil. For nogle tager det længere tid end andre. Med hensyn til progression så er det ikke noget jeg har erfarring for er særligt vigtigt i VL når man er begynder. Så er det lette vægte og teknik den står på. Det er ret omsonst at planlægge at løfte så og så meget i starten. Men held og lykke i klubben, det er skide sjovt at vægtløfte! :4thumbup:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

jeg skal selv gå i ak atlas og gå.. hvor lang tid tager det at kunne lære den der teknik??

Hvis du allerede squatter og dødløfter så er du allerede et godt stykke ad vejen. Der kan derudover også være behov for at smidighedstræne, men er du ung volder det sikkert ikke problemer. Ellers kan der faktisk godt gå en del måneder før der er rettet op på den side af sagen (smidigheden).

Er du utrænet kan det godt være du de første måneder bare bliver sat til styrketræning i form af benbøj og rygtræning før du bliver kastet ud i VL teknik og VL løft.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

gode respons.. men rommel hvor længe har du gjordt det og hvordan er det gået fra dengang til nu??

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er ikke fuldtidsvægtløfter, da jeg også har en del kærlighed til styrkeløft og BB træning. Da jeg startede med vægtløftning havde jeg et godt styrkefundament forinden og jeg kunne vel lave 50 kg i træk og 90 i stød. Det bedste jeg har lavet nu er 75/110, men jeg har ikke så meget focus på de to vægtløft som de egentlig fortjener.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

jojo... og kender da forskellen... det 2 sportsgrene som omhandler vægttræning...

øvelserne er jo forskellige... vl: træk og stød... og sl: død, bænk og squat..

ps. jeg har styrketrænet i over 1 år med meget squat og dødløft... men ikke vægtløfte begreber i... såeh..

Link to comment
Share on other sites

note til emnet.. tirsdag den 23/08 2005 blev jeg meldt ind i ak atlas.. og skal vægtløfte med en rimelig garvet vægtløfter, Nicolai Jørgensen.. og jeg er ved at få styr på startstilling og startløftene i træk... torsdag den 25 er der mere fokus på stød...

til rommel: ja det er skideskægt:D :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share