Hvor er min styrke blevet af?


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, har lige deloadet en uge, og når jeg begyndte igen var min styrke faldet meget, SÆRLIG i presse øveleserene ( :raisebrow: ). Lige før deload kunne jeg lave 4x6 @ 30 kilo DB's i skulder pres, nu kan jeg ikke engang få 30 kilo op :blink:

Jeg har cuttet i en lang tid nu (begynder først nu at virke :sneaky2: ) og jeg fortsatte bare mit cut mens jeg var på deload, kan det være derfor? Skal også sige at jeg løb tør for protien pulver ca. 2-3 dage før deload og har fået ALT for lidt prots :dry:

Link to comment
Share on other sites

hvis du ikke var "overtrænet" nok til at starte med så hjælper deload ikke snarere tværtimod.

Kan være din deload har været ringe

kan være at du ikke har fået nok at spise hen af ugen

kan være at du ikke har spist og sover ordentligt op til

kan være... ja kort sagt alt.. Prøv og kom med lidt flere detaljer og det er ikke fordi du ikke har fået prots nok :laugh:

Link to comment
Share on other sites

For begyndere kan deload være lidt mere tricky end for erfarne løftere. De mister hurtigere føling med de forskellige løft og falder dermed i den vægt de kan benytte i træningen.

Derfor skal de beholde de vanlige bevægelser men reducere vægten hvis det er intensitets induceret overreaching eller reducere volumen/øge intensiteten hvis det er volume induceret overreaching.

Det lyder på mig som du har holdt 100% pause og ikke har spist nok, det er ikke deload! Det er strategisk dekonditionering med fokus på at tabe mest mulig masse (kcal underskud + prot underskud). Derfor er det ikke underligt du har mistet en smule :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg andbefale at man undgår deconditionering så længe man er på diæt.

Udtrykket "Use it ore lose it" gør sig indumere gældene når man er på diæt, og efter dekonditioneringen blir det altså svært at genvinde det tapte så længe man stadig er i Kcal underskud.

IMO er det bedste man kan gøre blodt at fortsætte med at træne tungt ind til diæten er over. Ulempen er selvfølgelig at der vil forekomme en høj grad af adaption til trænigen, men der betyder ikke nær så meget når målet kun er at veligholde den masse man alerede har.

Link to comment
Share on other sites

Tja, i "deloaden" har jeg kun hivet lidt her og der i nogle maskiner og kabler, så optimal har den nok ikke været :dry:

Så næste gang jeg går på deload, bliver det bare med mindre vægt og mere reps?

Mikkel: Skal man være overtrænet (overreach) til at gå på deload? :raisebrow: Det har jeg aldrig hørt om..

Link to comment
Share on other sites

Tja, i "deloaden" har jeg kun hivet lidt her og der i nogle maskiner og kabler, så optimal har den nok ikke været :dry:

Så næste gang jeg går på deload, bliver det bare med mindre vægt og mere reps?

Mikkel: Skal man være overtrænet (overreach) til at gå på deload? :raisebrow:  Det har jeg aldrig hørt om..

<{POST_SNAPBACK}>

Du er på diæt = du skal ikke deloade.

hvis du træner for masse skal du hyeller ikke deloade.

Med mindre du træner efter styrke skal du ikke øge reps og sænke vægt.

Måske beholde vægten og sænke antallet af sæt til det halve og antallet af reps med 3-4stykker med samme vægt.

Ellers skal du løfte tungt i få basis øvelser 3gange om ugen. Det kan være arbejde op til en ½tung 3er i bænk/squat og død.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share