2-split? er det godt nok?


Dan9
 Share

Recommended Posts

Hey... :bigsmile:

Jeg er lige startet i træning igen efter en måneds pause og vil gerne have et godt program her til at starte med...

Hvad er bedst at køre? er det 2-split? eller noget andet? :blink:

Jeg er ikke helt sikker på om det 2 split træningsprogram jeg har lavet er blevet godt eller skidt?:

:pumpin:

Mandag/Torsdag:

Squat 4*6

knee extensions 3*8

Bænkpres 4*6

Skrå Bænkpres 4*10

Cable Cross 3*8

Military press 3*8

Lateral Raise 3*8

Fransk pres 4*8

Triceps pushdown 3*8

Tirsdag/fredag:

Dødløft 4*6

Lying Leg Curl 3*12

Hyperextensions 4*6

Calf Raises 3*8

Bent over barbell rows 4*6

Chin ups overhåndsgrep 3*8

Rear Lateral Raise 3*8

Biceps curls 3*8

One arm Preacher curl 3*8

Håber der er nogen der har en kommentar? eller måske en bedre træningsplan?

Edited by Dan9
Link to comment
Share on other sites

Hey...  :bigsmile:

Jeg er lige startet i træning igen efter en måneds pause og vil gerne have et godt program her til at starte med...

Hvad er bedst at køre? er det 2-split? eller noget andet? :blink:

Jeg er ikke helt sikker på om det 2 split træningsprogram jeg har lavet er blevet godt eller skidt?:

:pumpin:

Mandag/Torsdag:

Squat 4*6

knee extentions 3*8

Bænkpres 4*6

Skrå Bænkpres 4*10

Cable Cross 3*8

Military press 3*8

Lateral Raise 3*8

Fransk pres 4*8

Triceps pushdown 3*8

Tirsdag/fredag:

Dødløft 4*6

Hasemuskel 3*8

Calf Raises 3*8

Bent over barbell rows 4*6

Chin ups overhåndsgrep 3*8

Rear Lateral Raise 3*8

Biceps curls 3*8

One arm Preacher curl 3*8

Håber der er nogen der har en kommentar? eller måske en bedre træningsplan?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er dine mål med træningen?

Link to comment
Share on other sites

okay :)

Progressionen? hvad meget skal det sådan ca stige hver uge vil du tro?

skal jeg så bare sløjfe den? eller har du et forslag til en anden øvelse til benene?

Edited by Dan9
Link to comment
Share on other sites

Svært at sige hvor meget du skal have i progression, men sørg for der sker en naturlig progression. SÅ du ikke løfter den samme vægt igen og igen som alle os andre..!  :laugh:

Tjaa, du kunne jo køre en single leg split squat, eller Hacksquat, måske.. mulighederne er mange...  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Tror helt klart jeg tager en Hacksquat... den havde jeg da helt glemt... Elsker den.. :bigsmile:

og så et andet lille hurtigt spørgsmål?

Jeg har lige købt 2,2 kilo +80 valleprotein... men der var ikke nogen ske med... :dry: kan man bestille sådan en? eller? for gider ikke helt stå der med en vægt hver gang jeg blander det...

Link to comment
Share on other sites

Svært at sige hvor meget du skal have i progression, men sørg for der sker en naturlig progression. SÅ du ikke løfter den samme vægt igen og igen som alle os andre..!  :laugh:

Tjaa, du kunne jo køre en single leg split squat, eller Hacksquat, måske.. mulighederne er mange...  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Tror helt klart jeg tager en Hacksquat... den havde jeg da helt glemt... Elsker den.. :bigsmile:

og så et andet lille hurtigt spørgsmål?

Jeg har lige købt 2,2 kilo +80 valleprotein... men der var ikke nogen ske med... :dry: kan man bestille sådan en? eller? for gider ikke helt stå der med en vægt hver gang jeg blander det...

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan nøjes med at veje det en gang, og så tage den ske med du nu bruger. Eksempelvis et decilitermål, koster vist en 10'er.

Link to comment
Share on other sites

målekoppen ligger sikkert helt nede i bunden, i min første tønde fandt jeg den først til sidst =)

<{POST_SNAPBACK}>

hehe... okay... men det er da et værre svineri at tage det hele op for at kigge... haha.... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Mit program du har der... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det kan forresten godt være... samlede bare en masse sammen og valgte det bedste... og det er nogen virkeligt gode øvelser... :bigsmile:

Men hvad mener du sådan helt præcist med den der hasemuskel øvelse?

Edited by Dan9
Link to comment
Share on other sites

Mit program du har der... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det kan forresten godt være... samlede bare en masse sammen og valgte det bedste... og det er nogen virkeligt gode øvelser... :bigsmile:

Men hvad mener du sådan helt præcist med den der hasemuskel øvelse?

