Pyruvat som slankemiddel?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg var lidt i tvivl om den skulle under Kost og Kosttilskud eller under Vægttab, men nu røg den herind :bigsmile:

I forbindelse med mit 2. år på biokemi er vi igang med at gennemgå glycolysis, citric acid cycle og meget mere ned til mindste detaljer. Som mulig for at få en debat igang har vi fået et par annoncer fra firmaer, som sælger pyruvat som slankemiddel, da det skulle øge ens stofskifte tre gange end hvad normalt er.

Jeg har forsøgt at søge på google og herinde efter artikler eller indlæg hvor der er videnskabelige resultater på hvorvidt det fungerer eller ej og ellers bare se hvad andre har debatteret om det.

Jeg ville derfor høre om I kender nogle sider (gerne med links, tak :smile: ), hvor jeg kan læse lidt om det.

Har I ellers noget at bidrage til hvorvidt pyruvat fungerer som slankemiddel eller ej, må I meget gerne komme med jeres (videnskabelige) mening :4smartass:

På forhånd tak.

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Purovat blev i sin tid (nok en 4-5 år siden) ført fre som det helt store gennembrud, men i praksis, har det ikke vist sig effektivt. Jeg mener at huske at dosis skal være så stor at det er alt for dyrt ift. effekt og at det virker langt bedre på mus og rotter end på mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Kanon. Tusind tak.

Der er dog ting jeg ikke forstår. Hvordan skulle det virke ved at man indtog pyruvat?

"Because glucose (the chief sugar used by cells for energy) is broken down body into pyruvic acid, an increased level of pyruvic acid in the body is theorized to enhance a cell’s ability to generate energy."

Hvad er det logiske i at man tilfører kroppen mere energi, som så gør man taber sig? Favouriserer det nedbrydelse af fedtet da? Og på hvilken måde?

1000 tak.

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share