Skal til at cutte..


henke
 Share

Recommended Posts

Hejsa, jeg har taget en del på i forbindelse med min kost til træningen...tror min fedt pct. ligger på omkring de 24-25 pct. vejer 96 kg og vil i den forbindelse høre hvor mange kilo man cirka skal smide for at have en fornnustig fedt pct. på en 13 stykker??...

Vil vil meget gerne høre erfaringer i forbindelse med at cutte..

Håber på svar..

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Hejsa, jeg har taget en del på i forbindelse med min kost til træningen...tror min fedt pct. ligger på omkring de 24-25 pct. vejer 96 kg og vil i den forbindelse høre hvor mange kilo man cirka skal smide for at have en fornnustig fedt pct. på en 13 stykker??...

Vil vil meget gerne høre erfaringer i forbindelse med at cutte..

Håber på svar..

<{POST_SNAPBACK}>

Det er svært at svare på, men det er nok i omegnen af 10-12 kg

Lad os sige du vejer 96 kg med 25% BF det svarer til 24 kg fedt. Når man cutter er det ikke muligt at gaine masse, og hvis vi antager at du beholder din nuværende muskelmasse igennem hele forløbet så har du 96-24 = 72 kg fedt fri masse. Hvis du så taber dig 10 kg så din vægt er på 86 kg, så vil din BF% være på (86 kg - 72 kg )/ 86 kg * 100% = 16.3 %

Så kan du selv sysle lidt med tallene.. Men du skal ikke regne med at kunne bevare din muskelmasse 100% når du cutter, så denne metode er ikke præcis... :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Hvis han gør tingene rigtigt, og skruer kraftigt op for sit protein indtag er chancen minimal for at miste masse .

Der ska et væsentligt kalorie underskud eller en voldsom katabolsk fase til før kroppen begynder at "hive" næring fra ens muskelmasse .

Og den med man ikke ka gaine masse under diet holder vist heller ikke helt ...Det er sjældent det ka lade sig gøre, men visse personer opnår fremgang i muskelvolumen under diet ...Har selv gjort det, tillagde mig en vægtforøgelse på 500gr under en skrap diet over 3mnd`er . ( muskelmasse målt ved bmi )

Edited by NANdro
Link to comment
Share on other sites

Hvis han gør tingene rigtigt, og skruer kraftigt op for sit protein indtag er chancen minimal for at miste masse .

Der ska et væsentligt kalorie underskud eller en voldsom katabolsk fase til før kroppen begynder at "hive" næring fra ens muskelmasse .

Og den med man ikke ka gaine masse under diet holder vist heller ikke helt ...Det er sjældent det ka lade sig gøre, men visse personer opnår fremgang i muskelvolumen under diet ...Har selv gjort det, tillagde mig en vægtforøgelse på 500gr under en skrap diet over 3mnd`er . ( muskelmasse målt ved bmi )

<{POST_SNAPBACK}>

Under helt optimale forhold er jeg ganske enig. For nogle er det muligt at gaine lidt under kcal underskud, men generelt er det ikke muligt, derfor jeg holder mig til den, for man skal ikke regne med at kunne gøre det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger dine data i eksemplerne:

Først fastsætter vi:

Vores kropsvægt:

Kropsvægt = 96kg

Vores fedt procent:

fedt% = 25

Vores fedtmasse: (kropsvægt * fedtprocenten):

FM = 96kg * 0,25 = 24 kg

Vores fedtfrie masse: (kropsvægt - fedtmasse):

FFM = 96 kg - 24 kg = 72 kg

hvilken fedtprocent vi ønsker, dvs hvor mange procent vi ønsker fedtmassen skal udgøre:

FM%=15%

Dernæst beregner vi hvor mange procent den fedtfriemasse udgør i procent:

FFM% = 100% - FM% ; 100% - 15% = 85%

Så kan vi ud fra den kendte fedtmasse, beregne hvad 1 % af den nye kropsvægt vejer:

1% @ ny-kropsvægt = FFM / FFM% = 72 kg / 85 = 0,8471588235 kg

Dernæst kan vi beregne hvad den nye fedtmasse vejer:

ny-FM = 1% @ ny-kropsvægt * FM% = 0,8471588235 kg * 15 = 12,7 kg

Vi kan også finde ud af hvad den nye kropsvægt vil være hvis vi ønsker dette:

ny-kropsvægt = 1% @ ny-kropsvægt * ny-kropsvægt % = 0,8471588235 kg * 100 = 84,7 kg

For at finde ud af hvor meget der skal tabes for at nå den ny fedtprocent;

Kan man så trække den nye fedtmasse fra den gamle kendte:

24kg - 12,7 kg = 11,3 kg

Man kunne også trække den nye kropsvægt fra den gamle:

96kg - 84,7 = 11,3 kg

M.V.H

Helio

PS; formlerne tager ikke forbehold for tab af FFM!

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Under helt optimale forhold er jeg ganske enig. For nogle er det muligt at gaine lidt under kcal underskud,
Der er lidt forskellig konsensus herom; personligt køber jeg den ikke! Man skal dog bemærke sig det ikke er det samme som at sige:
man ikke ka gaine masse under diet

Det sidste kan man, som der nævnes, "sagtens"!

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Kan man ikke bare spise ekstra med protein-pulver. Det mætter jo ret meget og feder ikke, hvis det ikke er weight-gainer-protein. Og så samtidig skære ned på kal. indtaget?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad mener du med at protein ikke "feder"?! :blink: Man kan tage på af alt, hvis mængden er stor nok!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share