Danmark vs. Tyrkiet...


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Kan vi stadig nå andenpladsen?

:hands:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men det er langt ude :(

Kræver at Ukraine slår Tyrkiet eller får udafgjort og Danmark vinder resten af sine kampe...

Stilling lige nu er

Ukraine med 10 kampe - 24 pt

Tyrkiet med 10 kampe - 17 pt

Grækenland med 9 kampe - 15 pt

Danmark med 9 kampe - 13 pt

Danmark skal møde Grækenland

Ukraine skal møde Tyrkiet

LINK

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Synes nu Danmark pressede rimelig hårdt på i anden halvleg og havde flest chancer... så mener godt (med rød/hvide gogler naturligvis), at vi kunne have taget kampen...

Derudover synes jeg også det er "fantastisk" at TV3 kan bruge så meget tid på optakt.. TV Glad... hehehe

Link to comment
Share on other sites

Synes DK spillede OK i en ekstrem svær udekamp. Det er altid nemt at være bagklog og sige sådan og sådan skulle man have gjort.

Selvfølgelig skal Morten Olsen ikke fyres - hvem skulle så være landstræner ? En af de åh så kloge danskere der altid er så mange af og som ikke selv kan komme på et serie 6 hold ??

Link to comment
Share on other sites

Man må jo lige tænke på at Tyrkiet blev nr 3 ved sidste VM - så det er altså ikke en flok knoldesparkere. Målt efter landets størrelse har Danmark faktisk klaret sig utrolig godt siden 80érne når det gælder om at kvalificere sig til slutrunder - og det i en sport hvor konkurrencen er ekstrem hård - det er jo ikke damehåndbold vi snakker om :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Man må jo lige tænke på at Tyrkiet blev nr 3 ved sidste VM - så det er altså ikke en flok knoldesparkere. Målt efter landets størrelse har Danmark faktisk klaret sig utrolig godt siden 80érne når det gælder om at kvalificere sig til slutrunder - og det i en sport hvor konkurrencen er ekstrem hård

<{POST_SNAPBACK}>

Ændrer altså stadigvæk ikke på at vi spillede temmelig dårlig bold :wink:

Link to comment
Share on other sites

For hulen vi spillede dårligt  :laugh: det er alligevel godt gået man kan presse så mange fejlafleveringer ind i en kamp som vi gjorde, jeg synes overhovedet ikke DK hang sammen her iaften, og vi skal være meget meget meget tilfredse med 2-2.

<{POST_SNAPBACK}>

Spillede dårligt? Jeg syntes egenligt Danmark leverede en godkendt indsats, men det er jo desvære ikke nok når man møder et bedre hold. Men jeg er da helt enig i at det er danskerne der kan være mest tilfredse med det uafgjorte resultat.

Selvfølgelig skal Morten Olsen ikke fyres - hvem skulle så være landstræner ? En af de åh så kloge danskere der altid er så mange af og som ikke selv kan komme på et serie 6 hold ??

<{POST_SNAPBACK}>

Morten Olsen er da en udemærket træner, men jeg er absolut ikke imponeret over hans resultater med landsholdet. Jeg tror blot at det ville være fint med en ny træner nu, så man kunne starte på en frisk med henblik på kvalifikationen til EM i 2008. For VM 2006 er det i mine øjne utopi at tro på nu. Så lad en udenlandsk kapacitet komme til istedet.

Vi er jo ikke bedre. Det er sgu ikke Morten Olsens skyld.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det danske hold rummer for tiden ikke et spillermateriale som gang på gang kan kvalificerer sig til en slutrunde. Det er jo nok på tide, at man indser at holdet ikke længere er blandt Europas allerbedste, men istedet ligger på niveauet lige under, hvor slutrunder ikke bare er noget man med garanti kvalificerer sig til.

