Hvordan tager jeg på?


real?
 Share

Recommended Posts

Tilstrækkelige mængder af løse floskler kombineret med fundamentalistisk selvbedrag udmunder ofte i utilstrækkelige tanker om hvad der er "nok", hvad er "nok"?

<{POST_SNAPBACK}>

Say what??

Fundementalistisk selvbedrag??

Hvad er der af selvbedrag ved 5-6 måltider med højkvalitetsprodukter og et højt proteinindtag fra forskellige kilder??

What have you been smoking, pedro??

Link to comment
Share on other sites

Tilstrækkelige mængder af løse floskler kombineret med fundamentalistisk selvbedrag udmunder ofte i utilstrækkelige tanker om hvad der er "nok", hvad er "nok"?

<{POST_SNAPBACK}>

Say what??

Fundementalistisk selvbedrag??

Hvad er der af selvbedrag ved 5-6 måltider med højkvalitetsprodukter og et højt proteinindtag fra forskellige kilder??

What have you been smoking, pedro??

<{POST_SNAPBACK}>

Det er der så sandeligt ikke noget galt ved, jeg har fulgt den samme approach i årtier - dog har jeg de sidste 4 år henledt mig på at time mine måltider og mit indtag meget varieret da det giver mig visse fordele at være så omskiftelig. Min skrivelse opstod under den opfattelse af at du anså eksperimenter såsom mit drop som et åndsvagt eksperiment - på trods af at det var utroligt spændende.

Link to comment
Share on other sites

Til en 15 årig der gerne vil høre noget om hvordan han tager på på en fornuftig måde vil jeg mener det er "waay off"

På et eksperimentielt plan er det sikkert rigtigt spændende.. men ligesom jeg ikke vil prakke et voldsomt Sheiko program på en nybegynder vil jeg også helst undgå sådanne aspekter som det ovenstående i kostvejledning til en ung knægt.

Link to comment
Share on other sites

Real? -->

Som nogle er inde på, så skal du have styr på din kost. Du kan ikke forvente at tage på, hvis du kun spiser, når du føler dig sulten.

Du skal igang med at komme i et kcal-overskud, hvilket betyder, at du skal til at kigge nærmere på den energi fra mad du indtager over en hel dag. Det bliver sur arbejde i et stykke tid, men det er den eneste vej frem. Heldigvis får du hurtigt en fornemmelse af, hvor meget mad du skal have indenbords. :smile:

Er du helt på det rene med, hvad kcalorier er, og hvordan du aflæser energiindholdet af madvarer?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Dit stofskifte er garanteret ikke specielt højt... problemet er at du ikke spiser nok. Jeg havde det samme problem og begyndte så at spise mere (meget mere) og nu drikker jeg også protein shakes 3 gange om dagen. Nu vejer jeg 90kg og jeg skulle gerne nå 100 kg inden året er omme (forhåbentlig).

<{POST_SNAPBACK}>

Du endet jo med at blive fed :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey real? og velkommen til.

Hvad fik du til morgenmad i morges?

<{POST_SNAPBACK}>

Til morgenmad får jeg altid en portion cornflakes med havregryn og sukker. En sjælden gang får jeg også havrefras.

<{POST_SNAPBACK}>

Real?

Den går desvaerre ikke med corn flakes med sukker. Så hellere en boef med loeg.

Grunden til at jeg spoerger til lige praecist morgenmaden er dels at den start man får på dagen på kostsiden kan vaere med til at saette dagsorden for resten af dagen, dels at du her har mulighed for straekke mavesaekken ud med noget meget energiholdigt. Hvis du straekker saekken om morgenen sikrer du dig at det er hurtigt ude af maven fordi man på det tidspunkt har en stort behov for energi.

Du kan jo forsoege dig med tre scrambled aeg og et stykke rugbroed + en banan med et glas maelk til (½liter). Så har du dig ca 50 gr protein og dermed en god 'tyvstart på at nå de 180 gr protein om dagen eller deromkring.

Senere (efter en uge eller noget) kan du så gå op på fire aeg og to stykker rugbroed + en banan og et glas maelk eller to.

