ABCDE-diæten, få op til 5-6kg muskler på 12 dage.


Rasmus-Kofoed
 Share

Recommended Posts

Abcde-diæten er en længere forklaring som mange ikke har lyst til at bruge tid og krafter på at sætte sig ind i. Derfor synes jeg at jeg gerne vil biddrage til alle MOL'ere med en kur, kort beskrevet. Jeg har cuttet de lange biologiske og fysiske forklaringer væk og lavet dem om så selv en bornholmer også forstår den :wink:

Kuren

Selve kuren går ud på at tage så mange kg på, på vægten på 12 dage som overhovedet muligt, og de sidste 12 dage gå på en meget streng slankekur, og fjerne det fedtvæv som du har taget på- de sidste dage. Grunden til at den kun varer i 12 dage, er at de hormoner som giver frigivet ved at følge kuren, kun holder sig i "kicket" i 14 dage. Hvor efter du typisk tager 1 del fedt på og 3-4 dele muskler. Disse perioder gennemføres igen og igen. :smile:

Kosten de første 12 dage

Formlen i "bulk"-fasen følgende:

( din vægt x 24 = antal kalorier + 1500 ekstra)

Hvis du IKKE Tager mindst 1½ kg på om ugen - dvs. gerne ha taget 1 kg på efter 4 dage, skal du bare til at spise mere, og forøg gerne kosten med mindst 500-1000 kcal.

Under denne "bulk"-fase sker der det at du får et voldsomt kick, og du kan have mange flere krafter til at træne, og komme helt op på at træne 6 gange om ugen.

Husk at hvis du dyrker vægttræning 3-4 gange om ugen skal du have:

( 1,5-2 gr protein x din kropsvægt )

4-6 dages træning pr. uge:

( 2-3 gr protein x din kropsvægt )

Kosten de sidste 12 dage

Formlen i Cutte perioden ser således ud:

( din vægt x 16 ) antal kalorier pr dag. typisk ca 900 kcal-1300

I denne periode anbefaler jeg personligt at holde dig til proteinerne, pga. de mætter væsentligt mere og i længere tid. En anden god ting er at 30% af energien i proteinerne forbrænder sig selv pga. stofskiftet.

I cutte periode bør du skære din træning med vægt ned til maks 3 gange om ugen, og resten af tiden løbe, cykle, spinne, ro eller være aktiv på andre formoner. Sådan at dit forbrug af kalorier ligger i underskud i kulhydrater og ikke proteiner, så du ikke begynder at forbrænde dine muskelfibre.

PB. LYT til din krop, under cutte perioden så du ikke pludselig beskadiger dig selv pga. mangel på ernæring.

Edited by Rasmus-Kofoed
Link to comment
Share on other sites

Hehe, nej 5 kg muskler er hvad du får, men du har kun de ca. 3-4 kg tilbage efter kuren. :wink:

Denne kur kan også kun køres med 1½-2 måneders mellemrum, da kroppen skal kunne opbygge hormoner nok til at kunne frigive dem på samme måde igen. (:

Dette er typisk også for folk som i forvejen ikke har opbygget så meget... :smile:

så det er rigtig nok, ...... til en hvis grad! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ha ha..... Lyder det for godt til at være sandt er det nok tilfældet.

Drop alle de der "mirakelkure". Vil du tage på så træn hårdt og æd. Jeg gainede 19 kg på 6 måneder på den måde.

K

Link to comment
Share on other sites

http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=1287

den bygger på samme principper som bodybuilder-vejen, altså med ernærgifordeling, træning, cut og alle de ting. Men Kuren fortæller bare at det kick insulin og hormon ikke varer ret længe, og at man så ville havde haft et hurtigere kick, hvis man ikke trænede 100 % igennem i perioden hvor hormonerne genopbygges.

For mig har det virket indtil videre, men det er også sidste gang jeg vil gennemføre den. :smile:

Link to comment
Share on other sites

http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=1287

den bygger på samme principper som bodybuilder-vejen, altså med ernærgifordeling, træning, cut og alle de ting. Men Kuren fortæller bare at det kick insulin og hormon ikke varer ret længe, og at man så ville havde haft et hurtigere kick, hvis man ikke trænede 100 % igennem i perioden hvor hormonerne genopbygges.

For mig har det virket indtil videre, men det er også sidste gang jeg vil gennemføre den.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har du prøvet at læse overskriften på det link du skriver? "ABCDE DIÆTEN - 5 kilo muskelmasse på 10 uger!" det er vist 12 uger du mener i stedet for 12 dage...

Hehe... Men synes da bare du skal have lov til at køre din mirakelkur så.. For tror jeg springer over der... Om så det var 5 kg muskelmasse på 10 uger.. No way!

Link to comment
Share on other sites

hehe!!  :blush: 

har lige fundet fejlen hvorfor i kalder det en mirakelkur, i overskriften har jeg skrevet dage, og i teksten lige under istedet for uger....  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er stadig urealistisk! Dvs du mener at hvis man køre den kur du snakker om vil man fint kunne opbygge +15 kg muskelmasse om året...?

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share