Millitærpres - for meget svej i ryggen?


Don_B
 Share

Recommended Posts

Risikabelt er vel et hårdt ord at bruge, men sundt er det ikke. Gør eventuelt det at du stiller det ene ben foran det andet når du kører øvelsen, det plejer at hjælpe. :bigsmile:

Jo mere du svajer, desto mere vægt kan du tage idet du aktivere brystet mere, så en anden ide kunne være at tage lidt vægt af, det plejer også at hjælpe. :smile:

-LaMotta :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

tak for tiltroen poul :4thumbup:

Bare det at stå i en udfaldsstilling fjerner ikke problemet, det gør det bare mindre. Når man står i udfaldsstilling ekstenderer man bare lænden fra start og når man så har gennemført løft er lænden stadig overekstenderet, bare i en stilling med en kortere kraftarm til lænden. Hvis du kigger i funktionel styrke emnet er der et link til pyrros Dimas der laver lidt vl. Han laver nogle opadstød og i dem kan man se, hvor stangen skal være henne, når den er over hovedet. Og der skal den være ligemeget om man står i udfald eller ej.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Generelt er det vel klogt at udføre øvelserne korrekt og så tilpasse vægtene derefter.

Om man kører med den ene eller den anden belastning er ligegyldigt. Det der betyder noget er, at træningen bliver gennemført uden at der opstår skader, og fremgangen, som vi alle tragter efter, kommer vel lige så godt om vi træner forkert med høje vægte eller korrekt med lavere vægte.

Link to comment
Share on other sites

Generelt er det vel klogt at udføre øvelserne korrekt og så tilpasse vægtene derefter.

Om man kører med den ene eller den anden belastning er ligegyldigt. Det der betyder noget er, at træningen bliver gennemført uden at der opstår skader, og fremgangen, som vi alle tragter efter, kommer vel lige så godt om vi træner forkert med høje vægte eller korrekt med lavere vægte.

<{POST_SNAPBACK}>

Min erfaring er nu, at det er bedre at træne korrekt med lavere vægt end forkert med for høj vægt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver jeg lige noget totalt provokerende, som vil få styrkeløftminimalister til at gyse: Mig hjalp det at udføre øvelsen med styrkeløftbælte. Det tog lige de værste tendenser af svajet.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er der galt i Bælte brug? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Min egen lillebitte holdning er jo, at man burde vænne ryggen til istedet. Med bælte oplevede jeg bare, jeg blev tvunget til ikke at gynge så meget i svajet, når vægten sænkedes.

Men ellers må folk da bruge bælter, som de nu vil. Som du ser i denne tråd, er bælte bare ikke lige det mest nærliggende at anbefale - derfor skrev jeg osse, det ville være provo. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share