Med hensyn til Olsen, så er det jo ikke kun hans skyld. Men han har gang på gang foretaget ting som jeg finder dybt underlige. I ufatteligt lang tid udtog han feks. ikke Per Krøldrup som på daværende tidspunkt var på ugens hold i Italien uge efter uge. Desuden har han utalige gange stillet med Jon Dahl helt på toppen på trods af dette aldrig har været en succes.

Man må jo lige tænke på at Tyrkiet blev nr 3 ved sidste VM - så det er altså ikke en flok knoldesparkere. Målt efter landets størrelse har Danmark faktisk klaret sig utrolig godt siden 80érne når det gælder om at kvalificere sig til slutrunder - og det i en sport hvor konkurrencen er ekstrem hård - det er jo ikke damehåndbold vi snakker om  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Succesen er jo bare gået pressen og befolkningen til hovedet. Pressen pisker jo en stemning op som om vi stadig har et verdensklassehold og glemmer helt det faktum at Grækenland, Tyrkiet og Ukraine i vores pulje har mindst lige så gode mandskaber.

Link to comment
Share on other sites

Som der bliver nævnt tidligere i tråden, skulle det klart have været igår, hvis Danmark skulle have slået Tyrkiet på udebane. Tyrkiet er et klassehold, med tekniske færdigheder i absolut verdensklasse. Dette blev også illustreret, da holdene mødtes i parken, hvor Dk var yderst heldig med uafgjort.

Som sagt havde Danmark muligheden igår, da Tyrkiet manglede deres tre største stjerner, Emre, Nihat og Tuncay. Men set over hele kampen, skal Dk nok være det hold, som skal være mest tilfredse med det ene point!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at, det er game over i puljen nu. Stillingen er efter i aftes som følger:

1 Ukraine 10 16-4 24

2 Tyrkiet 10 21-9 17

3 Grækenland 9 12-7 15

4 Danmark 9 15-10 13

Der spilles 12 kampe i puljen og det resterende program ser således ud.

Ukraine vs. Tyrkiet

Danmark vs Georigien

Kasakhstan vs. Grækenland

Ukraine vs. Albanien

Danmark vs. Grækenland

Kasakhstan vs. Danmark

Grækenland vs. Georgien

Albanien vs. Tyrkiet

Danmark er i en situation hvor de ikke selv kan afgøre det. Tyrkiet skal nu miste point i en af deres to sidste kampe, mens Danmark skal gøre deres arbejde. Jeg tror det er realistisk at Danmark kan få 9 point i de 3 sidste kampe, hvor hjemmekampen mod Grækenland ser sværest ud.

Jeg tror bare at Tyrkiet får 6 point i de 2 sidste kampe :mad: Tyrkiet starter på udebane mod Ukraine. Ukraine er videre og kampen har derfor ikke nogen betydning for dem. Det lagt sammen med at Ukraine egentlig IMO er dårligere end deress tabelplads. Jeg har sågar hørt rygter om at Ukraine stiller med et ungt uprøvet hold til den kamp. At Tyrkiet derefter slår Albanien i sidste kamp er jeg ikke i tvivl om, det eneste der kan forhindre det er gummiben hos tyrkerne, så det må vi vel sætte vores lid.

Jammen er der nogen der vil sige Grækenland kan ende a point med Ukraine. Dette er ligemeget for indbyrdes kamp tæller før målscore og Ukraine og her er Ukraine bedst.

Så umiddelbart er det Game over DK. Jeg vil dog ikke mene at VM blev tabt i Tyrkiet. Det blev tabt på hjemmebane 2 point ialt mod Ukraine og Tyrkiet er bare ikke godt nok.

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt anser, jeg det som en taktisk fejl at vi spiller med Tomasson helt på top. Han er bedst lige bag, den forreste angriber, med sine dybdeløb. Dette kommer desværre til at gå ud over Claus Jensen, som igår spillede sin bedste betydningsfulde kamp. Men vi skal hvis vi spiller Ajax-systemet have en spiller i boksen, der kan være farlig på indlæggene fra vores wings og her mener jeg Søren Larsen ville være en god løsning.

