Alterenativ Lægtræning


Simon
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået at vide, at cykling skulle være et glimrende alternativ til lægtræning med vægte. Er det rigtigt?? Når jeg cykler, så synes jeg altså ikke umiddelbart, at jeg bruger min læg særlig meget, jeg mærker det kun i låret.............. eller er det bare mig der cykler "forkert"???

Link to comment
Share on other sites

Hvid pedalen er lige under hælen, så er der ingen aktivering af læggen, men hvis du sætter pedalen under spidsen af foden, så bliver læggen involveret i langt større grad.

Hvad der er mest rigtigt mht. cykling, det skal jeg ikke kunne svare på ;)

Link to comment
Share on other sites

Hey simon!

Jeg vil give Nielsen ret i at du bruger lægen hvis du har fodballen på pedalen, i stedet for hælen, for der bruger du den ikke (eller i hvertfald ikke i nævneværdig grad).

Men hvis du snakker alternativ til træning med vægte.. Hmmm

Det kommer an på hvorfor det er at du vil træne din læg. Skal den være stor, eller udholdende oder...? Men løb er også godt hvad benyttelse af lægen angår... Bare husk at strække ud bagefter :)

Mvh Ethan Hunt

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror da umiddelbart at løb, hvis du tænker over at løbe lidt på tæerne, og ship er meget mere effektive... Jeg har store lægge, i forhold til min krop... De kommer udelukkende fra fodbold, fodbold og atter fodbold, og det er jo ikke effektivt på kort sigt, men over et par år hvor du spiller rimeligt meget gør det en forskel.. Jeg tror ikke på det med alternetiv træning ved cykling eller løb, tag nogle vægte hvis du vil have lægge... Det ser også skummelt ud når nogen har store lår, men små lægge, og omvendt tror jeg aldrig læggene kan komme til at virke "for store" i forhold til resten af kroppen, så det er bare med at komme igang!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har flere gange haft krampe i læggen i forbindelse med spinning, hvor pedalen er placeret midt under foden (cykelsko). Så det aktiverer helt klart læggen - ikke mindst når man står op i sadlen.

Men som et alternativ til styrketræning af læggen vil jeg mene det er et meget sølle alternativ. 3600 gentagelser på en time med kropsvægt lyder ikke særligt effektivt, vel? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har set flere steder at en såkaldt "strenght shoe" bliver anbefalet til træning af læggen, bl.a. vores allesammens dr.squat.

En "strenght shoe" er nærmest en omvendt højhælet sko, hvor "bumpet" er placeret under trædepuderne, så hver eneste gang man tager et skridt laver man faktisk en rep af "calf raise".

Hvis der er nogen der har set et sted hvor man kan købe sådan nogle så må i meget gerne skrive!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share