<{POST_SNAPBACK}>

Hasemuskel? I hvilken sammenhæng, uddyb venligst..! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var bare at jeg har jo redigeret i et program jeg fandt.. og da jeg ikke vidste hvad en hasemuskel øvelse var, så lod jeg den stå i håb om at finde ud af det... og siden han nu siger at det er hans program, så må han vide hvad en hasemuskel øvelse er? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det var bare at jeg har jo redigeret i et program jeg fandt.. og da jeg ikke vidste hvad en hasemuskel øvelse var, så lod jeg den stå i håb om at finde ud af det... og siden han nu siger at det er hans program, så må han vide hvad en hasemuskel øvelse er? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hasemusklen også kendt som Hamstring eller m. Biceps femoris. Er din baglårsmuskel.

følgende øvelser rammer haserne:

Stiff legged Deadlift, lying leg curl, goodmornings, (hyperextensions) seated leg curl.. osv osv..! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var bare at jeg har jo redigeret i et program jeg fandt.. og da jeg ikke vidste hvad en hasemuskel øvelse var, så lod jeg den stå i håb om at finde ud af det... og siden han nu siger at det er hans program, så må han vide hvad en hasemuskel øvelse er? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hasemusklen også kendt som Hamstring eller m. Biceps femoris. Er din baglårsmuskel.

følgende øvelser rammer haserne:

Stiff legged Deadlift, lying leg curl, goodmornings, (hyperextensions) seated leg curl.. osv osv..! :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

okay :) tror bare jeg tager noget Lying Leg Curl og Hyperextensions så :)

Link to comment
Share on other sites

Dan9 Postet den I dag, 11:05

  QUOTE(Anders_L_Holm @ 2. Sep 2005, 10:00)

QUOTE(Dan9 @ 2. Sep 2005, 08:14)

Det var bare at jeg har jo redigeret i et program jeg fandt.. og da jeg ikke vidste hvad en hasemuskel øvelse var, så lod jeg den stå i håb om at finde ud af det... og siden han nu siger at det er hans program, så må han vide hvad en hasemuskel øvelse er?

Hasemusklen også kendt som Hamstring eller m. Biceps femoris. Er din baglårsmuskel.

følgende øvelser rammer haserne:

Stiff legged Deadlift, lying leg curl, goodmornings, (hyperextensions) seated leg curl.. osv osv..!

okay :) tror bare jeg tager noget Lying Leg Curl og Hyperextensions så :)

Lying leg curl.. det er den jeg mente :)

Jeg har regnet progression i et regne ark..... med hst principper... vil du ha det??

Link to comment
Share on other sites

Dan9 Postet den I dag, 11:05

  QUOTE(Anders_L_Holm @ 2. Sep 2005, 10:00)

QUOTE(Dan9 @ 2. Sep 2005, 08:14)

Det var bare at jeg har jo redigeret i et program jeg fandt.. og da jeg ikke vidste hvad en hasemuskel øvelse var, så lod jeg den stå i håb om at finde ud af det... og siden han nu siger at det er hans program, så må han vide hvad en hasemuskel øvelse er?

Hasemusklen også kendt som Hamstring eller m. Biceps femoris. Er din baglårsmuskel.

følgende øvelser rammer haserne:

Stiff legged Deadlift, lying leg curl, goodmornings, (hyperextensions) seated leg curl.. osv osv..!

okay :) tror bare jeg tager noget Lying Leg Curl og Hyperextensions så :)

Lying leg curl.. det er den jeg mente :)

Jeg har regnet progression i et regne ark..... med hst principper... vil du ha det??

<{POST_SNAPBACK}>

JA!! :w00t: meget gerne... hehe...

og så lige et andet lille spørgsmål... har alle prøvet at man ikke tror der er en ske med til sit proteinpulver, men at den så bare ligger i bunden?

Jeg følte mig i hvert fald ret dum... :laugh: haha...

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok i 2 dele fordi jeg har brugt hst regnearket til det.. men det går jo nok :D

<{POST_SNAPBACK}>

I dit program skriver du at du tager mere i BB Rows end i dødløft og squat :raisebrow:

Er du ikke så erfaren med disse basisøvelser endnu eller hvad er årsagen, for synes ikke rigtig der er en sammenhæng???

Desuden bryder jeg mig ikke om at du træner ben begge dage, når nu du træner 2-split...

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok i 2 dele fordi jeg har brugt hst regnearket til det.. men det går jo nok :D

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for det :)

HST? hvad står det for? og hvad er det? jeg troede det var sådan noget program noget til hvis man trænede f.eks 5-6 gange om ugen? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok i 2 dele fordi jeg har brugt hst regnearket til det.. men det går jo nok :D

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for det :)

HST? hvad står det for? og hvad er det? jeg troede det var sådan noget program noget til hvis man trænede f.eks 5-6 gange om ugen? :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

HST = Hypertrofi Specific Training...

Husk..! Søg og du skal finde..! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Anders_L_Holm Postet den I dag, 20:05

  QUOTE(Dan9 @ 4. Sep 2005, 16:28)

QUOTE(BodyBuild88 @ 2. Sep 2005, 17:08)

Det er godt nok i 2 dele fordi jeg har brugt hst regnearket til det.. men det går jo nok :D

Tak for det :)

HST? hvad står det for? og hvad er det? jeg troede det var sådan noget program noget til hvis man trænede f.eks 5-6 gange om ugen?

HST = Hypertrofi Specific Training...

Husk..! Søg og du skal finde..! 

Ja... men vi vil vel hellere ikke ha forumet skal dø? Ligsom det er dødt på FF..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share