WeightGainer vs. Opskrift


mikanov
 Share

Recommended Posts

Ok er ret ny på dette område.. men sad og sammenlignede en opskrift jeg fandt her inde..

Flexi's flydende Snickers

½ liter mælk

½ liter vanilie is

3 scoop whey

1 stor spsk peanut butter

1 stor spsk honning

BLEND !!

som skulle indeholde 1200 kcal og +110 gr. protein

-med disse info fra et WeightGainer Produkt..

wg_tekst_1.jpg

Nu er mit Spørgsmål så hvilken en er bedst, ok det lød lidt underligt selv i mine øre, men det er sådan set det... er der nogen grund til at købe weightgainer når der er mere af alting i Den opskrift jeg fandt herinde ???

Var det forståeligt ? :blush:

Skal lige siges at det jeg går lidt efter er at tage nogle kg. på, og helst på en måde så jeg måske kan drikke 1-2 måltider istedet for at æde det :D Da tiden til at stå og lave mad ikke rigtig er der..

Edited by mikanov
Link to comment
Share on other sites

Ok er ret ny på dette område.. men sad og sammenlignede en opskrift jeg fandt her inde..

Flexi's flydende Snickers

½ liter mælk

½ liter vanilie is

3 scoop whey

1 stor spsk peanut butter

1 stor spsk honning

BLEND !!

som skulle indeholde 1200 kcal og +110 gr. protein

-med disse info fra et WeightGainer Produkt..

wg_tekst_1.jpg

Nu er mit Spørgsmål så hvilken en er bedst, ok det lød lidt underligt selv i mine øre, men det er sådan set det... er der nogen grund til at købe weightgainer når der er mere af alting i Den opskrift jeg fandt herinde ???

Var det forståeligt ?  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Nej der er ingen grund til at købe gainer, der findes masser af måder at lave noget bedre selv og så undgår man alt det sukker der er i en gainer

Link to comment
Share on other sites

"Flexi's flydende Snickers" er med sikkerhed bedre end alm Weightgainer; det kunne dog gøres endnu bedre (læs->sundere) ved at droppe vanilie isen; og feks tilsætte noget frugt (bananer er altid gode), bær, havregryn og eccencielt olie er også energitæt og en god vinder alt efter hvordan og hvornår gaineren skal bruges! Det smarteste er selvfølgelig at konstruere shaken så den er tilpasset dit ønskede energiindtag (eller magel derpå.)!

skummetmælk

whey (eller soja protein af høj kvalitet feks supro.)

bananer

frosne bær

havregryn

UDO's

Ekstra jomfru olivenolie

Er en lækker og sikker vinder; vil man have flere fibre kan man smide kværnede hørfø med også; men kværn dem manuelt feks i en morter, eller en kvalitets kværn så du ikke varmer og ødelægger olien. :w00t:

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

½ l mælk 2,5 kr.

½ L vanillie is ??? 5 kr.

3 scoops whey 4 kr.

1 stor spsk peanut butter ca. 1 kr.

1 stor spsk honning ca 1 kr.

Ialt 13,5 kr.

Dette giver 1200 kcal og 110 gram protein, altså stammer ca. 40 % af kalorierne fra protein og resten er fedt og kulhydrater.

Sammenlign dette med

300 gram WG

25 kr. Indhold 90 gram RENT valleprotein og maltodextrin. Næsten ingen fedt.

Jeg vil da til enhver tid fortrække WG. Det er nemmere og ernæringsmæssigt bedre hvis man træner og kosten i øvrigt er i orden. Der er

WeightGainer er bare noget opreklameret lort, det er slet ikke nødvendigt hvis man spiser ordenligt. Køb Proteinpulver hvis det skal være. Der er ingen grund til at betale overpris for pulvermad.

Ordentlig mad?! Jeg håber ikke du hentyder til den gode blanding af is, peanutbutter og honning?

Pump kroppen med laktose, det er god mad :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

½ l mælk 2,5 kr.

½ L vanillie is ??? 5 kr.

3 scoops whey 4 kr.

1 stor spsk peanut butter ca. 1 kr.

1 stor spsk honning ca 1 kr. 

Ialt 13,5 kr.

Dette giver 1200 kcal og 110 gram protein, altså stammer ca. 40 % af kalorierne fra protein og resten er fedt og kulhydrater.

Sammenlign dette med

300 gram WG

25 kr. Indhold 90 gram RENT valleprotein og maltodextrin. Næsten ingen fedt.

Jeg vil da til enhver tid fortrække WG. Det er nemmere og ernæringsmæssigt bedre hvis man træner og kosten i øvrigt er i orden. Der er

WeightGainer er bare noget opreklameret lort, det er slet ikke nødvendigt hvis man spiser ordenligt. Køb Proteinpulver hvis det skal være. Der er ingen grund til at betale overpris for pulvermad.

Ordentlig mad?! Jeg håber ikke du hentyder til den gode blanding af is, peanutbutter og honning?

Pump kroppen med laktose, det er god mad :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Hva er der galt med Laktose hvis man kan tåle det??

Men er sgu stadig bedre end alt det sukker lort der er i alm gainer og billigere

Link to comment
Share on other sites

½ l mælk 2,5 kr.

½ L vanillie is ??? 5 kr.

3 scoops whey 4 kr.

1 stor spsk peanut butter ca. 1 kr.

1 stor spsk honning ca 1 kr.

Ialt 13,5 kr.

Dette giver 1200 kcal og 110 gram protein, altså stammer ca. 40 % af kalorierne fra protein og resten er fedt og kulhydrater.

Fin pointe, du har ret, en hjemmelavet shake er ikke "bare" "bedre" men også billigere; (du får dog næppe en halv litter vanilie is til en 5kr, mon ikke det er det dobbelte? rent ernæringsmæssigt kan det som sagt også gøres en del bedre, billig vanilie fløde is indeholder sikkert en helvedes masse mælkefedt.(?))

3 scoops (30g) whey af 30 gram hver er vel en 10 kr istedet?

to bananer fåes til omkring 5 kr

10 ml UDOS er vel omkring 4 kr.(anden billigere olie kan selvfølgelig også benyttes)

1/2 L mælk har du ret i nok fås til 2,5 kr som du skriver:

100 gram havregryn kan vel fås for en 0,5-2 kr

Vel omkring en; 1276kcal, 107g protein, 168 g kulh, 20 g eccencielt fedt.

ialt omkring; 23,5 kr. ;overstående repræsentere vel ca. 3 serveringer af en gennemsnitlig gainer; hvilket her under priskrigen måske kan fåes til en 27-28 kr, men normalt koster en 39-40kr. Og så er indholdet som sagt LANGT bedre i den hjemmelavede, mon ikke den smager bedre osse, smag er selvfølgelig individuelt;

En hjemmebrygget shake, kun af whey og maltodextrin (det samme som den gainer man normalt køber) kan fåes til den halve pris af denne opskrift; men er som sagt ernæringsmæssigt det ringere! Man giver altså en formue for den færdig blandede gainer; og den repræsentere normalt ikke indhold der er meget bedre end en litter mælk og en pose matador mix.

Hvis man vil have "vanilie is konsistensen" i den hjemmelavet, kan man bare bruge vanilie pulver, og smide det hele i fryseren til det næsten er frossent og så lige blende det op en gang inden man drikker. yummi!

Enjoy

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share