Hvis du gradvist oeger på den måde, vil din mave blive vaennet til at akkomodere mere og mere mad. Og indenfor en måned har der vist sig nogle gains.

Jeg vaelger at fokusere på det ene måltid, men reglen gaelder selvfoelgelig også for de andre.

Skriv hvordan det går. Og så kan vi se på det om en uges tid.

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Hey real? og velkommen til.

Hvad fik du til morgenmad i morges?

<{POST_SNAPBACK}>

Til morgenmad får jeg altid en portion cornflakes med havregryn og sukker. En sjælden gang får jeg også havrefras.

<{POST_SNAPBACK}>

Real?

Den går desvaerre ikke med corn flakes med sukker. Så hellere en boef med loeg.

Grunden til at jeg spoerger til lige praecist morgenmaden er dels at den start man får på dagen på kostsiden kan vaere med til at saette dagsorden for resten af dagen, dels at du her har mulighed for straekke mavesaekken ud med noget meget energiholdigt. Hvis du straekker saekken om morgenen sikrer du dig at det er hurtigt ude af maven fordi man på det tidspunkt har en stort behov for energi.

Du kan jo forsoege dig med tre scrambled aeg og et stykke rugbroed + en banan med et glas maelk til (½liter). Så har du dig ca 50 gr protein og dermed en god 'tyvstart på at nå de 180 gr protein om dagen eller deromkring.

Senere (efter en uge eller noget) kan du så gå op på fire aeg og to stykker rugbroed + en banan og et glas maelk eller to.

Hvis du gradvist oeger på den måde, vil din mave blive vaennet til at akkomodere mere og mere mad. Og indenfor en måned har der vist sig nogle gains.

Jeg vaelger at fokusere på det ene måltid, men reglen gaelder selvfoelgelig også for de andre.

Skriv hvordan det går. Og så kan vi se på det om en uges tid.

<{POST_SNAPBACK}>

1. Cornflakes/havrefras/havregryn med sukker er fint. Du kan eventuelt øge mængden, som vi jo ikke kender, eller vælge det hvor du kan indtage størst mængde energi.

2. Det er ikke hurtigere ude af maven end hvis du spiser det kl 12.00 eller 17.00

3. 180g protein er ret højt sat og der er ingen grund til dette indtag mindre man synes det er sjovt.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Dit stofskifte er garanteret ikke specielt højt... problemet er at du ikke spiser nok. Jeg havde det samme problem og begyndte så at spise mere (meget mere) og nu drikker jeg også protein shakes 3 gange om dagen. Nu vejer jeg 90kg og jeg skulle gerne nå 100 kg inden året er omme (forhåbentlig).

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor lang tid har du lige taget så meget på over? Lyder som om der er kommet en del fedt med (størstedelen).. Man ska jo bestemt heller ikke gøre det til en konkurence at tage mest på.. Det skal jo af igen, før eller siden, og jo længere tid der går jo hårdere bliver kampen bare... Så vil i hvert fald anbefale dig (real) at veje tælle kcal i stedet for bare at tage MONSTER på i løbet af igen tid.. Det er slet ikke så bøvlet at holde regnskab hvis du bare bruger kropkost...

Link to comment
Share on other sites

Din alder taget i betragtning skal du slet ikke tænke på kost tilskud. Du skal bare koncentrere dig om at spise god fornuftig mad. Et par gode råd:

- Dyrk motion.

- Drik en masse mælk.

- Spis en masse grøntsager.

- Spis en masse frugt.

- Sørg for at hav en god madpakke med i skole. 6-10 halve med rugbrød og pålæg.

- Det gør ikke noget du spiser junkfood engang imellem bare du ikke lever af det.

Ja i det hele taget er det bare et spørgsmål om at gå på rov i din forældres køleskab :tongue:

Hvis du endelig skulle tage et kosttilskud, ville mit valg falde på noget så simpelt som en vitaminpille, nu hvor vinteren nærmer sig.

Rent hormonalt er du på vej ind i den bedste alder. Din krop vil vokse næsten ligemeget hvad du propper dig med.

P.S. og kom så igang med at spille noget basketball. Din højde er perfekt til det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share