"Negativ" muskelvækst?


Jon Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg har efterhånden et lille problem, mine lår er simpelthen for store, det er ved at være et problem med bukser og sådan, jeg har efter mange år som elitesvømmer indstillet karrieren pga. en skulderskade, og har så styrketrænet den sidste månedstid.

Jeg er rimelig stærk i benene, kører med 450 kg i ben press fx.. Men jeg overvejer at droppe bentræning helt, og ville gerne høre fra jer om i kender nogen form for måde at få mindre lår på. Er ikke lige typen der er glad for løse joggingbukser, så vil gerne kunne bruge mine jeans.

Hvad ville løb/cykling evt. gøre ved problemet ?

- Det skal lige siges at det bestemt ikke er fedt på lårene der er problemet...

På forhånd tak!

Edited by Jon Rasmussen
Link to comment
Share on other sites

Selv vil jeg squ gerne have store lår. Jeg er vokset ud af mange sæt bukser. Det sker jo når man træner. Du kan jo evt. købe nogle baggy ? Så burde der jo være plads til musklerne.

At indstille din bentræning helt vil efter min holdning være hul i hovedet. Alternativt hvis ikke du vil have yderligere vækst i dem kan du jo træne dem tungt med få gentagelser ? På den led vil du hovedsageligt gå efter styrke og hypertrofien vil være meget begrænset.

Link to comment
Share on other sites

Selv vil jeg squ gerne have store lår. Jeg er vokset ud af mange sæt bukser. Det sker jo når man træner. Du kan jo evt. købe nogle baggy ? Så burde der jo være plads til musklerne.

At indstille din bentræning helt vil efter min holdning være hul i hovedet. Alternativt hvis ikke du vil have yderligere vækst i dem kan du jo træne dem tungt med få gentagelser ? På den led vil du hovedsageligt gå efter styrke og hypertrofien vil være meget begrænset.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja.. Personligt vil jeg gerne kunne gå ned og købe lige det par bukser jeg har lyst til, uden at skulle ud efter andre modeller med plads til lårene. Det en del vigtigere for mig at mine bukser sidder ordentligt, end at have kæmpe lår.

Hvorfor ? Jeg har ikke brug for større eller stærkere lår. Jeg ville sagtens kunne miste en hel del af mine lår og stadigvæk have tilpas store lår.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad godt det var mig som havde det problem...

Har du altid haft store ben, eller kom det med svømning? Hvis det gjorde vil jeg gerne høre lidt om dit svømme trænings program :bigsmile:

Med hensyn til at få dem mindre, det bliver nok svært.

Måske jeg er lidt på dybt vand her. Men jeg tror faktisk du skulle undlade at træne dem i en periode, Når musklerne så begynder at danne fedt skal du begynde på nogle "fedtforbrændende øvelser". :blink:

Jeg er ikke sikker på overstående.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad godt det var mig som havde det problem...

Har du altid haft store ben, eller kom det med svømning? Hvis det gjorde vil jeg gerne høre lidt om dit svømme trænings program  :bigsmile:

Med hensyn til at få dem mindre, det bliver nok svært.

Måske jeg er lidt på dybt vand her. Men jeg tror faktisk du skulle undlade at træne dem i en periode, Når musklerne så begynder at danne fedt skal du begynde på nogle "fedtforbrændende øvelser".  :blink: 

Jeg er ikke sikker på overstående.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. Tja det kom vel med svømningen. Træn du svømning 2 gange om dagen de næste 10 år, så kommer det helt sikkert også...

Jeg havde tænkt på noget i den stil, dog havde jeg tænkt mig at holde dem vedlige med løb/cykling så de ikke ligepludseligt endte som de rene fedtdepoter...

Link to comment
Share on other sites

Tja.. Personligt vil jeg gerne kunne gå ned og købe lige det par bukser jeg har lyst til, uden at skulle ud efter andre modeller med plads til lårene. Det en del vigtigere for mig at mine bukser sidder ordentligt, end at have kæmpe lår.

