Svømning og Styrketræning


Sortiarius
 Share

Recommended Posts

Efter at have styrketrænet i nu godt 6 uger (efter en fler-årig pause) overvejer jeg at supplere træningen med enten svømning eller løb, og har i den forbindelse overvejet hvad der bedst supplerer min styrketræning, både mht. muskelvækst og energiforbrænding. Jeg er samtidig også i tvivl om hvorvidt de 1-2 svømme/løbe-dage skulle ligge på de dage jeg samtidig træner styrketræning, eller i de dage jeg restituerer. Håber i kan hjælpe

Sortiarius

Link to comment
Share on other sites

Slet ingen der har lidt erfaring med styrketræning kombineret med svømning ?  eller poster jeg bare i det forkerte forum? 8(

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ville mene at fx svømning på en hviledag efter brysttræning går for meget i brystet og derfor ikke giver optimal restitution! Løb vil jeg anbefale, men hvor løber/svømmer du ikke bare på træningsdagene og holder så 100% fri på hviledagene?

Link to comment
Share on other sites

Slet ingen der har lidt erfaring med styrketræning kombineret med svømning ?  eller poster jeg bare i det forkerte forum? 8(

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ville mene at fx svømning på en hviledag efter brysttræning går for meget i brystet og derfor ikke giver optimal restitution! Løb vil jeg anbefale, men hvor løber/svømmer du ikke bare på træningsdagene og holder så 100% fri på hviledagene?

<{POST_SNAPBACK}>

Well, løbetræning går jo også i benene efter en dag hvor man har trænet benene :wink:

Aktiv restitution er kanon.. Selv både løber og svømmer jeg.. Svømningen er jo også kanon hvis man har eventuelle skader.. vil jeg lade Niceman komme med de hårde facts.. Han har også lidt mere styr på det, end jeg :poking::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre ikke mulighed for at træne bryst de dage jeg styrketræner - kan kun svømme mellem 2100 og 2200 - dvs efter træning =) ... med hensyn til løb ... jeg træner kun overekstremiteten pga underlige knæer - så det må jeg genoverveje - løb er bare ikke ret godt for dem 8(

Tak for jeres svar - vil prøve at løbe et par ture og se om det går

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share