Udover ovenstående synes jeg egentlig at Morten Olsen har gjort det okay med det spillermateriale. Jeg synes det er fedt at et lille land, som Danmark prøver at styre kampene og ikke bare spiller med en benhård defensiv og satser på kontra.

Link to comment
Share on other sites

For hulen vi spillede dårligt  :laugh: det er alligevel godt gået man kan presse så mange fejlafleveringer ind i en kamp som vi gjorde, jeg synes overhovedet ikke DK hang sammen her iaften, og vi skal være meget meget meget tilfredse med 2-2.

<{POST_SNAPBACK}>

Spillede dårligt? Jeg syntes egenligt Danmark leverede en godkendt indsats, men det er jo desvære ikke nok når man møder et bedre hold. Men jeg er da helt enig i at det er danskerne der kan være mest tilfredse med det uafgjorte resultat.

<{POST_SNAPBACK}>

Eneste grund til at det er en 'godkendt indsats' er pga. resultatet.

Ingen tvivl om at tyrkiet er et meget bedre hold end danmark p.t., og det er ingen skam at tabe til et bedre hold, problemet igår var bare at vi lavede utrolig mange fejl når vi havde bolden - og det har altså ikke noget at gøre med hvor godt det andet hold er. Vi kunne sagtens have fået 2-2 med æren i behold, men det synes jeg ikke helt vi fik igår, og i mine øjne er det også et overstået kapitel dette VM.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

For VM 2006 er det i mine øjne utopi at tro på nu. Så lad en udenlandsk kapacitet komme til istedet.

En udenlansk kapacitet? nixen bixen karen blixen.

Vi har jo en verdens træner i Jan Mølby. :cooldance:

Lad ham komme til og så skal DK nok finde ud af at spille fodbold.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg HADER Mølby.. hvis han blir landstræner blir jeg svensker :mad:

Link to comment
Share on other sites

For VM 2006 er det i mine øjne utopi at tro på nu. Så lad en udenlandsk kapacitet komme til istedet.

En udenlansk kapacitet? nixen bixen karen blixen.

Vi har jo en verdens træner i Jan Mølby. :cooldance:

Lad ham komme til og så skal DK nok finde ud af at spille fodbold.

<{POST_SNAPBACK}>

Jan Mølby? Han har kun trænererfaring fra de sekundære engelske rækker. Desuden vil det jo kraftigt ud over underholdningsværdien på TV2´s landskampstransmissioner, såfremt han ikke var med som kritisk medkommentator. :smile:

Mølby er sgu ikke bange for at træde nogen over tæerne med sine kommentarer, hvilket ellers er en sjælden mangelvarer på danske sportstransmissioner, hvor der tilsydenladende er et forbud mod kritik af danske udøvere.

Mølby´s klassekommentar # 1 var ved optakten til en kvalifikationskamp i Parken mod Wales for nogle år siden. Danmark var temligt hårdt ramt af skader og karentæner, så holdet var absolut ikke det mest skræmmende der var set. En begejstret Flemming Toft remser holdopstillingen op, Hvorefter han spørger Mølby; "Og Jan, hvad mener du så om dagens danske holdopstilling?" Mølby svarer promte; "Ja, vi må nok se i øjnene at det er det ringeste landshold vi har stillet med de sidste 25 år!!!" :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Forresten den der friløber der blev givet til Sükür, var det Agger eller Helveg som bolden hoppede over? det handler om et væddemål så hvis der er nogen som ved det må de meget gerne sige det... på forhånd tak  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var helveg den hoppede over.. senere i kampen skete det samme dog for Agger...

Link to comment
Share on other sites

Forresten den der friløber der blev givet til Sükür, var det Agger eller Helveg som bolden hoppede over? det handler om et væddemål så hvis der er nogen som ved det må de meget gerne sige det... på forhånd tak 

Den hoppede over Helveg og Agger var lige ved at løbe den op, men han nåede ham dog først indenfor feltet og det så ikke ud somom han skulle risikere at lave et straffe / rød kort i en så vigtigt kamp :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share