Hvorfor ? Jeg har ikke brug for større eller stærkere lår. Jeg ville sagtens kunne miste en hel del af mine lår og stadigvæk have tilpas store lår.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo så en holdning. Den ligger bare fjern fra min, derfor det jeg skrev :smile:

Herinde går vi jo gerne efter enten større eller stærkere kroppe. Jeg er selv en af dem, derfor synes jeg det ville være synd at have trænet et par ben op i seriøs størrelse, for derefter bare at lade den være og mindske deres størrelse. Så ville jeg hellere lade dem holde deres størrelse, lade dem blive stærkere og så ellers træne resten af kroppen op på lige fod med understellet :smile:

Men gider du ikke træne ben, så holder du da bare op med det ja.

Ang. søgning så kan den være svær her direkte fra mol. Jeg plejer selv at få google til at søge på siden. Da er der jo ingen begrænsning på antallet af bogstaver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gad godt det var mig som havde det problem...

Har du altid haft store ben, eller kom det med svømning? Hvis det gjorde vil jeg gerne høre lidt om dit svømme trænings program  :bigsmile:

Med hensyn til at få dem mindre, det bliver nok svært.

Måske jeg er lidt på dybt vand her. Men jeg tror faktisk du skulle undlade at træne dem i en periode, Når musklerne så begynder at danne fedt skal du begynde på nogle "fedtforbrændende øvelser".  :blink: 

Jeg er ikke sikker på overstående.

<{POST_SNAPBACK}>

Det uden tvivl mest effektive man kan gøre, hvis målet er atrofi (negativ muskelvækst) er IKKE at træne de pågældende muskler. Evt kombinere det med en diæt der gør at du taber dig.

Musklerne danner i øvrigt ikke fedt, heller ikke hvis de nedbrydes, for nedbrydningen sker, hvis kroppen mener der er mere behov for den energi vævet indeholder end den funktionalitet vævet kan give. Kroppen lagre fedt hvis der er overskud af energi.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo så en holdning. Den ligger bare fjern fra min, derfor det jeg skrev  :smile:

Herinde går vi jo gerne efter enten større eller stærkere kroppe. Jeg er selv en af dem, derfor synes jeg det ville være synd at have trænet et par ben op i seriøs størrelse, for derefter bare at lade den være og mindske deres størrelse. Så ville jeg hellere lade dem holde deres størrelse, lade dem blive stærkere og så ellers træne resten af kroppen op på lige fod med understellet  :smile:

Men gider du ikke træne ben, så holder du da bare op med det ja.

Ang. søgning så kan den være svær her direkte fra mol. Jeg plejer selv at få google til at søge på siden. Da er der jo ingen begrænsning på antallet af bogstaver  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det kan jeg da godt forstå, men jeg går rimeligt meget op i mode tøj osv., og vil derfor meget gerne kunne blive ved med at bruge et par normale jeans!

Jeg har ikke noget mod at træne ben, men har noget imod følgerne af det.

Det med google skal jeg da lige huske til næste gang...

Link to comment
Share on other sites

Nu har du jo ikke fortalt noget om hvor stor du sådan i øvrigt er, men det er i hvert fald min erfaring, at der skal ikke voldsomt meget træning til at holde på det man allerede har opnået, så længe ens resultater ikke er noget man har kæmpet for at opnå mange år.

Hvis du fortsat vil træne ben i et eller andet omfang, så sørg for at volumen (antal sæt gange antal reps totalt set) er lavt.

Link to comment
Share on other sites

Har sgu egentlig det samme problem, så er stoppet med bentræningen for to uger siden. Mine ben måler også omkring de 64-65,og som du siger er det ikke altid nemt at finde de smarte jeans, når de har den størrelse.

Løber to gange om ugen ved siden af min træning. Men regner med at smide tre-fire cm på benene når jeg cutter engang til jul!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noget mod at træne ben, men har noget imod følgerne af det.

Et gammelt kinesisk ordsprog siger:

"Kan man slå sig selv med en hammer over fingrene uden det gør ondt?

Måske. Men hvorfor ikke bare lade vær'?"

Styrketræning pga styrketræningens skyld uden noget mål om at blive større. Hvad er din motivation? Come on man. Der må være andre ting du kan foretage dig der er sjovere end at flytte X KG i en afstand der hedder Y?

I øvrigt, 65 cm, er stadig drenget, lidt ligesom at købe tøj i Jack og Jones :poking:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share