Kettler Racer motionscykel


Rep720
 Share

Recommended Posts

Hej

Til de kommende mørke aftener har jeg behov for en motionscykel i en god kvalitet.

Jeg har kig på en Kettler Racer og vil høre om nogen har erfaringer med den. Holder den i længden og kan man opnå en fornuftig kørestilling?

Til daglig kører jeg MTB på motionsplan og motionscyklen kommer jeg til at bruge ca 4 * 1 time ugenligt.

Hilsner

Per

Link to comment
Share on other sites

Hej

Til de kommende mørke aftener har jeg behov for en motionscykel i en god kvalitet.

Jeg har kig på en Kettler Racer og vil høre om nogen har erfaringer med den. Holder den i længden og kan man opnå en fornuftig kørestilling?

Til daglig kører jeg MTB på motionsplan og motionscyklen kommer jeg til at bruge ca 4 * 1 time ugenligt.

Hilsner

Per

<{POST_SNAPBACK}>

Til 4 gange en time ugentligt tror jeg bestemt, at den holder. Har desværre ik prøvet den, men den ser da ganske fed ud. Overvejer selv at få én. Det er pladsen, det kniber med. Pengene har jeg lagt til side. Hvis du får én, før jeg gør, vil jeg gerne høre fra dig.

Good luck

Martin/Oksen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ville helt klart anbefale Bodybike, Masterbike eller evt den simple Fighter.

Har selv en Kettler Ergoracer, den mangler muligheder for der kan jussteres som en spinningcykel.

Hele styret/skrårøret kan kun justeres skråt op og ned og ikke frem og tilbage uafhængigt hvilket er drøn irriterende hvis man ikke har de mål som cyklen er lavet til. Eneste smarte ved Kettleren er computeren med programmerne.

Man får ikke meget cykel for 1000kr idag. Du skal nok regne med 5000 eller hør om du kan købe en brugt i centret.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så fik jeg mig sgu lige en Kettler Ergo Racer!

Jeg gi'er Thomas Eriksen ret i, at det måske ikke er alle, der kan finde en god kørestilling sådan som styret kan justeres. Det kan anbefales at prøve den et par gange i en butik inden pengene lægges. Jeg er måske heldig, men jeg har en perfekt kørestilling på den.

Det er en super, super cykel for mig. Har kun haft den i kort tid, men den virker særdeles robust og det bør den også være ift den vejer 55 kg. Jeg er relativ tung (90 kg), træder relativt tunge "gear" (Watt) og ynder at stå meget op når jeg cykler. Den hører til blandt de bedste cykler jeg har kørt på i utallige motionscentre rundt omkring (motionscykler - ikke spinningscykler).

Kan klart anbefales såfremt man er villig til at betale lidt ekstra for en motionscykel.

Per

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er cykelrytter og er selv ved at kigge efter spinningcykel her til vinterhalvåret, men jeg tror jeg vil købe en brugt. Jeg vil helst ikke bruge mere end 2000,- på en spinningcykel. Er der noget man skal være særlig opmærksom på, når man køber en brugt spinningcykel? Er der f.eks. nogle bestemte slidkrieterier man skal kigge efter ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej.

Jeg er også på udkig efter en spinningcykel, men har ingen erfaring med hvilke der virker og ikke virker.

Pt. har jeg udkig på følgende: http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...mp;pfgnr=101361

Har nogen erfaring med den cykel?, larmer den f. eks. meget eller er den forholdsvis lydløs?

Eller er der en som kan finde en bedre spinningcykel til samme pris eller billigere?

Edited by Mainter
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg er også på udkig efter en spinningcykel, men har ingen erfaring med hvilke der virker og ikke virker.

Pt. har jeg udkig på følgende: http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...mp;pfgnr=101361

Har nogen erfaring med den cykel?, larmer den f. eks. meget eller er den forholdsvis lydløs?

Eller er der en som kan finde en bedre spinningcykel til samme pris eller billigere?

Jeg har ikke prøvet den pågældende cykel, men generelt vil jeg sige, at til samme pris burde det være muligt at finde en velholdt, brugt Bodybike. Og en sådan går du næppe fejl af. Når det er sagt, så kan jeg ikke forestille mig andet, end at en Kettler Racer skulle være fuldt ud brugbar. Men jeg har som sagt ingen personlig erfaring på det felt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Oksen, er der nogle Bodybikes som du har erfaringer med? - og/eller hjemmesider/fitness centre der sælger brugte bodybikes :-)

Jeg har selv en Kettler Stratus (som er en `almindelig´ kondicykel, og ikke en spinner).

men prøv evt. at holde øje med fitness-centrenes hjemmesider osv., for at se, om de sælger ud af brugte cykler. Dba.dk (Den Blå Avis) kan også være en mulighed. Ellers kig efter demo-cykler i butikkerne.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er egentligt forskellen mellem spinner og "kondi/motionscyklen" ? - siddestilling? Programmerne? Eller er der en lille højtaler hvor en irriterende alt for overgearet instuktør råber af en :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg så kigget lidt efter bodybike og har fundet følgende: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55319187

Men hvad er det der gør dem så meget bedre?

Har også fundet denne: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55533251

Nogen som ved om den er noget værd?

Er der i øvrigt nogen der kender nogle forhandlere af spinningcykler på fyn? Det kunne være meget rart at prøve produktet inden man måske laver et fejlkøb.. Og jeg orker ikke lige at køre til Århus eller Kbh for at prøve det.

Edited by Mainter
Link to comment
Share on other sites

Hvad er egentligt forskellen mellem spinner og "kondi/motionscyklen" ? - siddestilling? Programmerne? Eller er der en lille højtaler hvor en irriterende alt for overgearet instuktør råber af en :tongue:

Langt de fleste spinningcykler er uden computer, og konstruktionen er noget anderledes end på en alm. kondicykel. De tekniske detaljer skal vi vist lade nogle af MOLs `rigtige´ spinning-folk om at forklare.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Nu har jeg endeligt besluttet mig for at købe en Kettler Racer GT, og jeg har fundet frem til disse 2 forhandlere.

1) http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...mp;PFGNr=101361

2) http://www.sagatrim.dk/Motionsudstyr+sep+2...?recordid137=17

Mit spørgsmål er om det er den nøjagtig samme model begge steder..

Den ene side skriver f. eks. "manuel magnet" om bremsen, mens den anden side skriver magnetbremse.

Hvis det er nøjagtig samme model vil det nemlig bare være rart at spare omkring 500 kr. på fragten, da den ene side tilbyder fragtfri levering ved online bestilling.

Håber nogen kan hjælpe...hurtigt, for vil gerne igang med at cykle. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share